"Єврономери" наступають: як розв'язати проблему

7 Вересня 2017, 08:14

Водії вимагають легалізації своїх автомобілів, а експерти зазначають, що ситуація складна

<p style="text-align: justify;">За підрахунками ДФС, в Україні незаконно їздить вже 64 тисячі авто з єврономерами. Фото: Даниїл Павлов/"Сегодня"</p>
За підрахунками ДФС, в Україні незаконно їздить вже 64 тисячі авто з єврономерами. Фото: Даниїл Павлов/"Сегодня"

Ситуація з автомобілями на єврономерах, ввезеними до України без сплати податків, стає все напруженішою. Вчора під Радою почалася акція протесту їхніх власників, яку обіцяють зробити безстроковою (репортаж про неї див. нижче). Яким може бути рішення проблеми, розбиралася "Сегодня".

РАХУНОК НА ДЕСЯТКИ ТИСЯЧ. За інформацією Державної фіскальної служби, зараз майже 64 тис. автомобілів з іноземною реєстрацією перебувають в Україні з порушенням терміну перебування або на них їздять ті, хто за законом не має права – громадяни України за дорученням. Це приблизно 1% від загальної кількості приватного автотранспорту в країні. З 2015 року митниками складено понад 31 тис. протоколів про порушення термінів транзиту і тимчасового ввезення, накладено штрафів на 206,5 млн грн.

ДТП І ЕКОЛОГІЯ. Офіційні дилери та імпортери автомобілів виступають за дешеві автомобілі, але за умови цивілізованого автомобільного ринку.
"Легалізація безподаткового ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією створює нерівні умови для українських громадян", – говорить "Сегодня" радник голови Федерації роботодавців автомобільної галузі Олена Чепіжко. За її словами, фактично ми отримали подвійність держсистеми, коли одні громадяни платять всі податки, а інші користуються лазівками в законодавстві.

"Неконтрольоване ввезення іномарок з іноземною реєстрацією створює величезні проблеми: зростання кількості ДТП за участю автомобілів з іноземними номерами, розвиток тіньового ринку, погіршення екологічної ситуації", – говорить Чепіжко.

У ВР зареєстровано два законопроекти, покликаних врегулювати ситуацію з автомобілями на іноземних номерах, але, за словами експертів, вони не вирішують проблему глобально. Один – пропонує дозволити реєстрацію таких авто без сплати мит, другий – ввести збір за перебування з розрахунку 2 євро на день без обмеження терміну перебування. "Одним із способів вирішення може стати одноразова амністія автомобілів, які відповідають еконормам Євро-5, з розстрочкою сплати мита", – пропонує експерт.

ЕКСПЕРТИ. Автоексперт Олексій Мкртчян розповів "Сегодня", що зараз, коли рахунок таким машинам пішов на десятки тисяч, влада випустила ситуацію з-під контролю. "Якщо звільнити їх ввезення від сплати податків, це викличе обурення законослухняних громадян, які, купивши іномарку, чесно розрахувалися зі скарбницею", – говорить автоексперт. Юрист Вадим Володарський бачить небезпеку авто на єврономерах ще в тому, що після серйозних ДТП винуватці їх просто кидають і ховаються, адже така машина куплена за невеликі гроші (1-3 тис. євро). А оскільки вона не стоїть на обліку в Україні, ідентифікувати, хто був за кермом, неможливо.

ЯК ПРОТЕСТУВАЛИ. Вчора центральні вулиці Києва були паралізовані. Водії стояли у величезних заторах, причиною яких стали б в автомобілі на іноземних номерах. Їх власники, які купили задешево свої машини і не сплатили при ввезенні збори, влаштували мітинг за легалізацію своїх авто. Власники машин на єврономерах вимагали від нардепів ухвалення закону на свою користь. Їх опоненти кажуть про відсутність відповідальності у таких водіїв, про мотлох, що використовує заборонені в ЄС екологічні стандарти, і про вину держави, що не відрегулювала лазівки в законах і не здешевила розмитнення авто, щоб вони стали доступнішими.

ВИМОГИ. Незважаючи на негоду, з раннього ранку перед парламентом було неспокійно. Близько 500 членів громадської організації "Авто Євро Сила" почали безстрокову, за їхніми словами, акцію "За доступне розмитнення кожному українцю". Своїми машинами на єврономерах мітингувальники заблокували весь урядовий квартал – квадрат вулиць Грушевського, Шовковичної та Інститутської, а на площі перед Радою зібрали невелику сцену.

"Ми повинні показати свою рішучість владі, тому стоятимемо, поки не задовольнять наші вимоги", – заявив лідер організації Олег Ярошевич.

Мітингувальники вимагали зниження вартості розмитнення, легалізації всіх хитро ввезених до України автомобілів з Європи, припинення "репресій силовиків проти водіїв на Єврономерах, та ще й скасування екологічного стандарту Євро-5 для б/в машин. Більшість мітингувальників – чоловіки 25-40 років. Свої інтереси вони відстоювали з гаслами: "Досить знущатися над людьми", "За дешеве розмитнення!", "Проти дискримінації українців". На площі встановили з десяток бочок, в які учасники час від часу стукали.

Як розповів "Сегодня" мітингувальник Денис Кононенко, він і його товариші стоять тут з 6:00. Акція привернула увагу і сторонніх. Киянин Вадим Свищев зізнався "Сегодня", що не має відношення до "Авто Євро Сили", але підтримує їх. "У мене немає свого автомобіля, але планую покупку. Звісно, не в Україні – так вийде дешевше. Вважаю, що всі вимоги учасників акції правомірні", – упевнений він.

А ось водій Валерій Лозовий, який застряг через мітингувальників нелегалів в заторі на своїй машині з українською реєстрацією, обурений: "Вимагати легалізації таких машин – все одно що незаконно придбати зброю і вимагати її зареєструвати на тій підставі, що вона вже куплено. Куди дивиться влада?!" Акцію охороняла поліція, депутати до мітингувальників не вийшли.

Ви зараз переглядаєте новину ""Єврономери" наступають: як розв'язати проблему". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

Автори:

Олександр Панченко, Марія Пирогова

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...