Зробити стартовою
26,11
29,14
РУС

Як захистити велосипедистів в автомобільному потоці

Щоб позбавити українських велосипедистів сумнівного привілею позачергово стати клієнтами ритуальних служб, потрібно заборонити їм рухатися по швидкісних дорогах

Експерти вважають, що велосипедистам варто дозволити не поспішаючи їздити по тротуарах.
Експерти вважають, що велосипедистам варто дозволити не поспішаючи їздити по тротуарах..

Перші сніжинки, які розтанули ще на підступах до землі, стали чітким сигналом: велосезон 2014 практично завершився. Його підсумки, з точки зору аварійності, Департамент ДАІ України підведе тільки на початку наступного року, але навряд чи кількість ДТП за участю велосипедистів цього року буде істотно меншим, ніж в 2013-му. Між тим, протягом минулого року на велосипедистів було скоєно 1648 наїздів, в результаті чого загинуло 292 і травмовано 1455 осіб. Порівняно з 10 894 випадками наїзду на пішоходів, які стали причиною 1871 смерті і 9928 травм, ці цифри здаються відносно скромними. Але давайте порівняємо кількість пішоходів і велосипедистів на наших вулицях і дорогах. Їх співвідношення навряд чи буде менше, ніж 1:500 на користь людей на двох колесах. А це означає, що кожен велосипедист, який виїхав на українські вулиці і дороги, має майже в сто разів більше шансів стати жертвою дорожньо-транспортної пригоди, ніж той, хто пересувається на своїх двох. Разом з президентом Клубу автомобільних журналістів України Максимом Моргунський "Сегодня" розбиралася, як можна знизити травматизм велосипедистів, які виїжджають на вулиці наших міст.

_0

ВБИВАЄ ШВИДКІСТЬ

Незалежно від того, що стало причиною ДТП, його тяжкість визначає швидкість, з якою рухався транспортний засіб. Фахівці по-різному оцінюють ймовірність летального результату при наїзді автомобіля на пішохода, але в середньому всі сходяться на тому, що при швидкості до 30 км/год ймовірність смерті незахищеного учасника дорожнього руху нижче 5%. При швидкості близько 50 км/год вона зростає до 30-40%, при 65-70 ця ймовірність збільшується до 70-85%, а при швидкості 80-90 км/год нелетальний результат можливий тільки при фантастичному везінні потерпілого. Врахуємо, що в 95% ДТП водій встигає почати гальмування і знизити швидкість свого автомобіля як мінімум на 10-20 км/год. Врахуємо і те, що велосипедист, рухаючись в попутному з транспортом напрямі зі швидкістю 20-40 км/год, знижує на цю величину швидкість, на якій на нього може бути скоєно наїзд. Отже, щоб знизити смертність і травматизм серед велосипедистів, необхідно заборонити їм рух не тільки по автомагістралях, а й по автомобільним дорогам з окремими проїзними частинами, що відокремлені одна від одної розділювальною смугою і де дозволена максимальна швидкість руху транспортних засобів обмежена 110 км/год. Доцільно також встановлювати знаки "Рух на велосипедах заборонено" в містах одночасно з установкою знака "Обмеження максимальної швидкості 80 км/год", оскільки такі ділянки доріг обов'язково мають менш швидкісні вулиці-дублери. У певних випадках має сенс дозволити велосипедистам рух тротуарами – там, де дозволяє ширина. Зрештою, дозволивши велосипедистам використовувати пішохідні доріжки, можна законодавчо обмежити їх швидкість на тротуарах 15 кілометрами на годину. Так само, як обмежена швидкість транспорту в пішохідних зонах.

БЕРЕЖИ ГОЛОВУ

Серед мотоциклістів тільки найбільш пропащі здобувачі премії Дарвіна за найбезглуздішу смерть не носять захисні шоломи. Захищають свою голову від наслідків "асфальтової хвороби" і скутеристи, принаймні ті з них, у яких є що захищати. Тим часом такі ж вразливі на дорозі велосипедисти в масі своїй досі ігнорують цей елемент захисного спорядження. Тому в новій редакції Закону про дорожній рух і нових ПДР має з'явитися обов'язкова вимога до велосипедистів, які виїжджають на дороги загального користування: пересуватися виключно в велошоломі.

_01_30

ПОТРІБНІ ПРОФЕСІОНАЛИ

Велодоріжки, які на сьогоднішній день прокладені, наприклад, в українській столиці, не витримують критики. Більшість з них починається нізвідки і веде в нікуди, а щоб проїхатися по ним кілька хвилин, велосипедистам доводиться долати десятки кілометрів по непристосованим швидкісним дорогам загального користування. Як правило, марковані ці доріжки погано, а нанесена на них розмітка давно зникла, не витримавши зіткнення з суворою погодною дійсністю. Крім того, часто автомобілісти, ігноруючи знаки, перетворюють велодоріжки в автопарковки. В Україні чомусь склалася традиція, що займатися організацією руху велосипедистів можна "за залишковим принципом", та й справа це, нібито, зовсім нехитра. Зовсім по-іншому підходять до цього питання в Європі (див. Фото). Тому, яким би крамольним не виглядала ця пропозиція, але українцям варто припинити займатися велопрофанаціей і в столиці, і в інших містах країни. Найоптимальніший варіант – визначити кілька райцентрів і один не дуже великий обласний центр, а потім створити в них нормальні умови існування для велосипедистів. І тільки завершивши ці пілотні проекти і підготувавши грамотних фахівців, можна приступати до будівництва велодоріг по всій країні. А до цього часу велосипед краще використовувати як спортивний снаряд для прогулянок по парках і лісах. Справа зовсім не в "утисках прав велосипедистів". Просто сьогодні дорожній рух в Україні організовано так, що люди на двох колесах ризикують позачергово стати клієнтом травматології – в кращому випадку, або клієнтом ритуальних служб – в гіршому. І сперечатися з цим – все одно що відстоювати право "стояти під стрілою" і "влазити туди, де вб'є".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Як захистити велосипедистів в автомобільному потоці". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Марат Розгуляєв

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь