Простотаікомпактність-ось головніперевагироторногомотора ,вякомуроківсорок- п'ятдесят томубагато фахівцівбачилибільшніжсерйозногоконкурентазвичнимпоршневимдвигунам ,передає АвтоПілот.
Здавалося ,щомеханікамвсервіс- центрахось- ось будепорарозібратися з " епітрохоїдою "(складнатраєкторія ,поякій рухаєтьсяротор) ,авпускніканалиі колінчастийвалвикинути з голови ,замінившиїхнавпускнівікнаівалбалансирний .
Першийробочий зразокроторногодвигунабув створенийв 1958році,авжечерез десять роківмашиназтакиммотором -німецькийNSU Ro80-стала " Автомобілемроку".Приробочомуоб'єміменшелітраїїдвигунвидавав115к.с. ,нащопоршневімоторисерійнихмашинздатні небули .
Новийсиловийагрегатшвидкоувійшову моду:представникиоднихкомпаній буливпевненівйогоперспективності ,іншібралисядо справинавсякийвипадок ,боячисьпрогавититехнологічнийпрорив(як зараздеякі компаніїпрацюють інадгібридами ,інаделектромобілями ,інадводневимимоторами- тому, щопросто незнають ,заякою саметехнологієюмайбутнє).
У першійполовинісімдесятих , приміром ,ідеєю використанняроторногомоторабулиодночаснозахопленііамериканськіінженери( що створилипрототипChevrolet Corvetteзтакимсиловимагрегатом ) ,і радянськіфахівці ,чия діяльністьврезультаті закінчиласязапускому виробництводрібносерійної" сімки "здвигуномпотужністю135л.с.
КолиNSU Ro80назвали" Автомобілемроку" ,ще не буловідомо ,що багатороторних двигунівдоведетьсяпіддатикапремонтувжечерез 50000 км .Тим неменш,автомобільпротримавсянаконвеєрірівно10років.
Головнимипроблемамироторнихдвигуніввиявилисянизькаекономічністьіекологічність .Врезультатіздаласянавіть головнийприхильникроторноїідеї -компаніяMazda,що випускаларізноманітні машиниз такимидвигунамине одиндесятокроків.
Останньою знихнасьогоднієкупеRX- 8 ,ахіллесовоюп'ятоюякого ставсамемотор :силовийагрегатRenesisновогопоколіннявиявивсянесподіванослабким інестійким.Капремонтйому часомбув потрібнийвжечерез50 000кілометрів ( цікавий збігзNSU Ro- 80 ) ,ізамінайогонабільшвитривалийдвигунвідбільшранньогокупеRX- 7сталацілкомтиповоюпроцедурою .Черезсилумодельдотягладо кінцясвого життєвогоциклув 2012році – іпісля припиненняїї виробництвасерійнихлегковиківз роторнимидвигунамивсвіті незалишилося.
Читайте також: