В Україні 425 тис. авто з іноземною реєстрацією. Більше половини з них знаходяться в країні незаконно – це по офіційними даними. Активісти називають цифру в рази більше – півтора мільйона авто на єврономер ах. У Верховній Раді думають, як усіх їх легалізувати .
Сайт " Сегодня" розбирався, чи варто зараз купувати " евробляху ", щоб потім розмитнити дешево.
Умови легалізації
Як легалізувати всі авто на єврономерах разом з активістами " АвтоЄвроСили " обговорює Ніна Южаніна, голова парламентського комітету з податкової і митної політики. Розглядають досвід сусідньої країни .
Рік тому Молдова дозволила своїм громадянам розмитнити машини на іноземних номерах зі знижкою 70 %. У Молдові знижка діяла півроку. За цей час машини потрібно було розмитнити і зареєструвати .
Фото: zaknews.in.ua
Легалізація – це " пряник " у наведенні порядку з " євробляхами ". Як тільки термін акції закінчився, Молдова ввела жорсткі заходи. Поліція почала перевіряти законність перебування кожної машини на єврономер ах. Якщо виявляли хоч одне порушення – евакуатор відвозив машину до кордону країни, в якій зареєстровано авто. При цьому рахунок за евакуацію отримував водій машини – 0,15 євро за кожен кілометр. Наприклад, видворення машини з Кишинева до румунського кордону коштує мінімум 13 євро за 85,3 км .
Яка саме знижка на розмитнення буде в Україні, поки не ясно. Але Южаніна і активісти вважають, що вартість розмитнення повинна бути до 1000 євро .
Чи варто зараз купувати "євробляху"
Фото: А. Бойко
Середній вік автомобілів в Україні – 19,6 року . В європейських країнах такий автомобіль довелося б утилізувати, він не відповідає сучасним екологічним нормам. Тому в парламенті пропонують ввести підвищувальний коефіцієнт – чим старше автомобіль, тим його розмитнення буде дорожче. Щоб обійти вимогу Євро – 5, його можуть замінити обов'язковим техоглядом. До слова, техогляд в Україні вводиться з 2020 – го року – це вимога Угоди про асоціацію з ЄС .
У Молдові акція для " евроблях " стартувала 1 січня 2017 року. Але була умова, що знижка діє для машин, завезених в країну до 1 листопада 2016- го. Швидше за все, в Україні теж буде тимчасове обмеження. Ніна Южаніна на обговоренні умов розмитнено припустила, що акція може застосовуватися до автомобілів, ввезених до 1 січня 2017 року.
Обмеження в Україні будуть жорсткішими
Фото: архів
Контроль за автомобілями на єврономерах посилять. Поліція і фіскальна служба отримають доступ до бази прикордонників. За фактом, поліцейські отримають право зупиняти водіїв на єврономерах і перевіряти терміни перебування в Україні. Для цього створять електронну базу автомобілів, які в'їхали в нашу країну .
Якщо людина в'їжджає в Україну більш ніж на 30 днів, їй доведеться отримати держреєстрацію і заплатити повну вартість розмитнення. Після виїзду з країни вона отримає гроші назад. За передачу авто в користування комусь іншому або розбір машини на запчастини загрожує штраф 17 000 грн. Якщо прострочити з реєстрацією від 20 до 30 днів, загрожує штраф в розмірі 85 тис. грн. Від 30 діб – штраф 170 тис. грн .
За перевищення термінів перебування в Україні вводяться нові штрафи. Затримка в Україні до трьох днів – це штраф у 850 гривень. Від чотирьох до 10 – 8500 гривень. Затриматися в Україні на 10-20 днів – штраф 17 тис. гривень. Від 20 до 30 днів – 85 тис. гривень. Понад 30 днів – 170 тис. гривень .