Продажі нових автомобілів на найбільших авторинках світу починають сповільнюватися вперше з фінансової кризи 2008-2009 років через насичення ринків і побоювання з приводу світової торгівлі, пише The Wall Street Journal.
За прогнозом компанії LMC Automotive, продажі автомобілів у світі в 2018 році збільшаться на 1,8%, в той час як середньорічні темпи зростання за останні 7 років перевищували 5%. Сукупний обсяг реалізованих у поточному році машин, як очікується, складе 97 млн.
У Китаї, найбільшому авторинку світу, очікується зростання на 1,2% після підйому на 2,1% в 2017 році і стрибка на 13% роком раніше. У липні продажі і зовсім скоротилися на 5,9% в річному вираженні – до 1,59 млн автомобілів.
Важливим негативним чинником для Китаю стало введення відповідних мит на імпорт автомобілів, вироблених у США – розмір мита тепер становить 40%. Це змусило таких автовиробників, як Tesla, BMW і Daimler підвищити ціни, що вдарило по попиту на їхню продукцію.
У США, другому за величиною автомобільному ринку, продажі машин в 2018 році можуть скоротитися другий рік поспіль після досягнення рекордного показника в 17,5 млн проданих машин в 2016 році.
Влада Штатів також розглядає можливість введення мит на імпорт автомобілів з інших країн, головним чином з ЄС. Цей аргумент президент Дональд Трамп використовує в переговорах з європейськими політиками, знаючи важливість автомобільної галузі для економіки ЄС і важливість американського ринку для європейських автовиробників.
У самій Європі попит на автомобілі продовжує зростати і майже досяг докризового піку. У першому півріччі продажі нових машин у ЄС зросли на 2,9%, проте темпи зростання сповільнилися в порівнянні з 4,7% за аналогічний період минулого року.
Негативними факторами для європейського авторинку є можливість заборони дизельних машин в окремих країнах і побоювання з приводу виходу з ЄС Великобританії.
В цілому, як відзначають експерти, уповільнення зростання автомобільних продажів у світі відбувається дуже невчасно для автовиробників, яким доводиться нарощувати інвестиції в нові розробки, найважливішими з яких є електродвигуни та самоврядні технології.
Експерти вважають, що в пошуках нових драйверів зростання автомобільні компанії будуть активніше просувати свою продукцію на ринках, що розвиваються, включаючи Африку, Індію і країни Східної Європи.
Тим часом, у липні 2018 року український автопром впав на 57% – за місяць зібрали тільки 221 машину. Всього за січень-липень 2018 року в Україні було виготовлено 4074 автотранспортних засобів – це на 1,4% менше, ніж за аналогічний період 2017 року.