Зробити стартовою
26,3
29,38
РУС

Китай вривається в світовий автопром: що показали на Шанхайському автосалоні

Головні тренди автосалону в Шанхаї – електрифікація і комп'ютеризація

У Китаї, де Tesla Ілона Маска вже почала будувати завод, влада всіляко стимулює розвиток ринку легкових автомобілів на електротязі. Робиться це з прагнення не тільки поліпшити екологію в містах, але і просунути національний автопром на провідні позиції в світі. Адже на усталеному ринку традиційних авто у китайських новачків-автовиробників мало глобальних перспектив. А на ринку електрокарів, навпаки, всі виробники – новачки, і стартові умови в цьому сегменті для всіх приблизно рівні.

На китайські марки, які випускають автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, доводиться лише 10% світових продажів, в основному за низькими цінами. А в світі електромобілів китайські компанії починали раніше і реагували швидше, звідси і результат – 50% всіх світових продажів електромобілів (1,3 млн штук).

Влада Китаю вже витратила мільярди доларів на дослідницькі гранти і стимули для покупців. Державні енергетичні компанії покрили Китай мережею з 730 тисяч зарядних станцій. Виробництвом електромобілів почали займатися не тільки чисто національні компанії, але і спільні підприємства (СП) з провідними світовими концернами.

Наприклад, Ford має "електричне" СП з Zotye Auto. GM і її китайські партнери планують 10 електричних моделей до наступного року. Mercedes Benz запустив марку Denza з BYD. Підприємство VW SOL почало продавати електричні позашляховики в минулому році. Tesla почала будувати в Шанхаї свій перший завод за межами США.

Підстьобують ринок і споживачі. Дослідники говорять, що зараз 71% китайських покупців готові спробувати електрокар, в порівнянні з 58% роком раніше. Держава навіть почала згортати програму стимулювання споживачів. Ще в минулому році покупців електрокарів заманювали субсидіями до 50 000 юанів (7400 доларів) за автомобіль, але ця підтримка була скорочена вдвічі в січні 2019 року і остаточно завершиться у 2020 році.

Автосалон у Шанхаї 2019 - представлені моделі

До 25 квітня в Шанхаї проходить міжнародний автосалон. На сьогоднішній день він є найбільшим в Азіатському регіоні, проводиться раз на два роки, чергуючись з автосалоном в Пекіні. У цьому році його експозиція посіла 12 павільйонів найбільшого в світі Національного виставкового центру.

Тема цьогорічного салону – "Створення кращого майбутнього", що досягається більш глибокою інтеграцією автомобілів з передовим виробництвом, комунікаційною сферою, інтернетом, великими масивами даних і штучним інтелектом.

Експозицію сформували близько 1 тис. місцевих і зарубіжних представників автомобільної індустрії з 20 країн. На стендах домінують електрокари і гібриди, але знайшлося місце і для моделей з традиційними силовими установками, які поки виробникам приносять основний дохід.

Уявімо деякі яскраві новинки.

  • Aston Martin Rapid E

Перший електрокар культового виробника Aston Martin зовні відповідає стилістиці бренду. Але змінивши тип приводу, автомобіль втратив неповторний звук, який видавав 12-циліндровий шестилітровий бензиновий мотор. Натомість він отримав електричну установку на 601 к.с., яка дозволяє проїхати 300 км без підзарядки батареї. Два електромотори передають на задню вісь крутний момент в 950 Н•м. Розгін до 100 км/год займає 4 с, а максимальна швидкість обмежена величиною 250км/год.

  • Mercedes-AMG A35 L

Китайці дуже люблять подовжені версії седанів. Тому такі моделі часто випускаються спеціально для китайського ринку. Ось і зараз концерн Daimler показав версію Long своєї новинки Mercedes-AMG A35. Автомобіль має збільшену на 60 мм колісну базу, що збільшує простір для задніх пасажирів, наближаючи по довжині A-class до С-class. Подовжена китайська версія має такий же турбомотор, як і європейська. Його обсяг становить 2,0 л, потужність 302 к.с., момент 400 Н•м. Привід повний – 4Matic. На розгін до 100 км/год потрібно 4,9 с.

  • BMW 3Li

За статистикою, третина седанів BMW третьої серії продається в Китаї. При цьому 80% з них – з довгою базою. У Шанхаї представлена ​​четирехдверка BMW 3 (G20) у виконанні Long Wheelbase (LWB). Відстань між осями збільшено на110 мм (до 2961 мм), загальна довжина виросла на 120 мм (до 4829 мм). Варіант 325Li оснащується турбочетвіркою 2.0 (184 к.с., 300 Н•м), восьмиступінчастим "автоматом" і заднім приводом. Світлодіодні фари і 18-дюймові легкосплавні диски входять в стандартне оснащення. Покупців повинен порадувати цифровий помічник BMW Intelligent Personal Assistant, який вперше навчився говорити і розуміти по-китайськи.

  • Mitsubishi e-Yi

Концепт-кар Mitsubishi під назвою e-Yi є підключається гібридом (PHEV). Він багато чого перейняв від прототипу Engelberg Tourer, показаного нещодавно в Женеві. Там цей автомобіль назвали прообразом кросовера Outlander нового, четвертого покоління. Крім зовнішності і внутрішнього оформлення, шанхайський концепт запозичив у попередника силову установку. Це 2,4-літровий бензиновий "атмосферник" і два електромотори – по одному на кожній осі. На електриці e-Yi може проїхати 70 кілометрів, а при залученні бензинового мотора запас ходу зростає до 700 км. Концепт оснастили трьома рядами крісел, що забезпечує комфортну поїздку відразу для семи осіб.

  • Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz представив концепт кросовера, який займе місце між моделями GLA і GLC. Побудований він на тій же платформі, що і молодший GLA, проте значно додав у розмірах. Салон семимісцевий, в ньому розмістили три ряди сидінь. Другий ряд зсувається поздовжньо в діапазоні 140 мм. Для полегшення доступу до третього ряду є функція "легкий вхід".

Дебютував GLB з двигуном – турбочетвіркою 2.0 (224 к.с., 350 Н•м) і з восьмиступінчастим "роботом". Система повного приводу 4Matic в режимах Eco і Comfort подає 80% тяги на передню вісь, в Sport співвідношення змінюється на 70:30, в Off-road крутний момент ділиться навпіл.

Довжина, ширина, висота – 4634×1890×1900 мм, колісна база – 2829 мм. Молодший брат Mercedes GLA коротший на 217 мм, його база менше на 130 мм. Старший GLC довший на 22 мм, але відстань між осями більше на 44 мм.

Прем'єра серійного GLB обіцяна у вересні на автосалоні у Франкфурті.

  • Toyota C-HR EV

Toyota вирішила показати в Шанхаї не одну, і відразу дві електричні версії кросовера C-HR, які вона збирається випускати на спільних підприємствах GAC-Toyota і FAW-Toyota, а саме: C-HR EV і Izoa EV.

До покупцям вони потраплять в 2020 році, тому компанія не поспішає розкривати технічні подробиці. Повідомляється тільки, що електоромотор встановлять на передній осі. Новинки отримають повністю цифровий дисплей приладів. Від бензинового прототипу зовні вони відрізняються передньою частиною з невеликим вирізом замість традиційної решітки радіатора, а також зменшеними колісними дисками. Один від одного новинки будуть відрізнятися головним чином шильдиками.

  • Honda X-NV

Компанія представила електричний кросовер на базі HR-V, вірніше XR-V, тому що під цією назвою модель відома в Китаї. Новинка є спільною розробкою китайського відділення Honda і компанії Dongfeng Honda.

У порівнянні з XR-V концепт отримав оновлену передню і задню частини, а також сині акценти по кузову. Автомобіль майже готовий до виробництва, і надійде в продаж в Китаї в другій половині 2019 року. Швидше за все, він отримає ту ж силову установку, що і модель Everus VE-1 (вона теж побудована на базі HR-V і проводиться на СП Honda і китайської GAC). Йдеться про електромотор на 161 к.с. і 280 Н•м, що живиться від батареї 53 кВт.

Everus VE-1 і Honda X-NV є частиною стратегії компанії, спрямованої на те, щоб до 2025 року вивести на китайський ринок більше 20 нових електричних моделей. Honda також планує представити там гібридні версії своїх автомобілів вже з 2020 року.

  • Lexus LM

У модельному ряду цього виробника мінівен з'явився вперше. Створений він на базі Toyota Alphard. Найцікавіше у ньому – салон. Представлений автомобіль був чотиримісним, але компанія виведе на ринок і семимісний варіант.

Комфорту на другому ряду сидінь приділено особливу увагу. У чотиримісній конфігурації крісла-шезлонги отримали вентиляцію, масаж і обігрів. Перед ними на перегородці розташувався 26-дюймовий екран розважальної системи з програвачем Blu-ray і аудіосистемою з 19 динаміками. Тут же 14-літровий холодильник і відсіки для парасольок.

Модифікація LM 350 отримала атмосферний мотор V6 3.5, а LM 300h – гібридну систему на базі "четвірки" 2.5. У Alphard їх потужності складають 301 і 197 к.с. відповідно. Автомобіль може бути передньо-і повнопривідним. У Китаї і на деяких азіатських ринках новинка з'явиться вже в нинішньому році.

  • Renault City K-ZE

Цей електрокар створений на основі бензинового хетчбека Kwid. Детальні технічні характеристики новинки поки приховуються. Відомо тільки, що збереглися без змін колісна база (2423 мм) і обсяг багажника (300 л), а кліренс зменшений на 30 мм (до 180 мм). Повна зарядка від побутової розетки займає чотири години, експрес-термінал зарядить батарею на 80% за 50 хвилин.

Випускати City K-ZE буде СП eGT New Energy Automotive "відповідно до строгих світових стандартів якості". До 2022 року Renault приготує для Китаю дев'ять нових моделей (в основному це кросовери), три з них будуть електричними.


Нагадаємо, Україна також входить в число країн, в яких популярність електрокарів стрімко зростає. Крім приватного, в країні розвивається і корпоративний сегмент використання електромобілів:


Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Китай вривається в світовий автопром: що показали на Шанхайському автосалоні". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Сергій Гусєв

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь