Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як домогтися підвищення зарплати: експерти надали поради

5 листопада, 07:19

Олександр Панченко

Експерти ринку праці радять або більше гарувати, або довести босові свою цінність

Фото: ijeab/Freepik

Фото: ijeab/Freepik

Реклама

За статистикою, троє з чотирьох українців працюють за наймом, і питання зарплати для більшості з них найголовніше. Причому як при пошуку нової роботи, так і при бажанні підвищити вартість своєї праці на старому місці. Очевидно, що це прямо суперечить бажанням традиційного роботодавця заплатити менше, а від "наймита" отримати користі побільше. Але більшає босів, які готові доплачувати, якщо працівник того вартий. Якими новими пропозиціями можна зацікавити роботодавця і як знайти компромісне рішення, яке буде взаємовигідним для обох сторін, з'ясували "Сьогодні".

Зарплатні "ножиці"

Фахівці ринку праці відзначають, що різниця в бажаній і пропонованій зарплаті протягом року може змінюватися в рази. Так, за даними досліджень сайту robota.ua, за останні 5,5 років найменший розрив був в I кварталі 2017 року – 6%. Тоді мінімальна зарплата зросла вдвічі – до 3200 грн. Розрив виявився трохи більшим в IV кварталі 2018 року – I кварталі 2019 року (за 8%), коли люди не поспішали міняти роботу в очікуванні виборів.

В інші квартали 2014-2019 рр. "бажалки" працівників перевищували щедрість роботодавців в середньому на 11-13%, досягнувши максимуму в II кварталі 2017 року – 20%. За останніми даними, здобувачі хочуть в середньому зарплати на 17% вище, ніж пропонує роботодавець.

У той же час експерти ринку праці підкреслюють, що зовсім не потрібно міняти роботу тільки тому, що все влаштовує, окрім зарплати, адже цілком реально досягти збільшення на колишньому місці. HR-експерт Тетяна Пашкіна розглянула ексклюзивно для сайту "Сьогодні" основні варіанти дій для різних категорій працівників.

"Головне в таких випадках – зацікавити роботодавця пропозиціями, які будуть вигідні і йому, бо нададуть додаткових переваг, які перекриватимуть в результаті витрати на підвищення вашої зарплати. Тобто треба довести, що ви можете принести прибуток компанії зараз або в найближчому майбутньому", – роз'яснила нам Пашкіна.

За її словами, найчастіше така проблема виникає у "білих комірців" , тобто людей, зайнятих розумовою працею. Тому що, наприклад, в торгівлі або у виробничій сфері це простіше: токар може виточити більше деталей, будівельник – покласти більше цегли, а реалізатор на ринку або працюватиме 1,5 зміни, а не зміну, або знайде собі роботу, де платять більше. У "білих комірців" все не так очевидно.

Пашкіна впевнена, що викликати позитивний відгук у боса можуть такі пропозиції працівника:

  • Взяти на себе додаткові обов'язки і за це просити прибавку. Наприклад, супервайзер в контакт-центрі може додатково займатися підбором персоналу;
  • Переконати в своїй перспективності як співробітника і домогтися перегляду зарплати після завершення будь-якого ініційованого вами проекту. Наприклад, якщо працівник освоїть нові елементи програмування, вивчить іноземну мову або поліпшить свої знання, завдяки чому зможе додатково брати участь у міжнародному проекті, який дозволить компанії розширити ринки збуту або збільшити обсяги продажів;
  • На виробництві це може бути збільшення обсягу продукції, що випускається без додаткової витрати сировини, на будівництві – впровадження нових технологій, що дозволяють будувати швидше або якісніше, або і те, й інше, у менеджера з продажу – збільшення обсягу продажів за рахунок переходу від роботи з невеликими компаніями до великих корпоративних проектів;
  • Для керівника відділу – вміння організувати роботу таким чином, щоб підлеглі змогли більше продати товарів, зменшилася плинність кадрів і компанія змогла заощадити на підборі персоналу;
  • Для літніх співробітників, але з великим досвідом роботи, є можливість заробити за рахунок наставництва, навчання молодих людей, які прийшли в компанію. І головне – зацікавити їх перспективами, щоб молодий спеціаліст, надбав знань і не втік "продавати" себе дорожче в іншому місці;
  • Раптом ви відчуваєте себе експертом у своїй сфері, домовтеся з відома керівництва про проведення тренінгів в інших компаніях, тобто "продавайте" свої знання і досвід, приносьте гроші своїй фірмі, а частину заробленого вам виплатять як премію;
  • Якщо бос зовсім не бажає (або не може) дати більше грошей, а шукати інше місце не хочеться (робота поруч з оселею, гнучкий графік і т.ін.), є варіанти отримання надбавки робочим часом (виконав завдання – вільний) або працювати віддалено. При цьому економиться час на дорогу і витрати на транспорт (можна заощадити 30-40 грн на день, до 800 грн на місяць).

Що потрібно роботодавцям від працівника

Інший кадровий портал hh.ua з'ясував, за які додаткові навички роботодавці готові платити більше.

  • На першому місці серед вимог до виконавців – креативність і вміння вести переговори. Цей навик найчастіше вимагають від програмістів, маркетологів, ріелторів, працівників логістики та сфери продажів, піарників. На жаль, доплачувати за креативність готові трохи – лише 10-12% окладу;
  • Для боса важливо, щоб працівник умів керувати проектом, який йому доручили, не боявся приймати рішення і брати на себе відповідальність за результати роботи. За це готові платити від 30% до 130% окладу того, хто просто виконує доручене "від цього до цього";
  • Трохи, але все частіше зустрічаються вимоги до базових знань програмування і digital skills до економістів і фінансових працівникам.

Для "нецифрових" професій (економіст, медик, юрист, учитель і т. ін.) Digital skills – це якийсь стандартний пакет компетенцій, необхідних їм як рядовим членам сучасного мережевого цифрового суспільства. Інформації про те, наскільки більше коштує такий працівник, поки немає. Але очевидно, що в умовах цифровізації світу, до якої поступово підключається й Україна, яка створила Міністерство цифрової трансформації, такі вміння все більше будуть затребувані.

Можуть бути труднощі

Співробітники HR-служб обережно оцінюють такі ініціативи працівників і не впевнені, що прохання відразу будуть задоволені. За словами HR-менеджера Анастасії Зозулі, це відбувається по-різному в великих і невеликих бізнес-структурах.

"Великі відомі компанії, перш за все з іноземними інвестиціями, регулярно замовляють дослідження за "зрізом" зарплат на ринку праці по тих чи інших спеціальностях, щоб зрозуміти, платять вони своїм співробітникам більше ринкового, менше або стільки ж, і при можливості коректують зарплату до конкурентної або трохи вище, – каже Зозуля. – Ініціативи окремих співробітників також вітаються, але у працівника має бути чіткий бізнес-план, що в решті отримає компанія, тоді така пропозиція може бути розглянута. Також ми відстежуємо ефективність праці персоналу, якщо людина не справляється, їй можуть зменшити зарплату або звільнити".

Начальник відділу управління персоналом приватної фірми, що займається логістикою, Павло Алексюк каже, що в невеликому колективі (50-70 співробітників) відразу видно, хто як працює. За його словами, підвищення зарплати просять багато і регулярно, але в кожному окремому випадку питання вирішується по-різному. Наприклад, співробітнику можуть у відповідь запропонувати виконувати додаткову роботу за доплату до його заробітку, а можуть і відмовити.

Нарешті, самі керівники стверджують, що намагаються стимулювати ініціативу і креативність співробітників, але слушні пропозиції від них бувають нечасто і, як правило, зводяться до разових проектів.

"Найчастіше піар-служба або аналітики знаходять клієнтів, яким потрібно зробити якісь дослідження, і передають їх тим, хто займається продажами. При успішній реалізації договору, той, хто його" приніс ", отримує премію. Також в останній рік дозволяємо 2 -3 дні на тиждень частині співробітників працювати віддалено. Але тільки тим, хто довів, що може самостійно організувати свою роботу і це не погіршить кінцевого результату", – розповів нам директор консалтингової компанії Сергій Кузнецов.

Як бачимо, "порятунок потопаючих – справа рук самих потопаючих" – як правило, бізнес заохочує ініціативу працівників, готовий їм платити більше, але за реальний результат. Тому, перш ніж йти до керівництва з проханням про надбавку до зарплати, варто тверезо оцінити свої сили, щоб не залишитися розчарованим. Якщо ж ваш нинішній бос не любить ініціативних, то, можливо, варто замислитися про зміну роботи?


Про те, які зарплати обіцяє влада українцям через три роки, дивіться в сюжеті:

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...