Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Зробити стартовою
26,84
30,19
РУС

В Україні готують новий закон про ОСЦВ: названі плюси і недоробки

Експерти дають неоднозначну оцінку законодавчій ініціативи

У Верховній Раді зареєстрували законопроект №10196 про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ) власників наземних транспортних засобів. По суті, це нова редакція чинного з 2005 року галузевого закону, який вирішили змінити і доопрацювати.

"Недосконалість системи обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності викликає низку проблем, які заважають ефективному виконанню системою покладених на неї функцій. Наприклад, істотне заниження недобросовісними страховиками вартості поліса, що призводить до недоформування страхових резервів і як наслідок подальшої неплатоспроможності таких страховиків; необґрунтовані відмови у виплаті потерпілим страхових відшкодувань або затягування виплат; поширення підроблених страхових полісів", – перераховують існуючі проблеми автори документа в пояснювальній записці.

Законопроект, зокрема, пропонує поступово збільшувати розмір страхових сум без пропорційного зростання вартості поліса, ширше впроваджувати електронні технології при укладанні договорів ОСАЦПВ, ввести обов'язкове (замість нинішнього – добровільного) пряме врегулювання страхових випадків (передбачає виплату там, де застрахувався, а не у страховика – винуватця ДТП).

Також ініціатива передбачає скорочення (з 90 до 60 днів) терміну, протягом якого страховик зобов'язаний прийняти рішення щодо виплати потерпілому. Крім того – виплата збитку потерпілому в ДТП здійснюватиметься без урахування зношування замінних в процесі ремонту частин авто.

Серед важливих нововведень – дозвіл Моторного (транспортного) страхового бюро виплачувати компенсації за страховика – банкрута, не чекаючи завершення процедури банкрутства.

Нові правила ОСЦВ: приймати чи ні

З коментарів, отриманих "Сьогодні", витікає: фахівці не однозначні в оцінці ініціативи.

На думку гендиректора Української федерації убезпечення (УФУ) Галини Третьякової, законопроект неповний, проте повинен бути прийняти хоча б у такому вигляді.

"[У новій редакції] прибрали кілька дискусійних питань в тому законопроекті, який завалила Верховна Рада. Це був законопроект, зроблений в основному для споживача ... Цей законопроект неповний, але оскільки за останні п'ять років у нас не прийнято жодного закону, який би регулював страховий ринок, вважаю, що цей законопроект потрібно приймати", – каже Третьякова.

А ось на думку генерального директора асоціації Страховий Бізнес В'ячеслава Черняховського, в нинішньому вигляді документ приймати не можна.

"По-перше, законопроект не враховує багато важливих особливостей, на які звертали увагу представники страхового ринку. Деякі положення навіть суперечать нормам профільної Директиви ЄС, яку Україна зобов'язалася імплементувати. В процесі питання компенсації збитків залишилося недопрацьованим. Пропонується, що виплати повинні здійснюватися тільки після проведення експертизи, яка і розраховує розмір виплати. Однак проведення експертизи дуже подовжує і здорожує процес врегулювання страхових подій (в середньому – + 10%). Хоча за експертизу заплатить страхова компанія, виросте і ціна поліса, так як в результаті за все платить клієнт", – пояснює експерт.

Сьогодні розрахунок компенсації ведеться за методикою автотоварознавчої експертизи, продовжує Черняховський. А значить не усунуто і наявність оціночних суджень різних експертів, що також виллється в розбіжності і суперечки.

Щодо скорочення термінів виплат постраждалим, експерт пояснив: не все залежить від страховика.

"Ми залежні від адміністративних судів, які визначають винуватця ДТП. Ми по півтора – два місяці чекаємо рішення суду", – говорить він.

Серед позитивних нововведень, які пропонується закріпити в законопроекті, продовжує Черняховський – дозвіл почати виплати за компанії, які пішли з ринку, не чекаючи закінчення процедури банкрутства, яка по факту триває роками.

Раніше ми писали, що водіям дозволили підтверджувати наявність договору ОСАЦВ копією електронного договору завдяки постанові Кабміну № 258 від 27 березня 2019 року.

Нагадаємо, відсутність страхового поліса загрожує водієві штрафом від 425 до 850 гривень. А в разі ДТП з його провини з водієм, який має страховку, потерпілому виплачується компенсація витрат з фонду МТСБУ. При цьому все одно кожна третя ДТП в Україні відбувається з водієм без автостраховки.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " В Україні готують новий закон про ОСЦВ: названі плюси і недоробки". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Євгенія Давиденко

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.