На траси України обіцяють повернути контроль швидкісного режиму: як це буде

Юристи: після зміни законів ще потрібна повторна перевірка техніки

На дороги України може повернутися призабутий контроль швидкісного режиму. Причому ручний, а не автоматичний без зупинки транспорту-порушника, який обіцяють ввести вже третій рік. Патрульної поліції і Нацгвардії видадуть апаратуру для фіксації порушень, а Кабмін сьогодні має змінити нормативну базу. Експерти в області ПДР кажуть, що ручний контроль швидкості стане легітимним після доопрацювання закону "Про метрологію", а ось щоб узаконити "листи щастя" зі штрафами в автоматичному режимі, потрібна апаратура, що ідентифікує того, хто фактично керує автомобілем або іншим транспортом, а не його власника по держномеру. Поки в Україні її немає.

Що зміниться

Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що "швидкісний контроль буде повернутий на дороги з 27 липня". Але в прес-службі Кабміну нам уточнили, що мається на увазі початок практичної реалізації процесу контролю, після того як уряд внесе зміни в нормативну базу. Наприклад, зараз поліцейські взагалі не мають права користуватися приладами ручної фіксації швидкості ( "Трукам", "Візир" – з фотофіксацією і так звані фени, що показують тільки швидкість), адже це може призвести до корупції. Тепер їм це право хочуть повернути, а також привести правила сертифікації самих приладів до євронормам, виключивши можливість патрульних міняти або видаляти свідчення. Працювати поліцейські буде з приладами на штативах, як і раніше, хоча, за словами Омеляна, ще близько 300 "Трукамів" встановлять в патрульних машинах без розпізнавальних знаків і стануть ловити лихачів в потоці транспорту. Фінансування (один прилад коштує близько $ 12,5 тис.) вже передбачено. У прес-службі патрульної поліції нам відповіли, що вони поки ніяких приладів не отримали, крім того, патрульних повинні спершу навчити, як з ними поводитися.

Реклама

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Думка експертів

Спеціаліст з питань законодавчого забезпечення безпеки на дорогах Володимир Караваєв говорить, що зараз на складах МВС є близько 170 "Трукамів", але жоден з них не призначений для роботи в режимі патрулювання (в русі), і відповідного закону для цього немає. А для роботи зі штатива "Труками" повинні бути пересертифіковані (з 2015 р, коли була ліквідована ДАІ, вони не використовувалися), забезпечені документами, що підтверджують їх придатність, і опломбовані для неможливості коригувати показання приладу з боку патрульних. Тобто щоб порушник не зміг за хабар ухилитися від сплати штрафу. На це піде, за оцінкою Караваєва, не менше тижня, тоді використання "Трукамів" стане легітимним.

Автоюрист Вадим Володарський уточнив : через неможливість повністю усунути людський фактор застосування " Візирів " і " фенів " незаконно і навряд чи вони повернуться в руки поліцейських . Крім того , Володарський впевнений : навіть якщо " Трукам " покаже перевищення швидкості – виписувати штраф на місці , як зараз передбачають інструкції патрульної поліції , незаконно .

"Патрульний повинен скласти протокол , який можна оскаржити в суді . За рішенням Конституційного суду , статтю 276 КпАП в частині " розгляду справи за місцем правопорушення " потрібно трактувати так : " за місцем " – значить , в рамках відповідної адміністративно – територіальної одиниці . Але не прямо на дорозі " , – роз'яснив Володарський.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Водії: чекаємо колапс

Експерти кажуть , що з введенням контролю швидкості в великих містах збільшаться пробки , адже з березня 2018 року для зменшення аварій максимальна швидкість руху транспорту не повинна бути в населених пунктах більше 50 км /год . Зараз цієї норми мало хто дотримується , але з появою "Трукамів" оведеться їздити за правилами або платити штрафи . Водії в основному згодні , що це правильно , але нарікають на бездіяльність місцевої влади , яка має право дозволити в окремих місцях їздити швидше ( 70-80 км / год ) , встановивши відповідні знаки , наприклад , на багатополосних автотрасах з відбійниками , де постійний інтенсивний рух .

Реклама

"Якщо нічого не зміниться , а поліцейські почнуть штрафувати , то Київ , Харків , Одеса , Дніпро зупиняться в багатокілометрових пробках . Або водії масово почнуть ігнорувати сигнали патрульних про зупинку , адже " всіх не переловиш " , що ще більше посилить аварійну ситуацію " , – говорить водій Володимир Тубан.

А ось його колега Микола Хвостюк впевнений , що як тільки патрульні отримають радари , то на магістралях з'являться і потрібні знаки :

"Встановити їх недовго , а команду дадуть , я впевнений".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62666.21

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3042.51

Litecoin (LTC)

80.97

Ripple (XRP)

0.49

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти