Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як швидко зупинити автомобіль в ожеледицю: поради експертів

20 січня 2016, 04:31

Якщо АБС не справляється, можна гальмувати двигуном

Як швидко зупинити автомобіль в ожеледь. Фото: sovetland.ru 

Як швидко зупинити автомобіль в ожеледь. Фото: sovetland.ru 

Іномарки останніх років випуску все частіше обладнані антиблокувальною системою гальм (АБС). Діє вона так: якщо в процесі гальмування яке-небудь колесо стає заблокованим, то датчик тут же позначить зміну його кутової швидкості. Комп'ютер видає команду розгальмувати колесо, щоб не допустити подальшого блокування. Інколи це відбувається зі швидкістю 10-15 разів на секунду, педаль гальма "тремтить" під ногою. У результаті АБС дозволяє водієві зберегти контроль над автомобілем, передає Ukrautonews.

Та все таки цю систему не слід переоцінювати, оскільки ефективність гальмування залежить не стільки від неї, скільки від коефіцієнта зчеплення. Тому не нехтуйте шинами по сезону. Деякі досвідчені водії відключають АБС, більш необхідну новачкам. Робити цього не рекомендується: досвід може і зрадити.

Можна гальмувати двигуном, не вимикаючи запалення і передачі. Гальмувати двигуном рекомендується в такій послідовності: скинути подачу палива, не вимикаючи зчеплення, вижати зчеплення, включити нижчу передачу і знову включити зчеплення.

Автомобіль збільшить оберти і поступово зменшувати швидкість. При цьому можна плавно пригальмувати робочою гальмівною системою. Таке сумарне гальмування вельми ефективно створює не меншу гальмівну силу, аніж колодки.

На повноприводному автомобілі уповільнення, що досягається обома способами, практично однакове. Більше того, якщо застосувати їх одночасно – уповільнення залишиться тим же. Адже воно фактично задається властивостями льоду і шин – і тільки.

Реклама

На льоду перевагу віддають гальмуванню двигуном, оскільки блоковане колесо на льоду некероване. Котиться – навіть при частковому прослизанні -забезпечує якийсь мінімум керованості, машина слухається керма...

Маневрування в ожеледь

Наскільки ефективним може бути маневр на льоду, якщо всю силу зчеплення коліс витрачати тільки на нього? Інакше кажучи, крутимо баранку при постійній швидкості автомобіля, не розганяючись і не гальмуючи. Спробуйте на крижаному майданчику зробити дослід. На одній і тій же швидкості, наприклад 20 км/год, повертайте кермо на певний кут, але з різним темпом. Якщо це робити повільно, машина прямує за кермом, слухається керування. Якщо кермо повернути швидко, машина рухатиметься в попередньому напрямку, тому що в контакті шин з дорогою відбувається зрив у ковзанні. Особливо помітно це, коли кермо повертати на великий кут.

В тренді
В Україні поліпшився офіційний прогноз курсу долара

А який кут повороту безпечний у нашому випадку (швидкість 60 км/год, коефіцієнт зчеплення на льоду -0,15)? За відомими з шкільної фізики формулами можна обчислити мінімальний радіус дуги, рухаючись по якій автомобіль ще зберігатиме керованість. Виявляється, він дорівнює 190 метрам! Маневрувати на льоду можна, але дуже плавно, делікатно, різких рухів він не прощає. Взагалі на слизькій дорозі дистанція між автомобілями повинна відповідати подвоєній швидкості руху. Якщо ви рухаєтеся зі швидкістю 30 км/год, то відстань до автомобіля, що йде попереду, має бути 60 м.

Гальмування в сніг

Використання сніжного валу для гальмування особливо себе виправдовує до середини зими, коли сніг ще не злежався – автомобіль, що в'їхав в нього, практично не зазнає шкоди. У снігу машина зупиняється дуже швидко – при цьому сили інерції, як правило, розвертають її упоперек дороги. Рухатися по снігу потрібно без зупинок і перемикання передач. При застряванні не допускайте тривалого буксування коліс.

На льоду, особливо рівному, машина поводиться, можна сказати, логічно: гальмує, розганяється, слухається керма.

Складніше їхати на задньопривідному автомобілі, якщо сніг йде у відносно теплу погоду, а на дорозі – мокра каша. Тут особливо підводять широкі, низькопрофільні радіальні шини, навіть з відмінним протектором. Їхня велика пляма контакту "часто не продавлює шар снігу і не здатна забезпечити зчеплення. Автомобіль, несподівано для новачків, може виявитися некерованим.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...