Менше ніж за місяць середня ціна на автогаз по країні виросла з 10,85 грн/л до 15,6 грн/л. Що підштовхнуло українських водіїв задуматися, чи так вигідний LPG, як про це говорять. Оптові ціни вже доходять майже до 30 тис. грн/т – в роздробі це більше 17 грн/л, пише UBR.
До радикальних заходів, на кшталт демонтажу газових установок, ситуація поки не привела. Але клієнтів у компаній, які займаються установкою ГБО, суттєво зменшилася. Навіть ті, хто раніше їздив на газі, вирішили перечекати і поїздити поки на бензині. Але з настройками ГБО потрібно бути обережними, щоб не перемудрувати. Інакше вся система може вийти з ладу.
Повністю демонтувати газову установку – теж не найкраща ідея, кажуть експерти. Оскільки у вхідні систему здійснюється врізка, то необхідно робити заглушки на ці місця. А демонтаж, зняття магістралей і електронного блоку управління тягне за собою додаткові витрати. Іншими словами, водії не поспішають прощатися з ГБО, тим більше попереду зимовий сезон, а це підвищена витрата пального.
Хоча, кажуть фахівці, в разі, якщо вартість газу дійде до позначки 17-18 грн (ціна вище 15 грн/л експерти вже називають критичною для бізнесу), то встановлювати ГБО, наприклад, на "малолітражки" вже не буде сенсу через занадто тривалу окупність.
Що стосується двигунів з великим об'ємом або комерційних авто на бензині, то ГБО буде актуальним, вважають експерти. "Такі ситуації тимчасові і через дві-три тижні ціни на газ підуть вниз, так буває щороку", – вважає директор мережі автогазових СТО PROFIGAS Юрій Волохоненко.
Нагадаємо, в той же час, керівник відділу по роботі з клієнтами компанії "Профігаз" Євген Устименко вважає, що автогаз в Україні подешевшає. "Чекати нормалізації ситуації треба близько двох тижнів, поки воно допливе-доїде, розмитнити і потрапить на колонки. Все буде добре і 9,5 грн/л. Буде знову, треба тільки трохи почекати", – вважає фахівець.