Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Українців влітку годуватимуть новими сортами ягід

26 лютого 2017, 08:22

Експерти радять вітчизняним фермерам міняти підхід до виробництва і продажу ягід


Українські фермери поки не навчилися працювати "

Українські фермери поки не навчилися працювати "

Реклама

Українціпереглянулисвоїягідніпереваги,щовжезмусиловиробниківзмінитиструктурувиробництва.Зокрема,полуницісталивирощуватименше,амалини,навпаки,більше,пише UBR.

Так, сільгосппідприємства України за останні чотири роки скоротили частку полуниці в загальному виробництві ягід з 72,3% до 53,3%. Частка малини за цей період зросла з 6,2% до 18,7%. А ось зі смородиною все по-старому – 15,5% в загальному виробництві.

"Тенденції пов'язані зі збільшенням сезону продажу малини. Українці хочуть купувати якісний продукт гарного товарного вигляду", – говорить керівник проекту "УкрАгроКонсалт" Ольга Мозгова.

Але головна проблема для виробників фруктів і ягід – низький платоспроможний попит на внутрішньому ринку і конкуренція з товаром, вирощеним на присадибних ділянках, собівартість якого ніхто не рахує
.

Полуниці об'їлись

ВиробництвоягідвУкраїністановить125-130тис.тоннврік.Заостанніп'ятьроківобсягизбільшилисяна5-9%,ачасткасільгосппідприємствдосягла10%(решта90%-господарстванаселення).

Ємністьвнутрішньогоринкуягідфахівціоцінюютьприблизнов120тис.тонн.Прицьомупотенційновінможевиростивчотирирази.Аджезаразсередньостатистичнийукраїнець,за словами Мозгової,з'їдаєвсього3,2-3,7кгягідна рік,щонабагатоменше,ніжвЄвропі(12-16кг/осібна рік).

Алеїстибільшеукраїнці неможуть-немає чимплатити.Тому,якзазначаєзаступник директораІнститутусадівництваНААНУкраїниОлександрЯрещенко,виробництвонайбільш ходовоївУкраїніягоди-полуниці-досяглосвогопіку(майже62тис.т).

"Внутрішньовиробництвополуницісповільнилося.Немаєпривабливої ціни,івиробникизмушенішукатиновіринкизбуту",-зауваживЯрещенко.

strawberries-528791_960_720Полуниці в Україні стало занадто багато

Крімтого,ремонтантнісортиполуниці(здатнінеодноразовоцвістиіплодоноситипротягомодноговегетаційногоперіоду)не такпопулярні,атомуїїплощіне ростуть.Аспоживчийпопитзміщуєтьсявбікмалини,якадовшепредставленанаринкувсвіжомувигляді.

"СвіжаягодавУкраїніреалізуєтьсяще й тому,щоне вистачаєпотужностейпоїїзберіганню.Томуселекціонеризбільшилисезонпродажів,задіявшиновісорти,якідозволяютьзбиратикількаврожаївзасезон",-пояснилаМозгова.

Основніпродажі йдутьчерезринки.Приблизночвертьягідпродаєтьсячерезорганізованіринки,ще24%-черезоптові,20%-черезстихійні.Прямозполя"йде"близько10%товаруі14%віддаєтьсянапереробку.Намережевий роздрібприпадаєне більше7%реалізації.

Продажісвіжоїягодичерезроздрібнімережінезначні,тому що не скрізьєумовидлязберігання.Черезмережіпродаютьвосновномуполуницю(79%).

Ягоди роблять модними

Не маючикоштівнабудівництвопереробнихкомплексівабосучаснихскладів,виробникишукаютьвихіду розвиткунішевихвисокоприбутковихкультур."Наприклад,лохинапродемонструвалафеноменальне зростання",-зазначивОлександрЯрещенко.

Лохинаі ранішепопулярнаіпоступовоїїплантаціїпереміщаютьсязпівнічнихіцентральнихрайонівкраїнивбікпівденнихобластей.

"Алецяягодаскладнау вирощуванні,атомувисокіризикивтратитиінвестиціїприпорушеннітехнологій.Проблему поглиблюєдефіцитпрофільнихфахівців-агрономівітойфакт,щовданийбізнесприйшлиінвесторизгалузей,не пов'язаних заграрнимвиробництвом.Томуєдеякезгасанняінтересу",-пояснилаМозгова.

breakfast-1575064_960_720Лохина стала наймоднішою ягодою

Експертивважають,щовирощуванняунікальнихпродуктів,орієнтаціянадітей(яквпродажахмолочнихабокондитерськихвиробів)можезбільшити продажі.Наприклад,зарахунок"сюрпризів"в упаковках-тихжеіграшок.

ТакожвУкраїнівсеактивнішепроявляютьсяісучаснісвітовітренди.По-перше,цеправильне харчування.Споживачхочеотримуватипростісвіжііекологічнічистіпродукти(яквнатуральномувигляді,таківякостідобавки).Ця тенденція спостерігаєтьсяу всій харчовійпромисловості(молочка,кондитерката ін.).

По-друге,вмодітакзваний"суперперекус".Споживачіочікуютьособливоїпоживної цінностівідзакусок.Цеможутьбутиягідніфреші,асорті,добавкаягідвготовіпродукти.Популярнаікомбінаціїсмаків,наприклад,плодово-ягідно-овочевийсоус.

Тажлохинаможеслужитиприкладомтакзваного"суперфрукту",якийшукаютьспоживачі.Такийтоварбагатийантиоксидантами,уповільнюєстаріння,атакожмаєцілющівластивості,та йпростосмачний.Другоюза популярністюможнаназватиягодуГоджі.

Сусіди на десерт

Нашіаграріїрозраховуютьінаекспортягід.Алезцимпоки невсегладко."Українськіфермеризвикли,щоголовне-вироститипродукт.Акомуйогопродатидумаютьвжепісля.Закордономвсенавпаки:продукціювирощуютьпідконкретногозамовника",-розповівглаваасоціації"Укрсадпром"ДмитроКрошка.

Зайогословами,вУкраїнівирощувалисортифруктів,розрахованінасмакижителівкраїнСНД,авЄвропічи Азіїпопулярнізовсіміншіпродукти.

Томуаграріямпотрібновизначитиперспективнікультури,втомучислінішеві,якінамалихобсягахможутьдаватисуттєвийдохід.ВпершучергузарахунокекспортувкраїниЄС,деіснує,наприклад,дефіциторганічнихфруктівіягід.Плюс-єспоживачі,здатнідорогоплатитизаякіснийтовар.

За кордономпродукціювирощуютьпідконкретногозамовника.

Однак,за словамипершоговіце-президентаТППУкраїниМихайлаНепрана,нашісільгоспвиробникине хочутьвозитисязвиробництвомпродукціїекспортної якості."Уминуломуроцімиспробувалиорганізуватитакийпроектз експортуягідвкраїниЗахідноїЄвропи,алевінне пішов.Утомучислітому,щофермерамтребапрацюватинабільшвисокомурівні",-сказавНепран.

Зайогословами,сучасніумовиміжнародноїторгівлівимагаютьстворенняагротехнологічногоконвеєра,наякомупрацюютьбагато дрібнихісередніх підприємств.

"Требаоб'єднуватисявкооперативидляформуваннятоварнихпартій.Працюватинадякістюпродукції,їїсучасною упаковкою.Цене простопітиіпродати,якнабазарі.Тутпотрібнопсихологіюфермераміняти",-вважаєвіце-президентТППУкраїни.

raspberries-965504_960_720В Європі є дефіцит ягід, але наші виробники не дотягують за якістю

Крімтого,якзазначаєДмитроКрошка,Українамоглабпродаватиісвоїгібридирослин,щощебільшвигідно,ніжпродажготовоїпродукції.Аледляцьогопотрібноподолатичималорегуляційнихбар'єрівпореєстраціїтасертифікаціїновихсортіввкраїнах-сусідах.

"Ранішемибуливпевнені,щовсебуде продановУкраїні,атеперрозуміємо,щотребашукатиновіринкизбуту.Ніхто неприїденаполезатоваром,абокуплятьдужеобмеженіобсяги",-говоритьдиректорТОВ"Брусвяна"ЛіліанаДмитрієва.

Заступник міністра аграрної політики і продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева пообіцяла, що всі звернення аграріїв з інформацією про наявність попиту в тій чи іншій країні на нашу продукцію будуть взяті в роботу. Держава також почне процедури взаємного визнання сертифікатів відповідності. "У цьому році на безпосередню підтримку садово-ягідного господарства в бюджеті заплановано 75 млн грн, в тому числі, на компенсацію закладки нових садів. Крім того, є відшкодування ставок по кредитах", – запевнила Трофімцева.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...