Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як запустити інтернет-магазин одягу: інструкція для початківців

13 грудня 2014, 08:30

Екатерина Добрынина

Фахівці розповіли з чого почати і як стати успішним бізнесменом

Інтернет-магазини одягу все більше популярні. Фото: jankoy.org.ua

Інтернет-магазини одягу все більше популярні. Фото: jankoy.org.ua

"Займися справою!". Саме з цим меседжем більшість майбутніх бізнесменів прокидалися одного ранку. "Робити що завгодно, тільки не сидіти, склавши штани", – до такої думки приходили ті з них, хто згодом почав займатися fashion-рітейлом.

Торгівля одягом – один з найвигідніших видів ритейлерського бізнесу. Товар не швидкопсувний, моментального продажу не вимагає. Робота із залишками особливих проблем не викликає. Акції, часткові і повні розпродажі, спеціальні пропозиції та багато інших інструментів маркетингу допомагають власникам і керуючим підтримувати оптимальний ритм бізнесу. При цьому робота з постачальниками не викликає головного болю: вибір завжди є, і він великий. А вже якщо ви вирішите зайнятися розвитком private label, то в цій ніші рентабельність і зовсім зашкалює. Ну і, зрозуміло, найбільшим потенціалом володіє інтернет-сфера. Для запуску проекту в онлайн на старті вам знадобляться мінімальні вкладення. Вони цілком доступні найменш мізерному гаманцю стартапера. Тому інтернет-магазин одягу – це ідеальний варіант для нового бізнесу. Але про все по порядку.

Будь ви приватний підприємець або бізнесмен з замахом на велику компанію, вам не обійтися без чіткого і ясного плану дій.

З чого почати? Пишемо бізнес-план

За запитом "бізнес-план інтернет-магазину одягу" Google видає більше 200 000 сторінок. Так що вам буде з чого вибрати алгоритм саме для своєї єдиної і неповторної справи. Наявність бізнес-плану допоможе структурувати процеси та узгодити порядок дій із самим собою. Що має бути в бізнес-плані?

1. Коротка інформація про проект. Концепція бізнесу. Яка основна мета і місія вашої справи. Можна дати характеристики учасників (дійових осіб) проекту, засновників і топ-менеджерів. Можна обійтися і без таких подробиць, зафіксувавши лише основну ідею.

2. Огляд ринку. Які основні гравці, їх вплив на ринок? Які основні тенденції за останні кілька років? Варто коротко описати динаміку змін, дати прогноз на найближчі 4-5 років. Можна окремо охарактеризувати обрану вами нішу.

3. Конкуренти. У цій обов'язковій для заповнення частині бізнес-плану ви описуєте компанії або підприємців, які пропонують аналогічний або схожий товар. Розуміти, хто твій суперник, дуже важливо для правильного позиціонування власного товару і відбудови від конкурента. Джек Траут навіть назвав свою книгу про конкурентній боротьбі – "Диференціюйся або вмирай".

4. Постачальники, контрагенти. У кого ви збираєтеся закуповувати товар? Якщо передбачається власне виробництво, то де плануєте брати сировину? Основні постачальники, резервні. Вигоди, недоліки. Все це необхідно окреслити ще до початку роботи.

5. Товар. Одне із самих основних понять вашого бізнесу. Що будемо продавати? Характеристика, повний опис, розміри, особливості, ціноутворення.

6. Люди. Людський ресурс, який ви плануєте задіяти на всіх етапах вашого бізнесу. Організаційна структура, штатний розклад. Як варіант – можна обійтися загальним переліком фахівців, які необхідні для повноцінної роботи.

7. Виробничий процес. Якщо ви плануєте продавати товари власного виробництва, то необхідно описати і процес, в результаті якого ринок поповниться вашою унікальною пропозицією.

8. Споживачі. Вони ж – цільова аудиторія всіх ваших рекламних акцій і кампаній, закличних буклетів і яскравих онлайн-вітрин. Залежно від обсягів планованих вами продажів, ви можете скорегувати й свого кінцевого споживача. Буде це b2b (бізнес для бізнесу) або b2c (бізнес, орієнтований на кінцевого покупця), визначати тільки вам.

9. Юридична база. Все, що пов'язано з офіційним оформленням вашого бізнесу. Сертифікати, ліцензії, дозволи. Закони та нормативно-правові акти, що регулюють діяльність у сфері, що впала вам у око.

10. Маркетинг. Основа основ будь-якого бізнесу. Як виходимо на цільову аудиторію? З яким посилом, яким УТП (унікальною товарною пропозицією)? Де будемо проводити рекламну кампанію (майданчики, ресурси, партнери)? Як організуємо воронку продажів? Яким чином будемо працювати з лідамі (потенційними клієнтами) на кожному витку цієї воронки?

11. Обладнання та процеси. Це ваше технічне оснащення. Плюс – структурований перелік бізнес-процесів. Цей пункт необхідний, щоб ваш бізнес працював, як годинник. Існує маса корисного софту, який допоможе автоматизувати процеси в компанії. Знайдуться і безкоштовні аналоги, і комерційні варіанти. На першому етапі ви можете не вкладатися в спеціальне програмне забезпечення. Але бажано відразу підготувати всі процеси до подальшої автоматизації. А значить – прописати їх, як рецепт для здорового життя вашого дітища.

Реклама

12. Фінансовий менеджмент. Це ваш розклад доходів, витрат і прибутку. Як будемо приймати оплату від клієнтів? Як будемо вести облік? Сплануйте фінанси з максимальною увагою до деталей. Залиште "кишені" для непередбачених випадків. Передбачте ризики. Опишіть їх окремим підпунктом.

Що далі? Виробництво або дистриб'юторство?

Цей пункт вже визначений у вашому бізнес-плані. І залежно від того, хто створює товар (ви самі або сторонній виробник), визначатиметься принцип розподілу. Може, ваша бабуся в'яже, дружина шиє, а донька вишиває? Все це здатне послужити відправною точкою для майбутнього бізнесу. Загалом, якщо ви володієте виробництвом одягу – це одна історія, а якщо вам необхідно працювати з постачальниками – зовсім інша. Дистриб'ютор – це посередник між виробником і продавцем. Той фахівець, який займається розподілом товару по мережі. Іншими словами, збутом.

Не такий страшний сайт, як його малюють

З одного боку, в природі рідного краю навряд чи залишився людина, не знайома з поняттям "сайт". Те, що це must have для всього сущого, а вже тим більше бізнесу, – знає будь-яке немовля.

Але скажіть вголос фразу "створення сайту" – і ентузіазму поменшає у всіх вищезазначених знавців. Точніше сказати, в усіх, крім фахівців, які заробляють цим на хліб.

Для більшості бізнесменів-створення інтернет-магазину – невідомі нетрі. Від слова "движок" починають тремтіти жижки. Від фрази "семантичне ядро" мозок закипає. Дизайн та верстка – це начебто більш зрозумілі речі, але водночас – абсолютно недоступні.

В тренді
Молдова і Росія продовжують газовий контракт: що це означає для України
Фото: "Укртрансгаз"

Загалом, видихайте. Не такий страшний сайт, як його малюють ці самі дизайнери. Благо, за вікном інтернет-браузера – 2014-й рік. І крім темряви пропозицій щодо створення та розкрутки сайтів, з'явилося чимало варіантів оренди інтернет-магазину. Звичайно, дизайн не буде унікальним. Але на перших порах ви ж не в тій ситуації, щоб перебирати і крутити носом, правда? А ми на всіх вітрилах йдемо до прибутку.

Погуглити щодо оренди інтернет-магазину. І ви побачите, що часом і 150 гривень на місяць цілком закривають цей пункт у переліку ваших бізнес-інгредієнтів. Вам залишиться тільки наповнити магазин товаром. На допомогу – послуги досвідчених контент-менеджерів. Або, знову ж таки, сімейний підряд, який прийде на виручку в разі вкрай обмеженого бюджету.

Ну, а якщо ви з самого початку бажаєте бути унікальним і неповторним навіть зі скромним стартовим капіталом, спробуйте зробити сайт на будь-якому безкоштовному движку. Пошуковик у допомогу. Варіантів багато, спектр вибору широкий. Тільки не забувайте, що екстравагантним і рідкісним винаходам програмістської думки краще віддати перевагу поширеним варіантам. Бо рано чи пізно ваш бізнес буде більш масштабним. Ви захочете покращувати функціональність сайту. Запросіть фахівців. А вони почнуть розповідати вам, наскільки невдалий був ваш початковий вибір. Не захочуть копатися в існуючому коді. Запропонують "переробити все"... Загалом, із зростанням бізнесу виростуть і витрати на його утримання та обслуговування. Так що постарайтеся із самого початку максимально точно визначитися з функціоналом сайту. Щоб згодом не довелося все виправляти.

Так, ну і розглянемо на всякий випадок варіант, коли ви ні за яких обставин не бажаєте вникати в суть технічного процесу зі створення сайту. Загалом, якщо вам страшно і все одно не знаєте, за що хапатися, – вчиніть гранично просто. Через дошки оголошень, сайти роботи або тематичні форуми знайдіть дизайнера, верстальника, програміста і копірайтера. Ще краще – якщо зможете дозволити собі хоча б малесенького маркетолога. Нехай навіть віддалено. А якщо не зможете – то хоча б прочитайте пару тематичних підручників. Знадобиться.

Напевно вас мучить питання про вартість всіх перерахованих фахівців, разом узятих. Але ж ціна питання залежить від багатьох факторів: наймаєте ви людину з багаторічним досвідом – чи студента з 4-го курсу політеху. Дизайн і верстку буде робити дизайнерська студія – чи подруга вашої дружини погодиться допомогти безкоштовно, чисто з інтересу до вашої справи.

Якщо сильно вивернутися, то навіть сплачуючи кожному з необхідних фахівців, можна вписатися в бюджет у півтори тисячі доларів.

Реклама

Промо і наліво. Куди будемо просувати?

Прямо підеш – коня втратиш. Ліворуч підеш – клієнта знайдеш. Направо звернеш – на гроші потрапиш. Приблизно так виглядає бізнес-ландшафт в інтернеті.

Дещо на цю тему ви вже повинні були прописати у своєму бізнес-плані. Тепер розвинемо думку. Якщо сприймати її на слух, то вийде нісенітниця: "Все починається, спи". Але ми ж в інтернеті, ви читаєте статтю. А значить – все починається з "P". Чотири англійських літери "Пі", які означають основи маркетингу: Product, Price, Place, Promo. Це означає товар, який ви робите чи продаєте. Ціна, за якою вам вигідно його продавати і за якою його готові купувати споживачі. Ринок, або "Place", що означає вибір ніші: правильний продукт в правильному місці і в правильний час. І власне промоушн, або просування. Мова йде про те гачку, на який ви збираєтеся ловити свого споживача. Швидше за все, це буде унікальне товарна пропозиція, яке вигідно відрізнить вас від конкурентів. Але де його взяти? Як намацати свою "фішку"?

Давайте пофантазуємо разом. До речі, це корисна вправа: пройти весь процес створення свого бізнесу спочатку в розумі. Своєрідний чек-лист.

Отже, припустимо, що ви продумали все від А до Я. Вибрали движок. Наповнили сайт контентом. Зробили таку собі рекламну кампанію. І – о щастя!!! Перший клієнт прийшов. Як перетворити його в покупця?

Загнати клієнта в кут. Для примірки

Якщо, приходячи в онлайн-магазин, клієнт відчуває емоції, яких жоден рітейлер йому раніше не дарував, то у вас є всі шанси отримати лояльного покупця. Практично сакральний процес придбання жаданої моделі може піти по одному з двох діаметрально протилежних сценаріїв. Ще до покупки людина малює в своїй уяві сонячну картинку себе щасливого: як він одягає обновку – і стає чи не пішоходом на оскарівської "червоній доріжці".

Але якщо куплена модель повисне на боках і зморщиться під пахвами, то ви практично проткнете голкою рожеву повітряну кулю, на якій ваш відвідувач подорожує по небу власних фантазій.

Так, він клацнув на ваше рекламне посилання. Перейшов на ваш сайт. Однак ще годину тому він сидів у великому інтернет-магазині з масою наворотів і спливаючим віконцем палаючих бонусів. Як за 7 секунд викрасти його у запеклих конкурентів? Як заманити?

Пропонуйте нововведення. Думайте і ще раз думайте. Винаходьте. Саме час для "бізнесу в стилі фанк". Зробіть так, щоб покупець (та й ви разом з ним) по максимуму уникнув ризиків. Запропонуйте йому віртуального стиліста. Дайте можливість відчути себе клієнтом Крістіана Лакруа або Тьєрі Мюглера. Ніби це вони зняли мірки з вашого замовника. І по цих самих мірках пошили йому одяг. Який сяде, як влитий. А отже – повернень не буде. Точніше, буде повернення покупця в ваш магазин за обновкою. А не повернення одягу на склад через невгадану "емочку" або "елочку".

Зустрічаємо лояльних клієнтів. По одягу, звичайно

У Михайла Жванецького є чудова фраза: "Зустріли по одягу. Проводжали теж погано". Поспішайте заспокоїти своїх клієнтів: скориставшись вашим віджетом для ідеально точних вимірів одягу, він завжди буде виглядати "з голочки".

Адже чому покупці повертають одяг? Тому що він так і не став їх другою шкірою. Не став емоційним придбанням. Чи не викликав захопленого сплеску руками у близьких або колег по роботі. Бо у всякого бренду – власний підхід до розмірів. І те, що одна марка назве загальним тегом "М", то для інших компаній може бути як "S", так і "L". А тепер скажіть: чи багато приємних асоціацій викликає у вас поняття "повернення одягу"?..

Не полінуйтеся – продумайте свій сервіс до міліметра. Потрудіться трохи більше за своїх потенційних конкурентів. І тоді вас чекають куди більш приємні клопоти, ніж турбота про забезпечення повернень виробів на склад або в магазин. Нехай в коло ваших турбот увійде розробка програми лояльності з накопиченням бонусів за третю або п'яту покупку. А їх буде чимало, якщо ви з першого разу задовольните навіть прискіпливу модницю.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...