Як можна легалізувати авто на єврономерах в Україні

В Україні півтора мільйона "євроблях". Вони вимагають легалізації і уряд готовий йти на поступки

Парламентський комітет з питань податкової та митної політики хоче легалізувати "євробляхи" за молдавським варіантом. Рік тому Молдова дала своїм громадянам тимчасову знижку на розмитнення своїх машин в 70%. Днями сайт "Сегодня" докладно писав, як в Україні легалізувати "євробляхи" за молдавським варіантом.

До речі, в Україні 425 тис. авто з іноземною реєстрацією. Більш як половина з них знаходяться в країні незаконно – це за офіційними даними. Активісти називають цифру в рази більше – півтора мільйона авто на єврономерах.

Реклама

Сайт "Сегодня" поставив запитання експертам, як можна легалізувати в Україні "євробляхи" і чи потрібно це робити.

Андрій Чубик, виконавчий директор Центру глобалістики "Стратегія ХХІ"

- Для ефективної легалізації авто з іноземною реєстрацією потрібно внести доповнення до чинного закону № 3251. Це закон про пільгові умови розмитнення вживаних машин, які відповідають нормам Євро-5. Він діє до кінця 2018 року. Зниження митних платежів на нові і вживані автомобілі, що ввозяться до України,у потрібно зробити безстроковими. Машинам, які відповідають євро стандарту-5 і не старше 5 років, дозволити вільний продаж і перереєстрацію без сьогоднішніх обмежень, які діють до кінця 2018. І ввести екологічний податок з прогресивною шкалою оподаткування на всі автомобілі, які перетинають український кордон – стандарту Євро-6 нульова ставка оподаткування по Євро-5 – мінімальний збір, Євро-4 – п'ятикратний, Євро-3 – десятикратний, Євро 2 – двадцятикратний.

Реклама

До перехідних положень внести статтю про річний період для легалізації авто іноземною реєстрації з наступними обмеженнями: автомобілі повинні бути не нижче Євро-3 і не старше 15 років, митні платежі пропонується сплатити у вигляді щорічного внеску в сумі, еквівалентній 10% їх обсягу для кожного конкретного автомобіля залежно від об'єму двигуна.

Сергій Биков, політичний експерт, голова Інституту публічної політики та консалтингу "Інпол"

- Сьогодні юридично немає можливості легалізувати (переоформити) іноземні авто на українських фактичних власників. Зазвичай, автомобіль за документами належить іноземній фірмі, а фактичний власник користується цим майном на основі довіреності.

Реклама

Навіть якщо сьогодні ввести загальну податкову амністію для водіїв єврономерів, надавши їм можливість переоформити також авто на українські номери, у МРЕВ не буде документа, що підтверджує право власності українця. У цьому вся проблема.

Один з варіантів, який може бути зроблений – це оформлення договору купівлі-продажу вже ввезених автомобілів, що має регламентувати окремим законом і поширюватися виключно на ті автомобілі, які були ввезені до дати ухвалення цього закону.

Максим Іванцов, автомобільний експерт, менеджер з підбору авто в сервісі CarFinder

- Такі автомобілі, зазвичай, вже виїздили свій ресурс. Адже до нас завозять найбюджетніші пропозиції виробництва початку нульових – кінця дев'яностих років. Вони часто ламаються, а запчастини на деякі такі авто вже не так просто знайти. Деякі моделі (наприклад, FIAT Stilo) не завозилися офіційно до нашої країни, і майстрів з їх ремонту також знайти досить складно.

99% цих машин побували в ДТП, хто і де їх ремонтував і якої якості був цей ремонт – не встановити ніяк. В майбутньому це може погано позначитися на безпеці власника такого авто при можливому ДТП.

Дешевий і старий автомобіль підбиває і свого власника витрачатися на його обслуговування та утримання по мінімуму. Нерідкі випадки, коли авто на єврономерах потрапляли в ДТП, і навіть не були застраховані, що додавало ситуації зайвої пікантності.

Буває, такі автомобілі їх українські власники просто кидають у дворах, на вулицях тощо тому, що лагодити їх вже недоцільно з фінансових міркувань. Чим створюють проблеми для жителів і місцевої влади, перетворюючи свій колишній засіб пересування на звичайне сміття, яке не так-то вже й просто утилізувати.

Коротко – люди, які обрали постійним засобом пересування Україною авто на єврономерах – просто порушують Закон. На місці законодавців я б не займався легалізацією таких авто, а продумав найефективніші схеми їх вивезення до країни реєстрації.

Василь Голян, доктор економічних наук, директор Європейського аналітичного центру

- Дозволяти реєстрацію вживаних автомобілів згідно з чинними правилами розмитнення (20% ПДВ + 10% мито + пільговий акциз) не вигідно для бюджету, оскільки такі автомобілі мають досить невисоку митну вартість і громадяни просто перестануть дорожче авто приганяти.
Дозволити офіційну реєстрацію і постановку на облік відразу при перетині кордону. Сума таких послуг повинна бути адекватною і відповідати середній заробітній платі пересічного громадянина України. Тобто ввести одноразовий збір 200-300 євро і плюс річний податок на експлуатацію такого автомобіля, який повинен бути не вище 10% від мінімальної (середньостатистичної) заробітної плати громадян України. Це автоматично приведе до знищення корупційних схем і наповнення скарбниці. Така новація не повинна стосуватися нових автомобілів.

Передувати введенню таких змін повинні консультації між громадськими та професійними організаціями, представниками виконавчої і законодавчої влади, щоб нова процедура розмитнення не призвела до того, що законослухняні імпортери автомобілів почнуть "майданити".

Оксана Продан, народний депутат, голова Всеукраїнського об'єднання малого і середнього бізнесу "Фортеця"

- Держава просто зобов'язана створити прозорі і зрозумілі правила гри і зменшити вартість митного оформлення для всіх автомобілів. Для всіх автомобілів – і нових, і що були у вжитку.

Одночасно слід легалізувати машини на єврономерах, що ввозяться на момент ухвалення закону, з реєстрацією їх власника або користувача-громадянина України та знизити платежі для митного оформлення в майбутньому всіх автомобілів, що зробить непотрібною існуючу сьогодні схему їх ввезення.

Саме так кожен потенційний власник авто буде в рівних умовах, на дорогах підвищиться рівень безпеки, а ціни на автомобілі знизяться до європейського рівня.

Днями прем'єр Володимир Гройсман заявив, що Кабмін готовий протягом місяця врегулювати питання автомобілів з іноземною реєстрацією, якщо Верховна Рада делегує їм таке право.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66785.96

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3256.65

Litecoin (LTC)

86.6

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти