Світові тренди автомобілебудування: даунсайзінг, круговий огляд і емоційні контакти

Авто стають самостійними, і літаючим транспортом вже нікого не здивуєш

ДАУНСАЙЗІНГ: ЗМЕНШЕННЯ ДВИГУНА БЕЗ ВТРАТИ ПОТУЖНОСТІ

Технічний прогрес легко вимірюється в цифрах. Уже кілька десятиліть йде поступове зростання так званої літрової потужності автомобільних двигунів. Наприклад, мотори до сих пір популярних в нашому селі радянських "Жигулів" ( "п'ятірка", "сімка") на 1 л робочого об'єму дають 49-53 кінських сил (к. с.) потужності. І це не ознака радянської відсталості: турбодизель німецького Volkswagen Golf II в 1983 році забезпечував літрову потужність 43,75 к. с. Їх сучасник, італійський Fiat Ritmo, оснащувався двигунами з літрової потужністю 50-54 к. с., а знаменитий німецький Opel Kadett D, що випускався на початку 1980-х – 46-58 к. с. Просто такий тоді був рівень розвитку техніки. Зате сьогодні нікого вже не здивуєш і 100 к. с. на 1 л робочого об'єму.

Реклама

В останні роки збільшення літрової потужності супроводжується все більш помітним трендом – до " стиснення " габаритів двигуна . Цю тенденцію стали називати даунсайзінг ( англійське downsizing так і перекладається – " зменшення розміру " ) . Мета проста : коли двигун при тій же потужності стає менше і легше , можна зменшити і полегшити ( а частенько – і здешевити ) автомобіль в цілому . При цьому він буде мати ще більш високі динамічні характеристики .

new_image2_385

Fiesta ST. Може їхати навіть на двох циліндрах для економії

Реклама
На березневому Женевському автосалоні компанія Ford представила нову версію хетчбека Fiesta ST , під капотом якої захований не звичний чотирициліндровий двигун , а 1,5 – літровий агрегат з трьома циліндрами . Він , проте , забезпечує максимальну потужність в 200 л . с. ( літрова потужність – 133 л . с. ) І найвищу швидкість розгону для машин цього сімейства – 100 км / год за 6,2 сек . Ця " жертва даунсайзінг у" дозволяє економити паливо : на випадок руху по хорошій дорозі на невисокій швидкості можна відключити один з циліндрів і їхати на двох .

Не минув даунсайзінг і таке далеке від думок про економію співтовариство автомобілів , як потужні спортивні купе . Так , нова версія Audi RS5 , також представлена в Женеві , має зменшений в порівнянні з попереднім поколінням двигун ( 2,9 л замість 4,2 л ) потужністю 450 л . с. , що дозволяє розігнатися з місця до 100 км / год за 3,9 сек . І навіть серед " суворих позашляховиків " з'явилися моделі з трьома циліндрами .

new_image_396

Audi RS5. На трьох циліндрах розганяється до 100 км за 3,9 секунди

Реклама

КРУГОВИЙ ОГЛЯД

Серед приємностей Crossland X , представленого на виставці компанією Opel , – система кругового огляду . Панорамна камера заднього виду з оглядом 180 градусів , крім іншого , дає водієві можливість побачити поперечний рух транспорту ззаду , що значно полегшує виїзд заднім ходом і робить цей маневр безпечніше .

Власне , тут ми маємо справу ще з однією вираженою тенденцією сучасного автомобілебудування : після того як в 2007 р система кругового огляду з'явилася в авто Nissan , вона знайшла собі місце в моделях і інших провідних брендів – Mercedes – Benz , Toyota , Land Rover , Lexus , Volkswagen , BMW , Audi . А в цьому році в Женеві Citroen представив концепт – кар позашляховика C – Aircross – з дисплеєм , який проектує зображення прямо на лобове скло , і з камерами замість бічних вікон . Так що все, що відбувається навколо автомобіля можна побачити в дзеркалі заднього виду .

new_image10_81

Crossland X. Обладнаний панорамною камерою заднього виду

new_image12_47

C-Aircross. Проектує зображення прямо на лобове скло

БЕЗПЕКА: НЕ ТІЛЬКИ ГАЛЬМА

Crossland X продемонстрував ще одну тенденцію: її в цій моделі являє автоматична система екстреного гальмування, яка здатна реагувати і на автомобілі, і на пішоходів. Коли машина наближається до такого об'єкта на небезпечну відстань, водія попереджають світлозвуковим сигналом. Якщо це не допомагає, система автоматично пригальмовує. Комплекс активної безпеки варто і на свіжій версії кросовера XV від компанії Subaru. Крім автоматичного гальмування, вона включає в себе адаптивний круїз-контроль (автоматично підтримує постійну швидкість руху) і підсистему попередження про вихід із займаної смуги руху. Всі разом це покликане вберегти замріяного водія від серйозних неприємностей. Близька за функціями система автономного управління, що дозволяє без участі водія рухатися в межах однієї смуги автомагістралі (вона не тільки попереджає про вихід за її межі, але ще і сама підрулює), вважається головним нововведенням оновленої версії "паркетника" Qashqai від Nissan.

new_image3_327

Subaru XV. Контролює дорогу не гірше за водія

ДУШЕВНІ АВТО: ЧИТАЮТЬ ЕМОЦІЇ

Honda на CES 2017 представила концепт автономного електромобіля NeuV . Його система штучного інтелекту відрізняється тим , що здатна розпізнавати емоції водія і підлаштовуватися під настрій власника .

new_image8_126

NeuV. Підлаштовується під стиль водіння

Ще одна "душевна" машинка – показаний на тій же виставці концепт-кар Concept-i від компанії Toyota. Його вбудований інтелектуальний помічник Yui вивчає поведінку водія, вчиться у нього чисто людським моделям реагування і встановлює з власником щось на зразок близьких відносин. Це дозволяє підлаштувати стиль водіння під переваги і емоційний стан людини і підібрати оптимальний маршрут. Не в автономному режимі, коли управління в руках водія, Yui помітить, якщо людина почала засипати за кермом, відволікатися від дороги тощо, і вживе необхідних заходів – щоб "розбудити" водія або ще якось запобігти неприємностям.

new_image7_152

Yui. Встановлює дружні стосунки з власником

ЙДУТЬ У НЕБО: ТРИЦИКЛИ І АВТОЖИРИ

Цього року літаючі автомобілі з фантастичних продуктів остаточно перейшли в розряд серійних. Замовлення на Liberty від компанії PAL-V почали приймати ще в лютому. З точки зору наземного транспорту, це трицикл, а з точки зору повітряного – автожир: щось на зразок літака, підйомну силу якого створює не крило, а гвинт на кшталт вертолітного. На відміну від вертольота, для зльоту такої конструкції потрібно місце для розбігу, в разі Liberty – це від 90 метрів дороги. Машина оснащена 100-сильним бензиновим двигуном, який на дорозі забезпечує максимальну швидкість 160 км/год, а в небі – 180 км/год. Для перетворення наземної машини в літальний апарат потрібно близько 10 хвилин – щоб розкласти лопаті заднього гвинта.

new_image5_222

Liberty. Щоб злетіти, потрібно 90 метрів полоси

Скоро почнуть приймати замовлення і на літаючий автомобіль AeroMobil , який однойменна словацька компанія представила в кінці квітня на виставці Top Marques в Монако .

Але в "ідейному" сенсі куди цікавіше концепт Pop.Up від авіабудівного концерну Airbus і студії Italdesign, представлений в березні в Женеві. Фішка його в тому, що пасажири знаходяться в автономній капсулі, яка може приєднуватися до колісного шасі і рухатися по дорогах або до повітряного модуля (квадрокоптера) – і злітати вгору. По землі і в небі система може пересуватися під автономним управлінням. Ви можете виїхати до потрібної вам точки, де зручно залишити шасі, і туди ж викликати квадрокоптер, який вас перенесе в недоступні автомобілю місця. Або просто винесе з району, заблокованого пробками.

new_image11_70

Pop.Up. Капсула з пасажирами автономна

СУПЕРЕКОЛОГІЧНІ ІНТЕЛЕКТУАЛИ

Але "розумні" функції описаних автомобілів меркнуть перед інтелектуальною потужністю і емоційним багатством представлених в цьому році концептів машин найближчого майбутнього – тих, на чому ми зможемо прокататись буквально через кілька років. Примітно, що ці чотириколісні інтелектуали практично всі відносяться до електромобілів. І це ще одна прикмета часу: такі концепти все частіше з'являються не тільки на автомобільних форумах, а й на виставках електроніки і мобільних технологій. А серед їхніх авторів миготять компанії, раніше на автомобілебудуванні не спеціалізовані.

Наприклад, електромобіль, концепт якого на виставці електроніки CES-2017 представила компанія Fiat Chrysler Automobiles, здатний практично самостійно переміщатися по міських вулицях, але присутність і періодичне підключення водія все ще потрібно. Але, на жаль, ці рішення вже виглядають трохи застарілими на тлі повністю автономних систем, анонсованих іншими виробниками. Як відомо, ще восени минулого року Tesla Motors оголосила, що незабаром її машини зможуть повністю обходитися без водія-людини. У цьому році на Женевському автосалоні Volkswagen Group представила концепт електромобіля Sedric, керованого штучним інтелектом, який володіє повною автономністю. Аж до того, що йому, як стверджує компанія, можна буде довірити самостійно відвезти дітей в школу. Більш того, в цій машині взагалі не передбачено традиційне місце водія – в салоні розташовані два двомісні дивани обличчям один до одного. Управляти електромобілем можна буде за допомогою голосових команд.

new_image6_174

Sedric. В цьому авто не має місця для водія — тільки два дивани

Після знайомства з цим концептом, представлений на CES-2017 концепт-кар Oasis від компанії Rinspeed, незважаючи на футуристичний дизайн, виглядає вже не так і революційно. Все-таки там є і водій, і навіть рульове колесо (яке, правда, в автономному режимі перетворюється в робочий стіл). "Персональний асистент" машини може зняти фото чи відео за допомогою однієї з бортових камер, викласти їх в соцмережу, замовити квитки на концерт і виконати ще якісь доручення такого роду. Як і у випадку з Sedric, машина розуміє фрази і жести господаря. А ось міні-сад біля сенсорного дисплея авто – деталь, звичайно, оригінальна, але не до кінця зрозуміла.

new_image9_93

Oasis. Розуміє навіть жести. Але навіщо в авто міні-сад – неясно

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64986.78

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3099.23

Litecoin (LTC)

81.32

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти