Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як Україна підтримує електрокари і чому вони вигідні для країни

30 жовтня 2016, 05:58

Віталій Андронік

Україна вибилася в лідери Європи за темпами зростання ринку електромобілів, але ще більше стимулювати зростання продажів електрокарів могла б скасування ПДВ і акцизного збору на автомобілі з електродвигуном

Для переходу українців на електромобілі є всі умови, вважають

Для переходу українців на електромобілі є всі умови, вважають

Упершій половині2016рокусегментелектромобілівнаукраїнськомуавторинкусклав0,7%.За данимиЄвропейськоїасоціаціївиробниківавтомобілів,українахЄСчастинапродажівелектромобіліввсередньомусклала0,4%.Україниєвсішансизайнятисвоюнішуу виробництвіелектромобілів,аледляцьогопотрібензустрічнийкроквіддержави,відзначаютьексперти.

В Україні зростає попит на електромобілі

За вісім місяців цього року до України ввезено 1550 електрокарів, для порівняння, у 2015 році – 731, в 2014 – 95. Поки що обсяги продажів невеликі. Особливо, якщо порівнювати з країнами ЄС, де кількість електромобілів вимірюється тисячами. Тільки в Норвегії зареєстровано понад 22 тис. електрокарів, у Франції – 17 тис., Німеччині – 9,4 тис. Але і українські показники вже випереджають Польщу і Росію, де за півроку продано 33 електромобіля. Зростання попиту на електрокари в Україні експерти пов'язують зі скасуванням ввізного мита, подорожчанням палива та хорошою інфраструктурою. З 1 січня імпортери електромобілів не платять ввізне мито, яке становить 10% від вартості авто. Але всі позитивні тенденції можуть зійти нанівець через сертифікацію автомобілів – з серпня в Україні перестали сертифікувати американські автомобілі через те, що стандарти США не відповідають європейським.

14567593_10154568607037801_8355865557545688267_o

Tesla. Фото: facebook.com/tesla

"Як ми і прогнозували, скасування мита на ввезення авто з електродвигуном стане поштовхом для українців. Влітку ціна на найпопулярнішу модель – Nissan Leaf – знизилася до 15 000 доларів. Інша справа, що в останній квартал року не буде таких показників. З серпня почалися труднощі з сертифікацією американських авто. А ось ця комфортна для українців ціна можлива саме через пільги для електромобілів, які є в Сполучених Штатах. Українці купують більше 90 відсотків електрокарів з пробігом. Американський ринок дозволяє генерувати в Україні ціну в два рази меншу нового електрокара з Європи. Тому ступор з сертифікацією зараз поступово уповільнює ринок", – відзначає CEO ElectroCars Олександр Кравцов.

Ще більше стимулювати зростання продажів електрокарів могла б скасування ПДВ і акцизного збору на автомобілі з електродвигуном. У 2015 в Раду був поданий законопроект про скасування податків на електрокари, але парламентський комітет з оподаткування не пропустив його, пояснюючи своє рішення тим, що виробники і імпортери автомобілів на бензині виявляться не в рівних умовах. Законопроект відхилили через те, що в парламенті і уряді є група людей, які не підтримують скорочення в Україні автомобілів на паливі, вважає глава Клубу електромобілистом Володимир Романцев.

"Депутатирозуміють,електромобільнічого недає.Якщоподивитисянаєвропейськікраїни,можливо,вонибачатьдлясебеякусьзагрозу.Електромобілисти,по-перше,не купуютьбензин,по-друге,не маютьтакихпотребвзапчастинах",-відзначаєвін.

Реклама

Чому електромобільвигідний

Чим більше в країні буде електромобілів, тим менше Україна буде залежна від імпорту бензину, який ми купуємо в основному в Росії. На сьогодні Україна імпортує 85% палива, тоді як електроенергію виробляє сама. За підрахунками компанії ElectroCars, замість 60 млн доларів Україна може витрачати 36 млн доларів на імпорт палива. Крім цього, масове використання електрокарів дозволить збалансувати споживання електроенергії, оскільки вночі використовується електрики менше ніж вдень. Через це атомні електростанції працюють не на повну потужність. Електромобілі ж заряджаються переважно вночі. За підрахунками екологів, в Україні близько 40% викидів від автомобілів, у великих містах цей показник досягає 80%. Поступове скорочення автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння значно зменшить викиди. До того ж є і вигоди для самих водіїв. За словами Володимира Романцева, електрокар сам себе окупає і не вимагає стільки обслуговування як паливні.

nissan-leaf-interior

Інтер'єр Nissan Leaf 2017. Фото: ya2017.com

"Якщо порівняти електрокар за 15 тис. доларів і дизельний автомобіль за 7,5 тис. доларів, то останній свою ж вартість подвоїть через два-три роки за рахунок постійної покупки палива. Найголовніше – шкода для навколишнього середовища і для нас з вами. ми будемо вдихати за 7,5 доларів всю гидоту. Електромобіль повертає в середньому 2 тис. доларів щорічно. Тобто за 5 років можна окупити автомобіль. Якщо брати б/в автомобіль, то за рік-два його можна окупити. І в обслуговуванні електрокари простіше – у вас немає 450 деталей двигуна які постійно ламаються, можуть бути не тієї якості і так далі", – зазначає Володимир Романцев.

В тренді
В Україну повертається спека: прогноз погоди на Яблучний Спас

ВУкраїнінайбільшим попитомсеределектромобілівкористуєтьсяNissan leafздвигуномна24кВт,повногозарядуякоговистачаєна160км.Йогоповназарядкаавтомобілятриваєвісім годин.Прининішніх0,71грнзакВтелектроенергії,повназарядкаавтообійдетьсяв17грн.Деякіавтоцентриприпокупціелектрокарадаютьбезкоштовнийдоступдомережіекспресзарядок,деможназа20хвзарядитиавтомобільна80%.

ОсновнапричинапопулярностіNissan leaf-меншавартістьу порівняннізаналогічнимиавтомобілями(аналізнаосновіоголошеньauto.riа).Так,Nissan leafзпробігом16тис.км2014року випускукоштує14200доларів.Tesla2013року з пробігом35тис.км-65тис.доларів.Fiat Electric2013року з пробігом5тис.км- 16900 доларів.Ford Focus Electric2013року з пробігом70тис.км-16тис.доларів.

ЗасловамиCEO ElectroCarsОлександраКравцова,вУкраїнінемаєпроблемзпересуваннямнаелектромобілі."Якщовраховуватикількістьзаряднихстанційнатрасахіможливістьпродовжитипробігщена100 км,скориставшисьгенератором,топодорожіУкраїнавжене проблема.Увеликихмістахуженемаєніякихтруднощівззарядкоюелектромобіля,вціломупокраїніїхужеблизько300,третина зякихвстолиці",-говоритьвін.

Україна може відродити виробництво електромобілів

Дляпереходуукраїнцівнаелектромобілієвсіумови.ВУкраїнізакількаостанніхроківз'явилосятристазарядочнихстанційбіляготелів,кінотеатрівінодінапарковках-віднихавтомобільзаряджаєтьсявідшестигодин.Поки90%такихстанційбезкоштовні,віншихвипадкахїхвласникиможутьбратиплатузапаркування,включаючивитратинаелектрику.Заборонапродаватиелектроенергію-одинзфакторів,якийстримуєрозвитокшвидкіснихзаправнихстанцій.

"ПродажелектроенергіївУкраїнізаборонена-цещеодинкритерій,якийгальмуєрозвиток.Алеелектроенергіяунасне товар,аботовар,якийможутьвироблятиіпродаватиобмежена кількістьлюдей-цемонополісти",-зазначаєРоманцев.

ЗасловамидиректоракомпаніїE-Line,яка займаєтьсяустановкоюзаряднихстанцій,ОлегаРодіна,вУкраїніблизько 300заправнихстанційіщеблизькосотніобладнанихрозетокдляавтомобілів.

"Потрібно розділяти поняття заправних станцій. В Україні встановлюють просто розетки, щоб машини могли зарядитися і називають їх зарядними станціями. Тому вже 1,5 року ми намагаємося внести в законодавство поняття "зарядна станція", як це розуміють у світі. Зарядна станція – це пристрій, який "спілкується" з автомобілем. Не просто передає електроенергію, а комп'ютер станції контактує з комп'ютером машини. Таких зарядних станцій в Україні близько 300 і ще 100 станцій, які насправді представляють собою електричні розетки", – зазначає Олег Родін.

synchronous-ukrainskiy-electromobil-12

ПершийукраїнськийелектромобільSynchronous. Фото: Ecotechnica.com.ua

Поки крім скасування ввізного мита держава ніяк не стимулює збільшення частки електрокарів. Хоча в інших країнах існують цілі концепції, наприклад, нещодавно Норвегія заявила, що перейде до 2025 року на електромобілі, навіть в Індії хочуть це зробити до 2030. Експерти вважають, якщо буде прийнятий законопроект №4033а про стимулювання ринку електрокарів. В даному законопроекті пропонується скасувати акцизний збір на ввезення електромобілів – це 109 євро. Крім цього, зі скасуванням податків для виробників електрокарів Україні може відродитися вітчизняне виробництво таких автомобілів. Ще з 50-х років у Львові, Харкові та Запоріжжі виробляли різного роду електротранспорту від автомобілів до електробусів і навіть тролейвози. Періодично в Україні презентують вітчизняні електромобілі, але ще жоден з них не запущений в масове виробництво.

"Урадянськічасицеелектрокарибулиперспективноюрозробкою.Масовевиробництвовсвітіпочалосячотири-п'ятьроків тому.Україназісвоїмирозробкамизрадянськихчасівіпрофесійнимикадрамимаєшансвідродитивиробництвоелектрокарів",-відзначаєгенеральнийдиректорВсеукраїнськоїасоціаціїавтомобільнихімпортерівідилерівОлегНазаренко.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...