Зробити стартовою
26,33
29,51
РУС

Водіям в Україні повертають обов'язковий техогляд: названі ризики

Учасники дорожнього руху побоюються розвитку корупції і неможливості пройти огляд старими авто

У Міністерстві інфраструктури України запропонували відновити обов'язковий техогляд (ТО) особистих автомобілів з 2022 року. "Сьогодні" розпитали у юристів і автомобілістів, як вони ставляться до ініціативи.

На думку юриста Дмитра Кострюкова, повернення до обов'язкового ТО доцільно, оскільки дозволить підвищити рівень безпеки на українських дорогах стандартам ЄС.

"Це потрібно для того, щоб виключити з доріг автомобілі, що не відповідають вимогам, зокрема ті, які не мають поворотів, світла, стоп-сигналів, мають істотні пошкодження, створюють небезпеку для учасників руху", – пояснює юрист.

Він нагадав, що обов'язковий техогляд скасували в 2011 році, "оскільки була велика корупція в ДАІ і фактично техогляд купували без перевірки авто".

Кострюков уточнив, що обов'язковий ТО може бути введений поетапно – з 2019 року, в залежності від року автомобіля, при цьому нові автомобілі фахівці пропонують позбавити від експертизи на п'ять років. Техогляд повинні проводити приватні СТО з відповідними ліцензіями.

Однак, продовжує юрист, потрібно вирішити питання норм екологічності, які важко виконувати в наших реаліях, адже в Україні багато старих автомобілів.

"Законодавець повинен вирішити питання, чи потрібно також контролювати рівень забруднення, екологічності? Адже багато автомобілів в Україні не пройдуть такий техогляд, і фактично такі автомобілі не зможуть використовуватися, а це вже порушення прав громадян, визначених Конституцією", – сказав Кострюков.

У профспілці таксистів стурбовані корупцією, яка може розвинутися з прийняттям ініціативи.

"Ніякі законодавчі акти не працюватимуть, поки не буде рівності на дорогах і поки не буде реального контролю, бажано онлайн. Щоб наклейки про техконтроль не продавалися в МРЕВ, як вони продавалися всі роки, коли цей техогляд був", – зазначив голова профспілки таксистів України Василь Попик.

У Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів вважають, що на техогляд повинні уповноважувати не чиновники, а галузеві громадські організації, до того ж саме ТО потрібно зробити бонусної послугою.

"Техогляд і контроль за ним потрібно віддати саме автомобілістам (їх громадським організаціям, наприклад, Союзу автомобілістів України) і саме вони повинні уповноважувати приватні фірми на право проведення техогляду. При цьому необхідно зняти існуючі обмеження для того, щоб техогляд не став недоступним і дорогим для українців, а власники авто, які обслуговуються у автодилерів, могли отримувати послугу ТО навіть безкоштовно, як знак лояльності від автодилера", – відзначили в Асоціації.

Нагадаємо, регулярні техогляди особистих транспортних засобів скасували ще в серпні 2011 року, проте тепер збираються повернути. Зараз ТО зобов'язані проходити вантажівки, таксі, автобуси і транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі.

Раніше ми писали, що в Україні з 1 травня 2019 року оновлено формат документа, що підтверджує успішне проходження транспортним засобом перевірки технічного стану. Тепер паперовий бланк протоколу буде видаватися в комплекті з самоклеючою міткою радіочастотної ідентифікації.

Також ми повідомляли, що в лютому українські перевізники влаштували протест через неможливість пройти техогляд – в Україні замість 700 СТО перевірку могли проводити лише 85.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Водіям в Україні повертають обов'язковий техогляд: названі ризики". Інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Євгенія Давиденко

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь