Як відкрити онлайн-ресторан: бізнес-план

6 Травня 2018, 11:37

На приготуванні і доставки їжі заробимо 52 тис. грн на місяць

<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Фото</span><span>:</span> <span>з</span> <span>відкритих</span> <span>джерел</span></span></div>
</
Фото: з відкритих джерел

Скажений графік роботи змушує українців часто сидіти в офісі без обіду практично до пізньої ночі. У одних співробітників можуть бути завали в підготовці звітності, у інших - завершення відразу декількох складних проектів, а у третіх просто ненормований офісний день.

Зрозуміло, що в таких умовах у людей не залишається часу ні на повноцінний сон, ні на спокійний перекус в сусідньому кафе. Тоді на виручку "офісного планктону" приходять ресторани або кафе, де можна замовити обід по інтернету і отримати його в заздалегідь обумовлений період
.

"Это перспективное направление для запуска бизнеса, поскольку можно стартовать с минимальными инвестициями, скажем, до $5 тыс. и окупить затраты за 1,5—2,5 года. Но важно помнить, что блюда для доставки обедов должны быть простыми — борщи, салаты, котлеты, а цены — доступны кошельку среднего менеджера с зарплатой в 6—8 тыс. грн", — советует глава Ассоциации франчайзинга в Украине Андрей Кривонос.

"Сегодня" вивчила перспективи і ризики запуску онлайн-ресторану в Києві.

Бізнес-план онлайн-ресторану

1. Характеристика проекту

Відкриваємо онлайн-ресторан "Котлета і салат". На старті будемо орієнтуватися на приготування обідів для офісних співробітників. Плануємо заздалегідь складати меню на тиждень, в якому вкажемо можливість замовлення трьох страв на вибір: супу, салату, м'яса, риби, гарнірів, десертів. Розвозити обіди будемо в найближчому районі, щоб люди змогли з'їсти гаряченького. Це означає, що замовлення приймати збираємося в межах 10-15 хвилинах пішого доступу або метро від нашої кухні. У майбутньому, коли справа піде в гору, запропонуємо клієнтам доставку сніданків / вечерь, а також обслуговування днів народжень, корпоративів та ін. За попередніми оцінками, якщо щодня (з розрахунку 20 робочих днів в місяць) у нас будуть замовляти 150 обідів на середній чек в 50 грн, витрати окупляться за 7-8 місяців.

2. Стартові затрати

Потрібно продумати обладнання для запуску кухні. Для цього закупимо холодильники, водонагрівач, ваги, плити, витяжки, кухкомбайни, прилади шокової заморозки, столи, стелажі, мікрохвильовку, електрочайник, фритюрницю, млинницю, сковорідки, каструлі, ножі, форму і т. д. На цьому списку із закупівлі техніки і меблів можна заощадити, якщо купити все в хорошому б/вшному стані. Постараємося вкластися в 300 тис. грн.

Також потрібні ноутбуки, телефони, касовий апарат, принтер, сканер, ксерокс, модем-роутер, сейф, канцтовари. На ці цілі закладемо 60 тис. Грн. І близько 30 тис. Грн знадобляться на одноразовий посуд, продукти, побутову хімію і т. д.

ВСЬОГО: 390 тис. грн.

3. Поточні витрати

Оренда. Шукаємо їдальню/кафе, де розмістимо кухню в 30-40 кв. м. Зал працювати не буде: там будемо формувати замовлення, зберігати запаси і т. д. Потрібен ремонт і підключення комунікації. Важливо, щоб поруч були офіси, де працюють наші замовники. Оренда приміщення на Лук'янівці в 60 кв. м обійдеться в 24 тис. грн. Ще 6 тис. грн закладемо на ЖКП, мобз'вязок, інтернет.

Зарплати. На старті працевлаштуємо 2 кухарів-універсалів (по 12 тис. грн). Один з них - власник бізнесу. Потрібні прибиральниця (5000 грн) і бухгалтер на півставки (4000 грн). А кур'єри працюватимуть на аутсорсингу, тому зарплату не враховуємо, адже в прайсі буде вказана вартість доставки обіду. Ще 30 тис. грн щомісяця піде на продуктові запаси, миючі, ланчбокси тощо.

ВСЬОГО: 93 тис. грн.

4. Макетинг, реклама

Щоб наш онлайн-ресторан добре працював, потрібен хороший сайт. Там потрібно розмістити меню з нашими стравами, прайс, контакти і т. д. Це дозволить клієнтам швидко робити вибір обіду і зателефонувати нам для оформлення замовлення. Так що витратимо на розробку сайту, а також домен і хостинг, терміном на рік близько 20 тис. Грн.

Крім цього, закладемо приблизно 5 тис. на місяць на друк візиток, флаєрів, технічну підтримку, рекламу в соцмережах та інші потреби. І звичайно, потрібно звернути увагу на можливості соцмереж, де можна відкрити сторінки нашого онлайн-ресторану, постити новини, меню і фотографії, спілкуватися з клієнтами та ін.

ВСЬОГО: 20 тис. грн на старті і 5 тис. грн щомісяця.

5. Окупність проекту

Середній чек нашого обіду - 50 грн. Зазвичай націнка становить 20-30%. Припустимо, що можемо приготувати 150 обідів на день. Виходячи з 20 днів завантаження в місяць, приготуємо всього 3000 обідів. У підсумку зможемо заробити 150 тис. грн на місяць. Від цієї суми мінусуємо поточні (93 тис. грн) і маркетингові (5 тис. грн) витрати (всього 98 тис. грн), залишиться 52 тис. грн. З урахуванням стартових (390 тис. грн) і маркетингових (20 тис. грн) витрат (всього 410 тис. грн), проект окупиться через 7-8 місяців.

В принципі, бізнес життєздатний, але ризиками можуть стати літній сезон, коли клієнти їдуть у відпустку. Складнощів додадуть валютні коливання, зростання ЖКП і т. д. У такій ситуації доведеться або підвищувати ціни, або розширювати перелік послуг.

Можна готувати на кухні вдома

Бізнес-план проаналізував керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. Він зазначає, що в умовах нестабільної економіки стартувати в секторі масового харчування потрібно скромно:

"Онлайн-рестораны являются клиентоориентированным бизнесом, где доход зависит от покупателей. Поэтому сложно прогнозировать, что ежедневно заказы будут на ту загрузку кухни, где просчитана окупаемость текущих расходов. То есть если люди будут заказывать, условно, не 150, а 100 обедов в день — есть риск, что не хватит средств на оплату аренды. Поэтому стоит внимательно просчитывать стартовые и текущие затраты, прежде чем запускать заказ и доставку обедов".

На думку експерта, перед запуском бізнесу краще промоніторити можливу аудиторію в цікавому районі:

"Для этого стоит скооперироваться с поваром. А можно первые обеды готовить дома, на кухне. Это может быть 5—10 заказов в день. Но даже минобъемы позволят понять, нравится ли бизнес и стоит ли его развивать. Но нужно учесть, что эти "пробы пера" нелегальны с точки зрения закона, саннорм и других требований. Поэтому предприниматель должен понимать, что несет все риски от приготовления и реализации блюд".

Експерт рекомендує приділити пильну увагу пошуку клієнтів, адже саме вони забезпечують затребуваність конкретного онлайн-ресторану.

"Можно пройтись по бизнес-центрам, пообщаться с администраторами компаний, договориться о пробной доставке обедов. Причем нужно интересоваться небольшими и крупными офисами, ведь, как показывает практика, нормальный формат питания может быть не налажен даже в корпорации с иностранными инвестициями", — отмечает Забловский.

При цьому економіст упевнений: якщо вгадати бажання клієнтів, тобто готувати просту смачну і різноманітну їжу за доступною ціною, відбою від клієнтів не буде.

"Сейчас в столице есть пара сотен компаний, предлагающих доставку обедов. Но даже широкий выбор заставляет клиентов менять поставщиков обедов, ведь могут не устраивать цена, меню, качество блюд. Поэтому найти место под солнцем тут реально", — говорит Забловский.

Оформляємо бізнес офіційно

Юристи відзначають: запуск онлайн-ресторану з правової точки зору - процедура складна.

"Для открытия надо зарегистрировать субъект предпринимательства (юрлицо или ФЛП), встать на учет в налоговую. По закону осуществление хоздеятельности без госрегистрации — админправонарушение. За это предусмотрен штраф (от 17 до 51 тыс. грн), конфискация продукции и средств, полученных от реализации в онлайне без регистрации предпринимательства. Процедура урегулирована законом "О госрегистрации юрлиц, физлиц-предпринимателей", — говорит партнер АО "А.Д.ХОК" Александр Иванишин.

З одного боку - для запуску онлайн-торгівлі не потрібні ліцензії. Але діяльність онлайн-ресторану регулюють норми законодавства в сфері безпеки харчових продуктів і е-комерції. Відповідно до закону "Про основні засади та вимоги до безпеки і якості харчових продуктів", щоб відкрити сервіс з доставки обідів, потрібно зареєструвати в Держслужбі з питань безпеки харчових продуктів потужності (приміщення кухні ресторану, транспорт для доставки). Процедура врегульована в наказі Мінагрополітики №39 від 10.02.2016 р.

"Если нормы не выполнены, идет ответственность: для физлиц-предпринимателей — штраф от 8 до 15 минзарплат, а для юрлиц — от 23 до 30 мин.з/п", — говорит Иванишин.

Потім потрібно отримати в Держпродпотребслужбі висновок ДержСЕС, чи відповідає кухня саннормам. Порядок затверджений в наказі Мінохорони №247 від 09.10.2000 р

"Надо обратиться в Госслужбу по чрезвычайным ситуациям за разрешением для работы онлайн-ресторана. Террорганы ГСЧС регистрируют декларации соответствия материально-технической базы (кухни) требованиям пожарной безопасности", — отмечает юрист.

Запуск закладів обслуговування громадян узгоджується з місцевою владою. До старту потрібно повідомити письмово про це орган місцевого самоврядування, де йде госпдіяльність.

"Раз товары в онлайн-ресторане реализуются по сайту, надо оформить веб-страницу официально. В законе "Об э-коммерции" сказано: интернет-страница магазина должна содержать, в частности, полное наименование юрлица или ФИО физлица-предпринимателя; местонахождение юрлица или место регистрации и место фактического проживания физлица-предпринимателя и др. Еще укажем, что в стоимости товара включены налоги", — перечисляет Иванишин.

Зверніть увагу на нюанси

Перед запуском онлайн-ресторану потрібно уважно визначити локацію майбутнього бізнесу.

"От этого зависят текущие расходы, в том числе аренда помещения. Имеет смысл искать помещение для работы не в самом центре или рядом с метро, а в спальных районах, так как это позволит существенно сэкономить на текущих расходах. При этом в аренду можно брать не только помещение кафе или столовой, но и небольшого магазина или офиса. Главное, чтобы там были все подключенные коммуникации: электричество, вода, канализация. А если чего-то не хватает, важно, чтобы владелец помещения был готов предоставить арендные каникулы, чтобы можно было сделать небольшой ремонт или подвести необходимые коммуникации", — подсказывает Кривонос.

При цьому експерт уточнює: якщо приміщення під кухню для онлайн-ресторану буде орендуватися в спальному районі або на околиці міста, значить, не варто відкривати реальний зал для ресторану: клієнтів в такому закладі може бути мало, і це не допоможе отримати хороший дохід.

"Важно, чтобы локация для бизнеса имела хорошую транспортную развязку, поскольку это поможет охватить доставкой обедов сразу 2—3 района", — считает Кривонос.

У той же час підприємці відзначають, що в сегменті доставки їжі потрібно завжди прислухатися до побажань клієнтів.

"Это кажется, что все просто: взять и приготовить обед для 5—10 человек в офисе. Но кто-то может при этом не есть сыр, быть вегетарианцем или страдать аллергией на определенные приправы. И эти нюансы нужно учитывать, чтобы сохранить здоровье клиента и его лояльность к вашему бизнесу", — считает менеджер по доставке обедов Евгений Порфиров.

А власник столичного кафе Антон Примаков уточнює: щоб клієнти знову і знову замовляли обіди з доставкою на конкретній кухні, важливо приділяти увагу доставці страв, їх оформленню і аксесуарам.

"Это значит, что курьер должен быть чистым и доброжелательным, когда доставляет обед, а еда должна быть горячей или хотя бы теплой. Ее нужно аккуратно упаковать и не разлить при доставке. И, конечно, важно положить в пакет с доставкой пластиковые вилки/ложки, салфетки, чтобы клиенты их не искали в спешке по офису", — говорит предприниматель.

Ви зараз переглядаєте новину "Як відкрити онлайн-ресторан: бізнес-план". Інші Новини бізнесу дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Коновалова Христина

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...