Український таксі-сервіс Uklon має намір відключити від системи автомобілі з європейської реєстрацією після вступу в силу відповідного законодавства. Про це в інтерв'ю Liga.net розповів співвласник і операційний директор Uklon Сергій Смусь.
"Політика Uklon щодо нерозмитнених автомобілів буде відповідати політиці держави щодо цього. Ми сподіваємося, що після шестимісячного пільгового періоду розмитнення, люди відмовляться завозити машини з іноземною реєстрацією. Але не менш важливо, як це буде контролюватися державою: як будуть стежити за ними на дорогах і штрафувати такі машини. Ми чекаємо завершення пільгового періоду і будемо діяти відповідно до рішень держави", – розповіли в компанії AIN.UA.
Правовий статус "євроблях" в Україні визначається законами №8487 та №8488, які вступили в дію 26 листопада 2018 року. Перший знизив вартість розмитнення автомобілів та ввів знижку розміром 50% в перші три місяці дії, другий – ввів штрафи за порушення митних правил.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Так, згідно з умовами закону №8488, за використання нерозмитненого автомобіля для підприємництва передбачено штраф розміром 34 000 грн. За повторне порушення – вже 170 000 грн.
Закон також ввів штрафи за порушення транзитних правил. Якщо власник автомобіля під час перетину кордону заявив про тимчасовий проїзд територією, штрафи будуть наступними:
перевищення терміну не більше ніж на добу – 170 грн або попередження;
- від доби до 10 діб – 3400 грн;
- від 10 до 20 діб – 8500 грн;
- від 20 до 30 діб – 85 000 дол;
- понад 30 діб, в разі втрати або розукомплектування – 170 000 дол або конфіскація авто за рішенням суду.
Якщо машина була в режимі тимчасового ввезення, тобто перетинала кордон під приводом тимчасового використання, встановлено наступні штрафи:
перевищення терміну не більше ніж на три доби – 850 грн або попередження;
- від 3 до 10 діб – 5100 грн;
- від 10 до 20 діб – 17 000 грн;
- від 20 до 30 діб – 85 000 дол;
- понад 30 діб, в разі втрати або розукомплектування – 170 000 дол або конфіскація авто за рішенням суду.
Штрафувати почнуть через півроку після набрання законами чинності – тобто, після 26 травня 2019 року. Щоб ефективніше відстежувати порушників, заплановано введення автоматизованого обміну інформацією між фіскальними органами, прикордонною службою та Національною поліцією.
Зараз серед підключених до Uklon автомобілів близько 8% на європейських номерах.
Раніше ми писали, що велика частина таксі в Україні працюють поза законом. Шість із ста перевізників сплачують податки до держбюджету і несуть повну відповідальність за пасажира. Решта – в тіні. В чому причина? Насправді, закон про таксі в Україні давно застарів. Щоб легально таксувати, потрібно отримати ліцензію і сплачувати податки. У підсумку, робота за законом призводить до збитків – таксисту простіше приєднатися до Uber, Uklon або іншого майданчика. Вони теж не зареєстровані як служби таксі.
Про те, що робити в разі аварії з таксі, читайте в матеріалі сайту "Сегодня": ДТП з таксі: як пасажиру захистити свої права і покарати винних.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, як українців обчислюють в таксі по безналу.
Читайте також: