Українці стали купувати більше старих авто: як вплинув екостандарт Євро-5

Введення екологічного стандарту загострило старі проблеми. Якщо парламент їх не вирішить до кінця року, в країні з'явиться ще більше машин без реєстрації

В одеському порту вже півроку простоюють більше 40 машин "швидкої допомоги". Україні їх подарував Китай. Але автомобілі застрягли в Одесі, тому що не відповідають нормам Євро-5.

Євро-5 – це екологічний стандарт, за яким автовиробники повинні випускати безпечніші для навколишнього середовища машини. З кожним новим стандартом автозаводам доводиться вдосконалити виробництво двигунів, щоб вони економніше споживали паливо і менше викидали до атмосфери шкідливих газів.

Реклама

Нові екологічні розробки роблять новий автомобіль дорожче. Українські депутати, щоб захистити ринок нових автомобілів, вирішили ввести вимогу Євро-5 на всі машини, що ввозяться до країни, а не тільки на нові. Сайт "Сегодня" дізнався, як екологічний стандарт вплинув на автомобільний ринок України і хто від цього постраждав.

Б/в машин стало більше

В європейських екологічних стандартах немає нічого поганого – його мета зменшити кількість викидів від автомобілів. Однак парламентарії так і не вирішили питання ввезення до України автомобілів як гуманітарної допомоги, а проблема з транзитниками тільки загострилася.

Все почалося зі стандарту Євро-0 1988 року. Екологічні норми постійно посилюються, і з 2015-го в Європі діє Євро-6.

Реклама

Україна ввела стандарт Євро-5 2016-го, оскільки підвищення екологічних вимог – одна з умов Угоди про асоціацію з ЄС. Депутати заборонили імпортувати до країни нові і вживані автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам.

1081209

Фото: А. Яремчук

Реклама

Справа в тому, що введення кожного нового стандарту робить виробництво автомобіля дорожче. Але директор з маркетингу групи "АІС" Сергій Боровик зазначає, на український ринок нових авто стандарт не вплинув. Практично всі виробники продовжили постачати до України автомобілі стандарту Євро-5.

"Невелика кількість моделей пішли з ринку, але вони в більшості своїй були зняті з виробництва і у себе на батьківщині", – розповідає експерт.

Однак складніше виявилося з вживаними автомобілями. За рік офіційний імпорт б/в машин зріс втричі. Тобто Євро-5 не обмежив зростання ринку.

"Якщо говорити про неофіційний б/в імпорті в вигляді "євроблях" – то тут вимоги щодо ЄВРО-5 не виконуються. До України в'їжджають і експлуатуються авто будь-якого Євро стандарту, починаючи від Євро-0", – говорить він.

Євро-5 і "євробляхи"

Введення Євро-5 унеможливило розмитнити в Україні автомобілі, випущені до 2010 року. Це викликало невдоволення у частини "пересічників", які купили автомобіль за кордоном і збиралися узаконити його пізніше.

Співзасновник громадської організації "Доступне авто" Михайло Катрук пояснює, що Євро-5 в країнах Європи не застосовується до старих автомобілів.

"Обмеження щодо екостандартів діють виключно на нові автомобілі. Є один простий принцип. Будь-які обмеження створюють корупцію. Наприклад, відомі факти, коли автомобілі Євро-4 ввозилися до України з підробленими сертифікатами Євро-5. І ці сертифікати робилися в Україні. В результаті потік автомобілів з введенням Євро-5 суттєво не вплинув на потік машин. Єдине, більше випадків, коли автомобіль не ставлять на сертифікацію або роблять фальшивий сертифікат", – коментує Катрук.

За його словами, якщо дозволити ввезення будь-яких автомобілів, українці купуватимуть кращий автомобіль за гроші, які вони мають.

"Україна не перетвориться на автозвалище, оскільки людина при наявності вибору не захоче купувати морально застарілий автомобіль, якщо буде впевнений, що його ніхто не відбере і не конфіскує", – додає він.

Що пропонують депутати

У європейських країнах, чим старіше автомобіль, тим дорожче він обходиться його власникові. Чим більше машина викидає шкідливих речовин – тим більше транспортний податок і тим дорожче може бути страховка.

"У країнах ЄС суворіше законодавство за екологічними стандартами, ніж в Україні. Чим старше авто, тим більше щорічний екологічний податок. Сума такого податку може досягати 1000 євро на рік і вище. При певному рівні шкідливих вихлопів машина не пройде техобслуговування, і автовласник не зможете експлуатувати її взагалі", – зазначає Сергій Боровик.

В Україні немає таких правил.

Транспортний податок свого часу замінили спеціальним акцизним збором, що додається до вартості кожного літра палива. Тому для тих, у кого автомобіль вже є, незалежно від того, чи відповідає він Євро-5 чи ні, витрати на його утримання не змінюються.

Остання з пропозицій депутатів – дозволити українцям першу реєстрацію автомобілів, які відповідають стандартам Євро-3 і Євро-4, на 10 років. Законопроект №7457 депутати зареєстрували під Новий рік.

1022189

Фото: А. Іскрицька

Також в Раді лежить законопроект №5561, який пропонує замість екологічних стандартів ввести обов'язковий техогляд при ввезенні б/в автомобілів.

Автори законопроекту 5470-д також пропонують прибрати з вимог до ввезення автомобілів пред'явлення сертифіката про відповідність екологічним нормам. На відповідність цим нормам машину перевірятимуть при реєстрації в сервісному центрі МВС.

А законопроект №4391 пропонує не застосовувати вимогу Євро-5 до автомобілів, які ввозяться як гуманітарна допомога відповідно до закону "Про гуманітарну допомогу". У пояснювальній записці до законопроекту депутати зазначають, що низка країн готові передати Україні абсолютно безкоштовно автомобілі "швидкої допомоги", легкові авто спеціального призначення для МВС та інші види транспорту. Але українські закони це забороняють.

З 1 січня 2018 року в країні повинен був почати діяти Євро-6, але парламентарії відклали його введення на рік. Цей стандарт встановить нове обмеження – до України не можна буде ввезти автомобілі, які вироблені раніше 2015 року.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62731.9

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3044.75

Litecoin (LTC)

80.27

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти