Зробити стартовою
26,2
29,26
РУС

Випробування "ЗАЗ Віда", створеного з Chevrolet Aveo: кому підійде автомобіль з заводським ГБО

Економія – для тих, хто живе за містом або працює таксистом

Висновок. Ставити ГБО варто тільки тим, хто живе за містом і їздить на роботу по трасі.
Висновок. Ставити ГБО варто тільки тим, хто живе за містом і їздить на роботу по трасі..

Нинішні ціни що на авто, що на бензин – шокують. Особливо з урахуванням того, що зарплати в порівнянні з довоєнними часами мало у кого виросли. Але життя триває, і їздити все одно потрібно. У такій ситуації багато хто замислюється про те, щоб перейти на газ. Але ось чи дійсно такий вибір принесе економію? Щоб відповісти на це питання, "Сегодня" провела випробування "ЗАЗ Віда" (Chevrolet Aveo, доопрацьований інженерами АвтоЗАЗ) з заводським газобалонним обладнанням (ГБО).

ВРАЖЕННЯ ВІД АВТО . Від оригіналу авто відрізняється шильдиком, а також тим, що пластикові деталі, кермо, педалі, тканина і всякі гумовотехнічні вироби виготовлені в Україні; у нас же зварений і пофарбований кузов, але зовні це ніяк не проявляється – стики чіткі, фарба лягла рівно. З величезного переліку деталей заміна відчувається тільки по керму: він дешевий. Впало в око й те, що пластикові панелі в салоні підігнані один під одного неідеально. В цілому ж враження від авто при їзді не на бензині позитивні: жваво стартує, добре розганяється і тримає швидкість. Немає претензій до рульового з гідропідсилювачем і гальмах (є версія і з АБС, і без).

Хочеться трохи кращу звукоізоляцію, трохи комфортніше сидіння, трохи більше регулювань, а також перенести в більш зручне місце кнопки підігріву, аварійку і підняти трохи вище важіль КПП. Але є розуміння, що після усунення набору зауважень авто буде вже коштувати набагато дорожче. А ось що сподобалося – досить просторий салон, де комфортно розмістилося і четверо дорослих, і дитина в автокріслі. Плюс підвіска добре справляється з дорожніми нерівностями, дозволяючи впевнено проїжджати навіть зовсім погані ділянки дороги.

ОСОБЛИВОСТІ ГБО. Фішка тестового автомобіля, через що ми його і взяли на тест, – наявність заводського ГБО. Плюс в тому, що з ним не потрібно витрачати час на установку, а потім реєстрацію переобладнання. Крім того, авто не злітає з гарантії, як це часто буває після переобладнання в гаражах. Перше, що збентежило, – ціна. Модифікація без ГБО коштує близько 270 тис. грн, а з ГБО – 282 тис. грн. Встановлення ж "газу" на авто обійдеться в 8,5 тис. грн. Так що йдеться не стільки про пряму економію при купівлі авто із заводською установкою, скільки про збереження нервових клітин: постачальник ГБО сертифікований заводом, машина з цим обладнанням пройшла випробування, а значить – мінімізований ризик того, що вона згорить через помилку установника з недостатньою кваліфікацією. Другий мінус – заправний вентиль розміщений невдало: в бампері за правим бризковиком. Крім того, що в цьому місці він забруднюється, так ще й небезпечно, оскільки обірвати бампер легко, потрапивши в яму або невдало з'їхавши з бровки.

Перед тем как сесть за руль, открываю багажник, чтобы посмотреть на газовый баллон. Он размещен на месте запаски, а в нише слева расположена небольшая докатка, призванная заменить запасное колесо в случае прокола. Судя по надписям на баллоне, вмещает он в себя около 40 л пропан-бутана.

new_image4_148

Балон. На місці запаски.

ПРИЛАДИ ДЛЯ ВОДІЯ . Панель перемикання газ/бензин встановлена зліва внизу від рульової колонки. Це дуже незручно, тому що доводиться або нахилятися, або "косити", щоб її побачити. Краще б її перенесли на центральну панель – тим більше що місце є. Індикатор рівня газового палива – світлодіодний: чотири діоди зеленого кольору і один – червоного. Ще один червоний діод розташований вгорі панелі – він блимає при старті двигуна і положенні перемикача "LPG-газ" і показує, що поки двигун працює на бензині, але "готується" до перемикання на газ. Один палаючий зелений діод означає 10 л газу (дорівнює 100 км по місту або 120 км по трасі). Як тільки газ закінчується, авто переходить на бензин, відповідно, в баку завжди повинен бути запас (10-15 л мінімум).

new_image2_207

Кнопка "газ". Стоїть незручно.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ. Обмовимося, що "чисто газових" автомобілів не випускають через властивості цього виду палива. Оскільки в балоні пропан-бутан знаходиться в зрідженому стані, то в момент виходу з балона відбувається фазовий перехід при низькій температурі – в редуктор надходить фактично газовий лід, який горіти не в змозі. Щоб перетворити пропан-бутан в придатну для двигуна горючу суміш (з повітрям), вона підігрівається за допомогою попередньо нагрітої рідини системи охолодження. Якщо антифриз не гарячий, а холодний або теплий, мотор буде працювати з перебоями, а витрата газу виросте. Щоб вирішити цю проблему, запуск двигуна завжди здійснюється на бензині. Після прогріву антифризу до 70 градусів, спеціальний модуль робить автоматичне перемикання на газ (подача бензину відключається). Однак робоча температура двигуна – близько 90 градусів, і досягає він її на газу пізніше, ніж на бензині, особливо якщо водій різко і часто натискає на акселератор. За середні показання (норму) для авто з мотором об'ємом 1,5-1,8 л прийнято брати 10-11 л на 100 км. На стендових випробуваннях машина може показати меншу витрату.

Обмовимося, що їздили ми в холодну погоду. При літній спеці, коли двигун прогрівати не потрібно, логічно припустити, що різниця між цими режимами їзди буде мінімальною. Також потрібно зазначити, що стандартна зимова витрата автомобіля "ЗАЗ Віда" на бензині по місту – 10 л на 100 км. Вважається, що на газу авто буде споживати більше на 10-20%. Тобто 11-13 л на 100 км – умовно нормальний показник. Точна ж цифра залежить від конкретних параметрів їзди.

new_image3_177

Докатка. Під лівим крилом.

НАША ПЕРЕВІРКА "апетиту"

РЕЖИМ 1 . Вранці майже кожен поспішає на роботу. Тому двигун ми не прогрівали на холостих (700-900) або невеликих (1200-1600) оборотах, а їхали з точки А в точку Б і назад, спочатку розганяючись на холодному двигуні, а потім потрапляючи в тягучку і плентались кілька кілометрів. За день таких поїздок ми робили кілька, викачали півбалона за 100 км.

Витрата: 15 л газу і 2 л бензину.

Витрати: 180 грн на газ + 40 грн на бензин = 220 грн.

Резюме: їздити в такому режимі на газу не дешевше, ніж на бензині, 100 км шляху на якому обходиться приблизно в ту ж суму.

РЕЖИМ 2 . Агресивне водіння: різко стартуємо і уповільнюємось, постійно обганяємо.

Витрата: 18 л газу і 1 л бензину.

Витрати: 215 грн на газ + 25 грн на бензин = 240 грн.

Резюме: їздити в такому режимі на газу також невигідно. Але як мінімум не дорожче.

РЕЖИМ 3 . Цього разу ми вирішили зробили все за інструкцією: автомобіль був прогрітий на холостих; перші кілометри ми проїжджали, не натискаючи різко на педаль газу, прогріваючи двигун на невеликих оборотах; використовуючи навігатор, уникали заторів.

Витрата: 12 л газу і 1 л бензину.

Витрати: 145 грн на газ +25 грн на бензин = 170 грн.

Резюме: хоча і не виходить в два рази дешевше, ніж просто на бензині, але на третину витрати можна зменшити.

РЕЖИМ 4 . Прогріваємо двигун на бензині до перемикання на газ, виїжджаємо на трасу і рухаємося в швидкісному режимі 90-110 км /ч, сповільняться за допомогою двигуна і набираючи швидкість, лише злегка додаючи газу.

Витрата: 10 л газу і 1 л бензину.

Витрати: 130 грн на газ + 25 грн на бензин = 155 грн.

Резюме: Економія нехай і не в половину, але дуже суттєва.

РАХУЄМО ОКУПНІСТЬ

Наше випробування показало, що автомобіль на газі підходить не всім. Якщо ваш режим їзди – тільки на роботу і додому, а затори передбачити складно – ніякого сенсу в покупці авто з газобалонним обладнанням або в установці газу немає або майже немає. Окупність, можливо, одного разу і буде, але йдеться про роки експлуатації. Також не радимо брати машину на газу любителям міських гонок, все одно буде дорого.

Але якщо ви живете за містом і вам щодня потрібно їздити по трасі, то без ГБО можна розоритися. Легко підрахувати, що при економії близько 70-80 грн на 100 км за рік при стандартному пробігу в 30 тис. км воно виправдає себе вже через півроку. У тому випадку, якщо ви протягом усього дня їздите по місту (наприклад, в режимі таксі, розвезення або просто суть роботи полягає в їзді), то в установці ГБО також є сенс. Ось тільки окупність складе (по місту за рік складно намотати більше 20 тис. км) незгірш від року.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Випробування "ЗАЗ Віда", створеного з Chevrolet Aveo: кому підійде автомобіль з заводським ГБО". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Бовсуновський Владислав

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь