Власний автомобіль для багатьох українців, як і раніше, є мрією. І часто неважливо, який саме "залізний кінь" – аби не пішки. Часом наявність авто – питання виживання, наприклад, якщо поряд з будинком немає громадського транспорту (мешканці новобудов у віддалених районах стикаються з цією проблемою), потрібно їздити на дачу або ритм життя вимагає мобільності. Зрозуміло, що хочеться придбати відразу надійну, економічну і комфортну машину. Але якщо грошей не вистачає (через девальвацію гривні авто подорожчали за останні місяці на третину), а кредит не дають (що пов'язано з ситуацією в країні), то закрадається думка: а чи не купити б/в автомобіль або дешеву машину, але нову – те, на що вистачить відкладених коштів? Щоб потім, при нагоді, продати її і придбати трохи кращу. Ми дізналися, що чекає такого автолюбителя відразу після покупки. Для більшої наочності розраховували авто з такими параметрами: ціна – до 80 тис. грн, повноцінний багажник, 4 пасажирських місця і двигун від 1,2 л. У цих рамках на нашому ринку можна купити і нового "китайця", і 7-річного "європейця".
Семилітня іномарка
Skoda Octavia A5. За 78 тис. грн пропонуютьавто вповній комплектації.
На сайтахзавтооголошеньми знайшлисотні пропозиційврамкахнашихпараметрів .Більшість -машиниукраїнського складаннябезкондиціонераабоіномарки ззовнішнімидефектами.Правда ,пристойнихпропозиційтакождостатньо.Однез типових-Octavia A5вхорошій комплектації(кондиціонер ,електропакет ) і здвигуном1,6л .Пробіг ,вказанийв оголошенні ,-285тис.км .Чимало ,але за цігроші (78 тис. грн) машинуможна подивитися.Ми вирушилина зустріч зпродавцем ,який погодився ,щобавтооцінивмайстер наСТО.
КУЗОВ.Автовиявилосянебитим( майстернавітьперевірившарфарби вконтрольнихточкахвпошукахнеспівпадання ) ,асалон -впристойному стані.Двигунлегкозаводивсяі невидававпідозрілихзвуків.
Правда ,оглядіз пристрастюходовоїпоказав ,що власникне дармавирішив продатимашину.
ГАЛЬМА. У автопідходить часзаміни гальмівнихдисків іколодок ( 3,5тис.грнразоміз роботою) ,крімтого ,майстервиявив ,що змінюватипотрібно іголовний гальмівнийциліндр(ще1,2тис.грн). Виявився розтягнутимручне гальмо ,але йоголегкопідтягнути (50 грн).
ХОДОВА.Кульові опори і ШРКШ власник міняв, а на зношені сайлент-блоки важелів підвіски і подібні дрібниці уваги не звертав. Вердикт – ще 800 грн. Але це не так "страшно", як знос гідропідсилювача керма: відновлення – 2,5 тис. грн (ціну на нову запчастину майстер навіть не озвучував, щоб не лякати).
КОНДИЦІОНЕР.Холодив ,алеслабо ,і мипровелидіагностику :від часупрогнивконденсатор -ще1,5тис. грн.
ЕЛЕКТРИКА.Перевіркашвидкостізарядувиявила щеоднувіковупроблему -зносщітокгенератора ( 800грнразом з роботою).
ДВИГУН.Компресіянормальна ,алеприводніременівідпрацювали ,а комплектназамінукоштує майже2тис.грн.
ГЛУШНИК.Опинивсядірявимвдекількох місцях.Переварити-400грн ,замінити-2тис.грн.
Нове китайське авто
Geely CK. В аналогічній" Октавії "комплектації коштує78,9тис.грн.
За наші гроші в салонах нових авто раніше можна було купити "Ланос", який тепер подорожчав до 100 тис. грн. Недоступні стали і багато "китайці", наприклад, Lifan 320 зараз коштує 90 тис. грн, BYD F3 – 120 тис., Chery E5 – 127 тис. Залишається лише Geely CK, за який просять 78900 грн. Головна перевага салонних китайців у тому, що автомобіль новий (є надія, що якийсь час не буде ламатися) і на випадок "проблеми" існує гарантія (2 роки або 40 тис). А вибравши 7-річного європейця, доведеться витрачати гроші і час на СТО, шукати запчастини. Втім, на думку власників нових "китайців", ці автомобілі навіть в "нульовому" стані потрібно доводити до розуму.
КОМФОРТ.Власникудоводиться адаптуватисядо високої посадки( машини розрахованінаневисокихкитайців)з витягнутимируками( через специфічнувисотукерма ) іаморфного(безбічної підтримки )крісла.Тому багатоміняютькрісла наєвропейськуальтернативузрозбирання-2,5тис.грн.Крімтого ,модернізаціїпотребує системаопалення та вентиляції -за3тис.грннаСТОпропонують зробититак ,щобвзимку пічкагрілане тількиноги ,алеізапобігалазамерзаннюлобовогоскла ( це впливаєна безпеку).
ЗАПАХ. "Принюхатися" до різкогозапаху всалоніскладно ,які звикнутидо підвищеногошумупід час їзди.Тому власникивитрачають4-6 тис.грннаопераціюпо " шумоізоляції " : салонповністюрозбираютьі міняють"шумку" .Крімтого ,автодобрепровітрюютьврозібраному стані.
НАДІЙНІСТЬ. Всуперечусталеній думціпро те ,що " китаєць "моментальносиплеться ,цене так:1,5-2 рокиавтовимагає лишеплановогообслуговування.Першівкладеннябудуть потрібніпісля40тис.км(гальмівніколодки ,стійки стабілізаторів ) ,а близько100тис.кмпрослужатьамортизатори.Зносж ,порівняннийз іномаркоюпісля300тис.км ,настає лишена 150-200тис.км(5-8років) ,правда ,до цьогочасу потрібно мінятиі двигун .Але єпроблеми зкузовнимремонтомнавіть післядрібногоДТП: металпогано піддаєтьсярихтування ,адеталі вдефіциті.
Що у підсумку
Новий автомобіль, нехай і китайського виробництва, все ж таки більш надійний транспортний засіб, ніж "вбита" іномарка. На те, щоб довести "автокитай" до більш-менш нормального стану, знадобиться близько 6-8 тис. грн, і то ці витрати є необов'язковими. А от якщо в іномарку, на якій "дуже добре" поїздили (коли вона за 5-7 років намотала 250-300 тис. км, значить, її використовували в якості робочої конячки), не вкласти суму в розмірі 10-12 тис. грн, їздити на ній і небезпечно, і заборонено правилами. З іншого боку, якщо ви вкладете згадану суму, то в результаті отримаєте непоганий автомобіль з точки зору комфорту і безпеки, який, до того ж, можна буде продати через кілька років за ті ж гроші, що ви його купили (авто старше 5 років оцінюють не по пробігу, а станом). "Китаєць" ж буде швидко втрачати в ціні, а через кілька років почне ламатися, оскільки спочатку такі авто не розраховані на довгу експлуатацію.
Другий варіант для покупця – взяти більш-менш (3-5 років) свіжу іномарку, яка не вимагає таких вкладень, як авто, яке ми перевіряли на СТО. Але ціна питання в цьому випадку сильно зростає – вартість авто такого ж віку і комплектації, але з пробігом 100-130 тис. км, стартують від 100 тисяч. Що краще? Вирішуйте самі.
Але в кожному разі, вибираючи неновий автомобіль, пам'ятайте, що його потрібно перевірити на СТО. Так як зовні нормальний "залізний кінь" може виявитися "шкапою ".
Читайте також:
- У Свердловську бойовики захопили КАМАЗ і ЗІЛ
- У центрі Києва згорів Range Rover
- Шеремета: Є чітке розуміння "діагнозу": Україна – дефіцитозалежна
- Лепс відмінив концерти в Україні: "Неможливо співати і танцювати на кістках"
- У США створюють "невидимий" мотоцикл
- BMW відкликає понад 150 тисяч автомобілів
- У Львові встановлюють блокпости
- Росія хоче отримати частину грошей від кредиту МВФ України