Поки в Україні розробляють нові правила по "евробляхах", голова Комітету Верховної Ради з податкової і митної політики Ніна Южаніна повідомила співгромадянам, що утримання авто в європейських країнах обходиться власникам в десятки разів дорожче, ніж в Україні. Про це Южаніна написала в своїй колонці для "Економічної правди".
"Оскільки європейські авто переміщаються з однієї європейської країни в іншу, не вимагаючи розмитнення, особливу увагу в Європі приділяють державної реєстрації, якої обов'язково передують ідентифікація авто і реєстраційні техогляд. Це платні послуги, вартість яких коливається від 20 до 120 євро", – зазначила Южаніна.
За її словами, вартість реєстрації також варіюється – від 30 до 250 євро – і залежить від розміру реєстраційного внеску, цін на свідоцтво і номерні знаки, вартість перекладу документів, а також обсягу додаткових стягнень.
"Відразу після реєстрації автовласник зобов'язаний оформити страхування цивільно-правової відповідальності, ціна якого залежить від тарифів країни, де зареєстровано авто, покриття страхового поліса; віку, пробігу та об'єму двигуна транспортного засобу, а також страховий історії водія. Вартість страхування може коливатися від декількох десятків до декількох сотень євро", – підкреслила Южаніна.
Вона додала, що наступним обов'язковим кроком є сплата щорічних податків – в кожній країні своїх. Наприклад, податку на власність в Молдові, Грузії та Румунії, екологічного податку в Румунії та Німеччини, дорожнього податку в Молдові і окремих країнах Європи, де в обов'язковому порядку водій повинен платити за користування дорогами країни шляхом придбання дорожньої віньєтки.
"Розміри зазначених платежів залежать від технічних характеристик авто – віку, об'єму двигуна, пробігу, обсягу викидів СО2 і можуть досягати декількох сотень євро в рік", – додає депутат.
Южаніна також навела дані The Car Cost Index, дослідження вартості володіння авто в Європі, яке щорічно проводить міжнародна транспортна компанія LeasePlan. Так, згідно з дослідженням, обсяг щомісячних витрат на утримання машини в Польщі становить 448 євро, в Румунії – 476 євро, в Німеччині – 618 євро.
"Тобто за рік сума витрат досягає 5376, 5712 та 7416 євро відповідно. В основу обчислень закладені показники амортизації, середня кількість використовуваного палива, податки і збори, обслуговування та ремонт, у тому числі заміна масла і шин", – підсумувала Южаніна.
Як повідомлялося, через наплив "евроблях" і митних пільг для б/у машин, українці перестали активно скуповувати нові авто. За червні 2018 року порівняно з травнем ринок скоротився на 4,8%.
Читайте також:
- Водіям в Україні загрожує різке підвищення штрафів за непристебнуті ремені безпеки
- На дорогах Європи з'являться вантажівки без водіїв
- В Україні помирає автопром: експерти назвали причини
- Юрист розповів, як власники авто платитимуть штрафи за порушення ПДР
- Найдорожчі машини України: 26 Bentley, два Aston Martin X і 434 Porsche
- Їзда по-новому: як змінилися ПДР за останні півроку