Колапсу на ринку нафтопродуктів черезприпинення постачання пального в Україну з Білорусі, не буде. Таку думку "Сьогодні" озвучив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
"Дефіциту пального точно не буде. Про це можна говорити впевнено. А ось щодо цін складніше, оскільки є кілька варіантів. , чи будуть відновлені поставки з Білорусі, якщо так, то в якому обсязі, при цьому потрібно врахувати зростання цін на нафту в світі", – сказав він.
Скорочення обсягів поставок з Білорусі, за словами Куюна, може мати негативні наслідки.
"Якщо постачання не поновлять в нормальних обсягах, потрібно буде завозити більше пального з морських портів, тоді воно буде дорожче на 1 – 1,5 грн", – зазначив експерт.
Сергій Куюн також підкреслив: криза з російською нафтою показала, що Україна повинна працювати в трьох напрямках. Зокрема:
розвивати нафтопереробну галузь;
стимулювати імпорт з моря;
створити в країні запаси нафтопродуктів.
При цьому, реалізація цих завдань не вимагає спеціальних програм фінансування, додав експерт.
Нагадаємо, 19 квітня "Белнафтохім" заявив про різке погіршення якості нафти, що надходить з Росії. У зв'язку з цим Білорусь має намір вимагати з "Транснафти" компенсацію за постачання неякісної нафти. Сировина з підвищеним вмістом хлоридів народжує ризик серйозних аварій для нафтопереробних заводів і логістичної системи.
Через проблеми з неякісною нафтою з РФ Білорусь припинила експорт бензину не тільки в Україну, але і в Польщу і країни Балтії. Державна "Укртранснафта" 25 квітня призупинила транзит російської нафти поганої якості магістральним нафтопроводом "Мозир – Броди" ("Дружба"). Аналогічні рішення прийняли оператори ділянок нафтопроводу в Польщі та Словаччині.
Тим часом оптові ціни на дизпальне зросли, що, на думку експертів, не має підстав, оскільки дефіциту дизеля немає.
Раніше журналісти з'ясували, який бензин кращий - український чи польський: