Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Українці купують машини за кордоном, щоб заощадити: чим загрожують "сірі схеми"

24 січня 2017, 20:35

События на ТК Украина

Бази реєстрації транзитних автомобілів немає – ані в поліції, ані у митників

Українці купують машини за кордоном, щоб заощадити, але часто не платять мито і їздять на іноземних номерах роками. Бази даних таких машин у поліції немає. І в разі ДТП знайти такого водія неможливо.

З вигляду як новенька, хоча цій машині вже 11 років. Її Віктор пригнав з Європи, де виклав 2,5 тисячі євро. На ринку в Україні вона коштує сім. У машини литовська реєстрація.

"На сьогодні ми платимо поляку, якщо він вносить в техпаспорт, 300-400 євро. Ми платимо на митниці, ми платимо литовській фірмі", – говорить Віктор, власник автомобіля з іноземною реєстрацією.

Так Віктор завіз в Україну свій легковик. І це тільки одна зі схем, запевняють юристи. Водії йдуть на різні хитрощі, щоб подешевше купити автомобіль.

Наприклад, так звана "пересічка". Машина в'їжджає в країну в режимі транзиту, нібито йдучи кудись. Територію України вона повинна покинути протягом п'яти днів. Але залишається нелегально.

Реклама

Друга схема: транспортний засіб оформлюється на іноземне підприємство, а водій – нібито його співробітник. І в Україну в'їжджає як представник компанії. І, мабуть, найбільш популярна схема: коли іноземний громадянин реєструє авто на себе, в'їжджає в Україну і передає ключі третій особі. Все це не заборонено – запевняють юристи.

"Існує заборона на експлуатацію резидентами України, використання тих транспортних засобів, які ввезені на митну територію України тимчасово. І до певної міри вона логічна. Необхідна постійна реєстрація, необхідна можливість встановити власника. Якщо водій залишив місце ДТП", – сказав Вадим Володарський, юрист.

В тренді
Кешбек і закон про касові апарати: податкові нововведення лякають бізнес

Бази реєстрації транзитних автомобілів немає – ані в поліції, ані в митників. Хоча останні фіксують в'їзд таких машин в країну. Якщо транспорт з іноземними номерами потрапить у ДТП, то її власника знайти практично неможливо.

"Просто на колінах написав довіреність людині, віддав ключі, віддав техпаспорт і ця людина нібито законно їздить. Будь-яка людина може з боку підійти, дати йому в бубон, забрати цю машину і він нікому нічого не доведе. І так само можна взяти цю машину, протаранити зупинку, вийти з машини, грюкнути дверима і піти", – зазначив Сергій Тюкавкін, експерт з ввезення транзитних автомобілів.

Але Віктор запевняє – він водій відповідальний. Свій транспорт зареєстрував згідно з українськими законами.

"Вона перебуває на обліку. Техогляд у мене є. І страховка, і зелена карта закордонна є. Плюс страховку українську я також купив. Я так само плачу штрафи, як будь-який громадянин України", – запевнив Віктор.

Але таких, як Віктор, одиниці. Все через високі митні збори, впевнені експерти. От і змушені українські водії вивертатися і роками їздити з транзитними номерами.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...