Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Через девальвацію українці скуповують побутову техніку та прикраси

19 грудня 2014, 09:15

Продавці сподіваються отримати вигоду перед непростим наступним роком

Українці збираються встигнути закупити техніку до нового підвищення цін. Фото: zigmundshtain.ru

Українці збираються встигнути закупити техніку до нового підвищення цін. Фото: zigmundshtain.ru

Різке зростання курсу долара піднесло рітейлерам несподіваний сюрприз. Побоюючись стрибка цін, покупці буквально розмітають елітний алкоголь, ювелірні прикраси та побутову техніку. Але пожвавлення носить ситуативний характер, попереджають експерти, і в 2015 р. роздріб чекає обвал продажів, пише "Капітал".

Мережі скористалися ажіотажем і спішно переглядають ціни. Цього року новорічні розпродажі у мереж, які торгують побутовою технікою та електронікою, почалися на тиждень раніше звичайного, повідомляє керівник групи управління асортиментом мережі "Ельдорадо" В'ячеслав Склонний. "З 12 по 18 грудня реалізували практично в два рази більше техніки в порівнянні з аналогічним періодом минулого року", – констатує він.

Продавці техніки – не єдині, хто відчув зростання продажів. "Деякі ресторани намагаються закупити більше імпортної алкогольної продукції, тому в першій половині грудня продажі виросли на 10% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року", – розповідає директор дистриб'юторської компанії "Вітіс Груп" Сергій Мазур.

Активніше стали купувати і ювелірні прикраси: продажі виросли на 10% в порівнянні з іншими місяцями цього року, констатує власниця мережі Zarina Наталія Нетовкіна. "Але до рівня продажів минулого року ще далеко", – говорить вона.

Реклама

Співвласник компанії Zeebra Дмитро Єрмоленко розповідає, що продажі товарів для дому з початку грудня виросли на 18% в порівнянні з аналогічним періодом 2013 "Порівняно з листопадом вони збільшилися в два з половиною рази", – додає він.

У грудні цього року багато рітейлерів не розраховували на традиційні передноворічні розпродажі. Роздробу допомогла різка девальвація гривні, яка за кілька днів на "чорному" ринку впала до 22 грн./дол. "Якби не склалася ситуація, то продажі не були б такими високими", – вважає генеральний директор мережі "Алло" Валерій Золотухін.

В тренді
Остаточне скасування депутатської недоторканності, розпуск ЦВК, зниження ціни на газ, зліт гривні: підсумки тижня

Покупці віддають перевагу товарам, придбати які вони планували раніше, каже Дмитро Єрмоленко. "У деяких випадках споживачі готові позичити суму, якої їм не вистачає на придбання потрібної продукції", – додає експерт. Він пояснює, що саме тому, наприклад, продажі в магазинах одягу не виросли. Зате продажі телевізорів, а також великої побутової техніки: холодильників, пральних машин та ін. б'ють рекорди.

Рік у рітейлерів був важкий: під впливом девальвації купівельна спроможність українців знижувалася. Тому мережі не забули скористатися різким стрибком попиту. Наприклад, середні ціни на побутову техніку та електроніку з початку грудня піднялися на 5-15%, а ювелірні прикраси подорожчали на 5-7%.

Хороші передноворічні продажі – це непоганий шанс для рітейлерів поліпшити фінансове становище перед непростим наступним роком. "Приводу для оптимізму у мене немає, оскільки в 2015 р. продажі будуть нижчими, ніж у нинішньому році", – визнає директор мережі будівельних супермаркетів, що побажав залишитися неназваним. Солідарний з ним і Єрмоленко, за словами якого протягом першого півріччя 2015 більшість мереж будуть боротися за виживання.

Почасти це пов'язано з подальшим зростанням цін на товари. Наприклад, Мазур каже, що імпортні алкогольні напої зараз продаються виходячи з курсу 14,5 грн./дол. "Ми відреагуємо на реальний курс", – зазначив він. Нетовкіна додає, що ювелірні прикраси виростуть в ціні ще на 10%, а побутова техніка і електроніка – на 10-15%. Багато українців, ймовірно, відмовляться купувати товари за такими високими цінами. Рітейлери стануть закривати неприбуткові торгові точки і переглядати асортимент на користь недорогої продукції.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...