Власникам " євроблях " готують репресії . Але перед цим парламент дасть їм шанс розмитнити машини . Зараз в Україні 425 тис . авто з іноземною реєстрацією . Більше половини з них знаходяться в країні незаконно – це по офіційними даними . Активісти називають цифру в три – чотири рази більше .
У Раді вже підготували проект , який повинен перекрити більшу частину схем ввезення автомобілів . За основу парламентський комітет з податкової і митної політики взяв досвід сусідів . Два роки тому Молдова дозволила громадянамрозмитнити авто на єврономерах зі знижкою 70%.Як тільки " акція " закінчилася , поліції дали право зупиняти машини з єврономерами і перевіряти документи . За порушення термінів перебування машину евакуювали , а всі витрати ніс власник авто .
Депутати поки домовляються , на яких умовах давати " євробляхам " знижку . Репресивні заходи вже готові , і вони не будуть змінюватися , заявила на зборах з активістами голова комітету Ніна Южаніна .
Що готують євробляхам , розбирався сайт " Сегодня" .
Штрафи, позбавлення прав і конфіскація автомобіля
Проект і справді вдарить по схемах ввезення машин на іноземних номерах. У законодавстві є щілина, яка дає право ввозити іноземцю машину на рік без розмитнення. Її навчилися обходити. Українці купують авто на єврономерах, але реєструють її не на себе, а на литовську компанію. Фірма оформляє українця своїм співробітником і виписує довіреність на користування автомобілем. Так можна рік кататися по Україні. Є й інші схеми. Наприклад, жителі прикордонних районів можуть не платити податки, а кожні п'ять днів перетинати кордон і повертатися назад в режимі транзиту. Справа в тому, що в Україну можна ввозити автомобілі, які відповідають екостандартам Євро-5 – це машини від 2010 року випуску. Більшість авто на єврономерах віком 15-20 років. Їх вже не можна розмитнити. Також власники таких машин скаржаться на високі ставки податків. Розмитнення машини може обійтися більше, ніж коштує сам автомобіль.
- Читайте також: Як українці купують "євробляхи" і чим це загрожує
Проект перекриває ці схеми . Якщо його приймуть , українці зможуть їздити на авто , зареєстрованому на іноземну компанію , до 10 днів . Якщо потрібно більше – доведеться підтверджувати це документами . А якщо людина , яка ввезла машину в Україну , передасть авто в користування комусь іншому , або зовсім її розбере на запчастини , то з агрожує штраф 17 000 грн .
Контроль за автомобілями на єврономерах посилять . Поліція і фіскальна служба отримають доступ до бази прикордонників . Фактично , вони отримають право зупиняти водіїв на єврономерах і перевіряти терміни перебування в Україні . Для цього створять електронну базу автомобілів , які в'їхали в Україну .
Фото: zaknews.in.ua
- 1-3 дні – 850 гривень чи попередження;
- 4-10 днів – 5100 грн.
- 10-20 днів – 17000 грн.
- більше , ніж 20 днів , штраф – 34 тис . грн ;
- більше , ніж 30 днів , штраф – 85 тис . грн ;
- більше , ніж 30 днів – 170 000 дол , або конфіскація машини .
Таким чином , законопроект Комітету митної політики Верховної Ради , який був переданий для ознайомлення активістам " АвтоЄвроСили " , перекриває практично всі методи ввезення та користування " євробляхами " в Україні .
Штрафувати пропонують не тільки власника машини ( він може бути підставним ) , але і водія . Якщо водій їздить на машині , яка порушила режим перебування в Україні , його оштрафують на 8500 грн . За повторне порушення – штраф 17 000 грн , позбавлення прав на рік і конфіскація автомобіля .
Як хочуть легалізувати "євробляхи"
Читайте також: Для "євроблях" готують масштабну легалізацію
Фото: Василь Артюшенко, zn.ua