Поради підприємцям-початківцям: як використовувати маркетинг в бізнесі

3 Червня 2018, 05:01

Перед стартом бізнесу корисно організувати маркетингове дослідження

<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Фото</span><span>:</span> <span>з</span> <span>відкритих</span> <span>джерел</span></span></div>
</
Фото: з відкритих джерел

Маркетингове дослідження ринку є важливим етапом перед запуском своєї справи. В такому аналізі необхідно вивчити обсяг і потреби цікавить ринку; асортимент продукції / послуг, що пропонуються іншими учасниками; рівень конкуренції в цілому і в сегментах / регіонах. Як правильно організувати дослідження, роз'яснив економіст Іван Хохлов.

БАЗА

В огляді важливо висвітлити обсяг ринку, що вас цікавить.

"Объем рынка — это объем продаж на нем за последние годы. Информация позволит понять, сколько реализуется продукции/услуг и какова динамика: это важно знать, ведь крупный рынок может падать в последние годы, и тогда динамика предупредит, что через несколько лет делать тут будет нечего. И наоборот, малый рынок сегодня, но с большими темпами роста последних лет, интересен, чтобы зайти", — говорит Хохлов.

Перспективними, наприклад, можна вважати ринок електрокарів і комплектуючих: інфраструктура не розвинена, і є потенціал гарного росту.

Ще одна важлива позиція дослідження - потенційний обсяг ринку, тобто скільки споживачі теоретично можуть набувати продукції або як виросте попит при зміні ціни, поліпшення характеристик товару / послуги.

"Чтобы просчитать показатели, надо понимать специфику рынка. Может оказаться, что изменение цены на 5% кардинально меняет спрос, а небольшое улучшение товара привлечет потребителей с других рынков. Например, открытие по Киеву большого числа точек продажи кофе в разы увеличило объемы продаж напитка", — разъясняет экономист.

Треба вивчити і рівень конкуренції на ринку: які компанії присутні, яка їхня частка, хто пішов і хто збирається зайти.

"Возможно, рынок уже поделен между компаниями, и "втиснуться" с новым предложением не получится. Или наоборот, крупный игрок покинул нишу, и можно занять его место", — уточняет Хохлов.

Ще в дослідженні потрібно провести сегментацію ринку - за типами продукції / послуг, географічного покриття.

"Например, предложение компаний сосредоточено в Киеве, а в регионах спрос не удовлетворен. Тогда есть где развернуться", — говорит экономист.

Не можна випускати з уваги і ситуацію в суміжних ринках, тобто якою продукцією / послугами споживачі можуть користуватися замість можливих пропозицій.

"Смежные рынки могут отбирать объемы ключевого рынка, и наоборот — "перетягивать" потребителей в ключевой рынок. Например, продукция пивоварни будет востребована у любителей пива и потребителей водки, вина", — акцентирует Хохлов.

ШЛЯХИ

Збирати цю інформацію можна по-різному.

"Развитие интернета и открытие госбаз данных позволяет найти данные по ПК. Но надо понимать, где и какую информацию искать", — уточняет Хохлов.

Можна використовувати результати досліджень організацій, фондів, аналітцентрів і досвід інших країн (вони, як правило, платні). Дані основних конкурентів можна знайти на їх сайтах або сторінках в соцмережах.

"Анализ конкурентов покажет, какие маркетинговые инструменты привлечения потребителей работают лучшие, а какие — хуже", — уверен Хохлов.

Ви зараз переглядаєте новину "Поради підприємцям-початківцям: як використовувати маркетинг в бізнесі". Інші Новини бізнесу дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Коновалова Христина

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...