Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Новини Сьогодні
Зробити стартовою
27,13
30,79
РУС

Новые схемы ввоза и протесты: чего ждать от владельцев "євроблях"

Власники євроблях намагатимуться знайти лазівки в законі і протестувати

Новые схемы ввоза и протесты: чего ждать от владельцев "євроблях" //smm.ollcdn.net/i/image_610x343/media/image/5c8/2b6/5b7/5c82b65b7ce6b.jpg //smm.ollcdn.net/i/image_150x100/media/image/5c8/2b6/5b7/5c82b65b7ce6b.jpg Авто Власники євроблях намагатимуться знайти лазівки в законі і протестувати

Час "евроблях" спливає, 24 травня поліція почне зупиняти машини на іноземній реєстрації. Якщо авто в Україні знаходиться незаконно, то власнику загрожує штраф до 170 тис. грн або конфіскація машини. А скільки в Україні таких автомобілів, точно підрахувати неможливо. За різними оцінками, їх від 600 тис. до 2,5 млн. І ще рік тому їх власники перекривали дороги, кордон і протестували під урядовими будівлями за зниження податків. Податки знизили. Верховна Рада зменшила розмір акцизу, а "євробляхам" дала 50% -у знижку на три місяці. Але за цей час українці розмитнили тільки близько 218 тис. авто. Це навіть не половина. Решта можуть заплатити всі податки до 24 травня, або їх чекає "зачистка".

Чи варто чекати нових протестів і схем по ввезенню "євроблях", розбирався сайт "Сегодня".

Чому всі не розмитнились

Пільговий період розмитнення був непродуманим, вважає Олег Ярошевич, керівник "АвтоЄвроСили". Спрощений порядок розмитнення запрацював тільки після Нового року. А останні зміни Кабмін вніс за тиждень до припинення пільгового періоду.


Фото: "Сегодня"

Однак ті, хто хотів розмитнитись, зробили це за відведених три місяці, каже Михайло Катрук, співзасновник організації "Доступне авто". Решта не збираються цього робити:

"Ситуація плачевна. Пільговий період був не дуже довгим, але він тривав три місяці. Ті, хто планував розмитнити, – він це зробив, тим більше, щоб був хороший бонус у вигляді 50% знижки на акциз. А всі ті, хто не розмитнився, швидше за все, і не будуть цього робити. Більшість сподівається, що питання якимось чином вирішиться".

Пільговий період продовжувати не будуть. Влада дала зрозуміти, що на великі поступки не піде. Але попереду президентські вибори. Частина власників "євроблях" сподівається, що новий президент, якщо він зміниться, буде мати іншу думку, поділився Катрук. Однак на це розраховувати не варто. Новий президент приступить до обов'язків тільки в червні – вже після того, як наберуть чинності нові штрафи, а авто почнуть конфіскувати. Нарешті, питання акцизів – просто не в президентській компетенції. Парламент же до осені не зміниться.

Тому зараз власники "євроблях" намагаються захистити себе Стамбульською конвенцією. Це спосіб абсолютно законно в'їжджати на авто з іноземними номерами на один рік.

Нові схемы і протести

"Ми будемо вимагати, щоб в Україні виконувалося міжнародне законодавство по комерційному ввезення транспорту. А за міжнародним законодавством компанія може відправляти товар в іншу країну своїм автомобілем, і тоді транспорт може знаходиться в Україні рік", – поділився Олег Ярошевич.

Йдеться про Стамбульську конвенцію. Авто на іноземній реєстрації дійсно може знаходиться в Україні до року. Але в службових цілях. Це не означає, що машину можна просто оформити на фіктивну фірму десь в Литві і кататися по Україні. А саме так частина "євроблях" потрапила в Україну.

"Людина повинна насправді бути працівником іноземної компанії. І вонп повинна в'їжджати на автомобілі для виконання службових обов'язків: перевозити вантажі або пасажирів. По суті, просто працівник фірми не може просто поїхати в Україну у своїх справах. У нього повинна бути чітка місія. Відповідно, Стамбульська конвенція вимагає документи, що пiдтверджують мету поїздки. Це може бути ліцензія, транспортний лист від підприємства про те, що він везе, і куди. Митниця на підставі цих документів приймає рішення, на який термін пускати людину", – пояснює Михайло Катрук.

Власники авто на єврономерах досить організовані.У 2018 році "євробляхери" показали, що їх багато, вони можуть блокувати кордон і дороги, пікетувати урядові будівлі. Власне, через їх акції парламент знизив акцизи на ввезення авто, а в якості "батога" посилив відповідальність за порушення митних правил. Серед них – штрафи до 170 тис. грн і конфіскація авто. Якщо раніше за виконанням митного законодавства стежили митники, то з травня це буде робити поліція. Скільки б нерозмитнених авто не було, їх багато. А штраф і конфіскація будуть викликати сильний протестний настрій.


Фото: "Сегодня"

"Ера "євроблях" добігає кінця, і я в цьому бачу позитив. Українці повинні їздити на авто з українською реєстрацією. Так, Стамбульська конвенція повинна виконуватися, але не як схема ввезення автомобілів. Якби не страх перед великими штрафами і приманкою у вигляді знижки, навряд чи б 200 тис. автомобілів розмитнено. Але нерозмитнених ще більше. Я не впевнений, що проблема вирішиться в один день. Я знаю людей, які не розмитнились і збираються до 24 травня їздити, а потім залишити автомобіль в гаражі і чекати змін", – зазначає Михайло Катрук.

Якщо протести і будуть, то уряд може повернутися до питання "євроблях" в кінці осені, вважає Катрук. А якщо уряд буде тримати жорстку лінію, то, можливо, з "євробляхами" буде покінчено. Україна вже проходила цей шлях.

"У 98-му році "євроблях" було в Україні набагато більше, ніж зараз. Потім Кучма дав команду покійному Дагаєву, і "Кобра" за тиждень ... Жодної "бляхи" через тиждень не було. Ці схеми виникли, бо вони потрібні були комусь. Це як МММ, на схемах зароблялись великі гроші", – відзначає Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

Заочні штрафи і конфіскація "євроблях"

У власників авто на єврономерах є час до 24 травня 2019 року. До цієї дати вони можуть розмитнити машини або позбутися від них. Після вступлять в силу нові міри покарання.

Штрафи за перевищення терміну перебування авто на іноземній реєстрації підвищили до 170 тис. грн. Так, машина в режимі транзиту може перебувати в Україні 10 днів, якщо треба перетнути дві і більше областей; якщо лише одну – п'ять днів. Якщо зараз максимальний штраф за порушення режиму – 8500 грн, то скоро він складе 170 тисяч грн. Є ще режим тимчасового ввезення, за нього іноземець може ввезти машину на термін до року. Автомобілю доведеться отримати тимчасову держреєстрацію, якщо людина планує перебувати в країні більше 30 днів.


Фото: "Сегодня"

Якщо сьогодні литовська фірма може приганяти євробляху, припустимо, в Коростень і передавати її українцеві, то тепер поліція знатиме, коли машина в'їхала і хто її ввіз. За передачу автомобіля іншій людині – штраф 34 тисяч гривень: за нинішніми мірками це половина вартості самої "євробляхі". Стільки ж доведеться заплатити за "таксування" на авто з єврономерами.

Право ввезти машину на іноземних номерах є і у громадян України, але тільки у тих, які проживають за кордоном. У цьому режимі можна ввезти тільки один автомобіль. За кожний наступний треба заплатити заставу в розмірі вартості розмитнення машини.

Які тепер штрафи:

  • якщо авто в режимі транзиту затримається в Україні на день, то штраф буде невеликий – 170 грн;
  • якщо в режимі тимчасового ввезення прострочити виїзд, штраф складе 850 грн
  • від 20 до 30 днів – 85 тис. грн;
  • більше 30 днів – 170 тис. грн і конфіскація автомобіля. Такий же штраф за розбирання євробляхи на запчастини.

Штрафувати будуть заочно. За порушення митних правил фіскальники самі надішлють штраф на адресу реєстрації протягом трьох днів після закінчення терміну перебування в Україні. При цьому протокол про адмінпорушення вважається врученим порушнику, навіть якщо людина не живе за адресою, яку вона вказала. Податківці також відразу повідомлять про порушення в поліцію.

Поліція тепер автоматично буде отримувати інформацію про всі авто на іноземних номерах. Так правоохоронці зможуть зупиняти машини і перевіряти терміни їх знаходження в Україні. До цього єдиної бази у митників і поліції не було.

Нагадаємо, нещодавно ми розповідали про те, хто в Україні скуповує "євробляхи".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини на наших сторінках Facebook, Twitter, Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Новые схемы ввоза и протесты: чего ждать от владельцев "євроблях"". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Віталій Андронік

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Загрузка...