Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Всіх водіїв в Україні хочуть змусити платити за парковку

18 червня 2017, 07:56

Віталій Андронік

Автомобілістів будуть штрафувати заочно, а суми штрафів підвищать


В Україні хочуть виписувати штрафи водіям

В Україні хочуть виписувати штрафи водіям

ВУкраїніштрафуватизапаркуваннявнедозволеномумісцібудутьполіцейськийіінспекторипарковок.ТакийзаконопроектприйнялаВерховнаРадавпершомучитанні.Порушниківправилпаркуванняіїїоплатикаратимутьзаочно.Сайт"Сегодня"дізнався,щоготуютьдепутатиавтомобілістаміякуникнутиштрафів.

Як будут штрафувати

ВУкраїніне можнаоштрафувативодія,якийприпаркувававтомобільвнедозволеномумісці,безйоговідома.З цієї причинипо всійкраїнів2015-муоштрафувалитільки257 осіб.Хочаукраїнськіводіїповсюднозалишаютьсвоїмашининатротуарахабонаоднійзі смугпроїжджоїчастини.

Згідно з законопроектом №6354поліцейському достатньо буде сфотографувати машину порушника і залишити повідомлення про штраф на лобовому склі. Крім поліції штрафувати зможуть і інспектори парковки. У проекті закону пояснюється, щоб виписати штраф досить буде сфотографувати автомобіль з двох ракурсів, на фото повинні відображатися час і GPS-дані місця. Після інспектор робить запит до Єдиного держреєстру транспортних засобів про власника авто і вносить його дані постанову про адміністративне правопорушення. У повідомленні для водія будуть причини штрафу і посилання на сайт. На цьому сайті буде детальна інформація про порушення та порядок оплати штрафу. Варто зазначити, що автори законопроекту пропонують ввести знижку в 50%, якщо водій заплатить штраф протягом 10 днів. Якщо не заплатить за 10 днів, тоді повідомлення надішлють на домашню адресу. Якщо водій буде ігнорувати штраф 30 днів – сума подвоїться.

1204169

Припарковані автомобілі на проїжджій частині. Фото: Архів

"Законопроект про паркувальну реформу № 5364 вирішить кілька ключових проблем в цій сфері. По-перше, він дозволить карати недобросовісних водіїв, які порушують правила паркування. Діюча процедура притягнення до відповідальності за "паркувальні" порушення – не діє. По-друге, він дозволить автоматизувати адміністрування штрафів, зробивши безглуздим контакт водія з інспектором – комп'ютер не можна підкупити, з електронною системою неможливо домовитися. По-третє, сам механізм притягнення до відповідальності нар шітелей заснований на даних фото та відео фіксації спеціального пристрою – визначати, було порушення чи ні, буде не людина, а електронний пристрій. Це істотно зменшує корупційні ризики в процесі", – коментує законопроект Михайло Серебряков, експерт групи реанімаційного пакету реформ для Києва.

Реклама

Такожвзаконопроектідепутативказали,коливласникаавтомобіляне можутьоштрафувати:якщономернізнакиабосамамашинавкрадені.Якщоавтомобілемкерувалаінша людина,власникавтоповиненцедовести.Тодіштрафзаплатитьфактичнийводій.

До тогож,якщоавтомобільбудезаважати проїзду-інспекторможеевакуюватиавтонаспеціальний майданчик.Водіяпро цесповістятьпоелектронній поштіабосмс.Повернутьмашинутількипіслясплатиштрафуівартостіевакуаціїавтомобіля.

Де паркуватися водіям

"УКиєвізнак "зупинказаборонена" виситьвсюдиу справіібез діла.Іпрактичнозавждипіднимприпаркованіавтомобілі.Алецене означає,щоунасводіїпоганіінекультурні.Насправдівонивиявилисявтакихумовах",-вважаєДмитроБеспалов,членРадиз урбаністикиприКиївськіймеріїівикладачКиївськогоуніверситетубудівництватаархітектури.

За даними "Київтранспарксерку", вКиєвіблизько24тисячпаркувальнихмісць.Прицьомупостолиціщодняїздить600тис.автомобілів,відзначаєексперт.Виходить,що96%автомобілістівризикуютьбутиоштрафованими.ЗасловамиДмитраБеспалова,дляпочаткувмістахвартопровестиінвентаризаціюпаркувальнихмісцьіпереглянутизабороненідлязупинкимісця.

В тренді
"Компроміс" навколо ПриватБанку: експерт назвав "червону лінію" для МВФ
Фото: dpchas.com.ua

МихайлоСеребряковзазначає,щонезважаючинаперевантаженістьміськихдоріг,багатоплатні парковкипустують.Ухваленнязаконопроекту,вкінцевомурахунку,спонукаєводіївпаркуватисяправильноабозалишатиавтомобіліподалівідцентрівміст,пересідаючинагромадськийтранспорт,розвантажуючи,такимчином,дорогивідпробок.

"Такимчином,законопроект5364запускаєнормалізаціюпаркувальноїсфери.Сподіваємося,вінбудепідтриманийдепутатамиякнайскорішеів незіпсованому вигляді.Інакшевеликімістапродовжатьзадихатисявпробках",-упевненийексперт.

957925

Фото: Архів.

"Вийшладвоякаситуація.З одногобоку,цекласно-доцьогочасуполіціяне моглаоштрафуватинеправильноприпаркованийавтомобільбезйоговласника.Цейзаконопроект-батіг.Алепершніжйогозастосовувати,потрібнохочабвиразно пояснитиправилагри,провестиінвентаризаціюпаркомісцьіпопиту",-додаєДмитроБеспалов.

Якщо співвідношення попиту і пропозиції на паркування буде катастрофічним, тоді потрібно буде шукати способи дестімуляціі користування автомобілями. Це може бути зручна система громадського транспорту. Але проблему з паркувальними місцями потрібно вирішувати в комплексі з транспортною системою міста.

Наприклад, якщо знизити пропускну здатність автомобілів в центрі Києва до тисячі автомобілів, то ще 19 тисячам доведеться пересісти на метро. Оскільки пересадочні станції метрополітену і зараз переповнені, то таке рішення стане трагічним, впевнений Дмитро Беспалов.

"Щоб вирішити проблему паркувальних місць, для початку їх потрібно інвентаризувати, розбиратися, чому в тому чи іншому місці встановлений знак заборони паркування. І створити карту парковок. Це перший крок. Другий крок – пояснити водіям чому так відбувається. Водії зрозуміють, чому їм потрібно потіснитися, але їм потрібно наводити аргументи. Інакше цей закон просто не буде працювати або він буде дискредитований і викличе соціальні протести", – відзначає експерт.

Однак Михайло Серебряков вважає, що законопроект запустить процес розширення існуючих парковок і будівництва нових. До того ж фактично в тому ж Києві паркувальних місць більше, ніж значиться офіційно. Так, зараз деякі водії через відсутність відповідальності не платять за парковку. Через це в місті менше інвестицій, а через це менше хороших парковок.

 

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...