Як поліпшити авто і при цьому не нарватися на штрафи

Кожен автовласник хоча б раз в житті мріяв надати своїй машині новий вигляд. "Вії" на фари, агресивний обвіс, спойлер від спорткара або шкіряний салон в стилі 80-bх – все це входить в поняття "тюнінг авто" і коштує за нинішніми мірками недешево. Але не всі водії знають, що будь-яка переробка повинна відповідати нормам українського законодавства. В іншому випадку доведеться платити штраф – від 680 до 850 грн (850-1360 грн за повторне порушення протягом року).

Тому, накопичивши гроші на жаданий апгрейд, варто звірити його з допустимими змінами для колісних транспортних засобів. Крім того, експерти радять аналізувати будь-які переробки на предмет безпеки: якщо бампер відірветься під час руху, відповідати за наслідки буде не майстер з тюнінгу, а власник авто.

Реклама

ТРЕНД — ЕКОНОМ-АПГРЕЙД

Тюнінг – хороший спосіб переінакшити старе і порядком набридле авто на новий лад. Адже можна не тільки змінити зовнішній вигляд машини, але і поліпшити її технічні характеристики. Тому головні клієнти майстерень автотюнінгу – власники автомобілів п'яти- і десятирічного віку. "Не у всіх є можливість пересісти на нову машину. Але окремі елементи комплектації сучасних авто доступні в рамках тюнінгу багатьом, – зазначає керівник автотехцентру "АТС автосервіс" Олег Станчуляк. – Хоча за останні кілька років люди стали більш раціонально підходити до апгрейду. Сьогодні основний упор клієнти роблять на світло і фари (як елемент безпеки) і тюнінг двигуна (як спосіб збільшення потужності авто). Також популярні експерименти з кольором. А ось такі елементи декору, як спойлер або накладки на передній і задній бампер, замовляють все рідше".

Це цілком зрозуміло: якісний фірмовий обвіс зараз коштує стільки, що за ці гроші цілком можна купити собі пристойне бюджетне авто. Такі витрати багатьом не по кишені. Тому іноді в цілях економії фанати тюнінгу вдаються до послуг "гаражників" – сумнівних СТО та автосервісів, де дешево і сердито з підручних матеріалів машині додадуть бажаний вигляд. Робити це категорично не рекомендується. По-перше, з міркувань безпеки: в таких майстернях вам навряд чи нададуть сертифікати на деталі, а значить, за їх довговічність ніхто відповідальності не несе. Другий момент – естетичний: в якісних майстернях підготують дизайн-проект і покажуть 3D-модель вашого авто після змін. На цьому етапі можна зрозуміти, чи влаштовують вас зміни, а то і зовсім дати тюнингу задній хід. Нарешті, тільки фахівці розкажуть про те, чи відповідають ваші запити вимогам нашого законодавства. І допоможуть вписати те, що "не можна, але дуже хочеться", в правові рамки.

Реклама

"Гаражний" тюнінг небезпечний

                                                              ХАЙ БУДЕ КОЛІР: "ФАРБУЮТЬ" МАШИНУ ПЛІВКОЮ

Реклама

Найпростіший спосіб поміняти зовнішність машини – повністю або частково змінити її колір. Зробити це можна або шляхом перефарбовування (досить дорого), або за допомогою кольорової плівки. "Контрастним до основного кольором часто "затягують" бампера, дзеркала і спойлер, пускають по капоту машини смуги, а по крилах, наприклад, язики полум'я, – перераховує гендиректор компанії Tuning Town Олексій Тромса. – Це додає машині індивідуальність. Але потрібно знати, що за законодавством автомобіль на 70% повинен зберегти "рідний" колір, який занесений в техпаспорт. Звичайно, поліція не стане обчислювати, змінили ви 30% кольору або 35%. Але під плівкою візуально має перебувати менше половини кузова".

Ця вимога не поширюється на випадки, коли власник машини хоче змінити не колір, а відтінок: скажімо, зробити її матовою або надати особливий перламутровий відлив. А ось кардинальну зміну кольору треба реєструвати в сервісному центрі МВС. Втім, на цей рахунок є й інша думка. "Обклеювання авто плівкою складно прирівнювати до перефарбування, адже як такої зміни кольору не відбувається. Прорізи і кузов всередині залишаються "рідного" кольору, а плівку в будь-який момент можна зняти, – акцентує Станчуляк. – Тому повне "перефарбування" авто за допомогою плівки теоретично допустимо. Хоча не виключено, що у власника можуть виникнути проблеми з перереєстрацією (наприклад, в момент продажу такого авто) або на митниці (в разі перетину кордону)".

Тонування скла в машині законом теж обмежене: для лобового скла можна використовувати плівку не нижче 75% світлопроникності, для бічних стекол норма становить не нижче 70%. При цьому на лобове скло можна нанести сонцезахисну смугу (шириною до 14 см). "Але приладу, який може заміряти світлопропускну здатність тонувальної плівки, в поліції немає. Тому часто в майстернях йдуть назустріч клієнту, роблячи скло трохи темніше, ніж треба. Однозначно викличе претензії у поліції скло, обклеєне дзеркальною плівкою", – попереджає Станчуляк.

Обережно треба тонувати і фари: в ПДР заборонено нанесення на світлові прилади тонування, яке зменшує їх світлопропускання і прозорість. Кращий варіант – перфорована плівка або хоча б часткове тонування. А бажаючим "закатати" задні фари в темний колір експерти радять подумати не тільки про витрати на штрафи, а й про власну безпеку: "стопи" їдучим позаду водіям в цьому випадку видно дуже і дуже погано.

За законом. Автомобіль на 70% повинен зберігати "рідний" колір

ГРА ЗІ СВІТЛОМ: ПРОСЯТЬ "ЯЛИНКУ"

Найпопулярніший сьогодні вид тюнінга експерти жартома називають "прикрасою ялинки". Водії прагнуть додати в авто якомога більше світла, починаючи від апгрейда штатної оптики і закінчуючи ковпаками на колеса, які світяться. Але і тут за законом допустима трохи. "Найчастіше клієнти просто хочуть встановити ходові вогні, – каже Станчуляк. – Це пов'язано з вимогою поліції з жовтня по травень в денний час доби включати за містом фари. В нових авто 2016-2017 років випуску ходові вогні вже встановлені в повній комплектації. Решті оптику допрацьовують майстерні з тюнінгу".

Також водії часто замовляють установку додаткових протитуманних фар і світлодіодів, які дублюють поворотники і стопи: ставлять такі лампочки в дзеркала і на заднє скло машини.
Ефектне вночі підсвічування днища авто, так само як і установка діодів по корпусу машини, на склообмивачі або антену – примха, яка прямо законом не заборонена, але може викликати претензії у поліції.

"По-перше, ці елементи очевидно не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу і стандартів техексплуатації. А значить, при бажанні поліції будь-який зайвий діод потрапляє під пункт 31.4.3. ПДР України, а також статті 128 і 128-1 КУпАП. По-друге, такий світлотюнінг однозначно буде привертати увагу інших водіїв на дорозі, провокуючи аварійні ситуації", – підкреслює незалежний юрисконсульт Борис Козленко.

Що стосується ксенонових фар, теоретично їх установка допустима. Але за нормами ДСТУ 3649-2010 (Колісні транспортні засоби) використовувати ксенон заборонено в авто, які не мають автокорректора і очищувача (омивача) фар. Втім, за дотриманням цієї норми встежити складно, тому ксенон можна ставити всім, кому хочеться – досить не гнатися за високою потужністю і ефектом "вирви око". Також можна обійти заборону на установку додаткових світлових приладів. "Правила не дозволяють змінювати кількість встановлених виробником ламп, але якщо дуже хочеться, можна зробити виносні лампи (за принципом шашки в таксі), які можна діставати у міру необхідності", – говорить Тромса.

Світлотюнінг. Ефектне підсвічування днища автомобіля може викликати претензії у поліції

ЗАЛІЗНА МАСКА: ПОПУЛЯРНІСТЬ "ГРІЗНИХ" АВТО

Редизайн зовнішнього вигляду машини – задоволення недешеве. Якісний обвіс (стандартний комплект: передній і задній бампер, пороги, спойлер, розширювач колісних арок) від фірмового виробника вам обійдеться в тисячі (а то і десятки тисяч) доларів. Тому замовляють такий тюнінг рідко, і в основному власники сучасних автомобілів.

"За останні два роки у нас були одиниці клієнтів, які хотіли кардинально змінити зовнішній вигляд авто", – згадує Станчуляк.

Зате політ фантазії водіїв тут практично необмежений: законом допускається установка подібних елементів, якщо при цьому не відбувається зміна типу кузова (наприклад, вантажне авто стає пасажирським, а універсал – седаном), і не змінюється форма крил і капота автомобіля.

Плануючи подібні зміни, власник авто повинен в першу чергу оцінити їх аеродинаміку і, звичайно, травмобезпечність".

Наприклад, квадратний бампер хоч і додасть машині агресивності, але за рахунок форми на високій швидкості він може просто відлетіти, тому що потік вітру буде заглиблюватися прямо в нього. Тому, як би не хотілося клієнту отримати для машини брутальну чоловічу "щелепу", кути бампера потрібно робити згладженими", – констатує Тромса.

"Будь-яку машину перед серійним випуском тестують в аерокамері, враховуючи всі параметри, в тому числі коефіцієнт опору повітря, – нагадує керівник тренінгового центру "ДІМ" (Дорога і ми) Володимир Хомин. – Будь-який елемент, встановлений самовільно, порушує цей коефіцієнт, і, швидше за все, в бік його збільшення. Відповідно, зросте витрата палива, може змінитися реакція машини на прискорення-гальмування. Рекомендую водіям перед таким тюнінгом дізнатися, чи передбачено це будовою автомобіля: багато виробників авто випускають тюнінг-комплекти для своїх же машин".

Чоловіча "щелепа". Кути бампера потрібно робити згладженими

НАВІЩО МІНЯЮТЬ "МОЗОК"

Не зовсім стосується до зовнішності, але дуже популярний серед власників авто чіп-тюнінг (тюнінг двигуна). "Це корекція програмного забезпечення ЕБУ, або електронного блоку управління двигуном машини, – пояснює Станчуляк. – Простіше кажучи,"перевстановлення мізків" в автомобілі. Буває, що заводська прошивка не задовольняє клієнта, наприклад, за параметрами допустимої потужності. В такому випадку програмісти змінюють ряд налаштувань, і потужність збільшується (до 30%). Іноді за допомогою чип-тюнінгу можна домогтися зниження витрат палива (на 0,5-1 літр). Перечіповка може поліпшити тягово-швидкісні характеристики авто, підлаштувати машину під різні стилі водіння. На цей рахунок заборон в законодавстві немає, єдине, чим можна поплатитися, – це двигуном машини, якщо прошивку зробили неякісно і непрофесійно".

Також не заборонено форсувати двигун, міняти або встановлювати турбіни. Але цей тюнінг, на відміну від перечіповки, досить дорогий, і роблять його переважно фанати швидкості. А ось повна заміна двигуна (якщо змінюється його тип, вага, робочий об'єм або потужність) в ідеалі повинна бути узгоджена з ДП "ДержавтотрансНДІпроект" або з Головним сервісним центом МВС (постанова Кабміну № 1388). Заборонені переробки – це внесення будь-яких змін в конструкцію гальмівної системи і в конфігурацію глушника (наприклад, прямотоки). Також не можна використовувати авто без каталізатора (якщо він передбачений заводською конструкцією) і міняти кермо машини на інше, меншого або, навпаки, більшого розміру.

"На практиці такі переробки виявити досить складно, – зазначає Козленко. – Наприклад, під капот поліція може заглянути тільки після складання протоколу огляду та в присутності двох понятих. Також складно визначити на око заміну рульового колеса, якщо різниця в діаметрі становить 2-3 см . Однак заборона є, і з нею потрібно рахуватися, хоча б в перспективі можливого перепродажу авто".

Чіп-тюнінг коштує недешево

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62477.24

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3004.08

Litecoin (LTC)

79.69

Ripple (XRP)

0.49

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти