Українців влітку годуватимуть новими сортами ягід

Експерти радять вітчизняним фермерам міняти підхід до виробництва і продажу ягід

Українці переглянули свої ягідні переваги , що вже змусило виробників змінити структуру виробництва . Зокрема , полуниці стали вирощувати менше , а малини , навпаки , більше , пише UBR.

Так, сільгосппідприємства України за останні чотири роки скоротили частку полуниці в загальному виробництві ягід з 72,3% до 53,3%. Частка малини за цей період зросла з 6,2% до 18,7%. А ось зі смородиною все по-старому – 15,5% в загальному виробництві.

"Тенденції пов'язані зі збільшенням сезону продажу малини. Українці хочуть купувати якісний продукт гарного товарного вигляду", – говорить керівник проекту "УкрАгроКонсалт" Ольга Мозгова.

Але головна проблема для виробників фруктів і ягід – низький платоспроможний попит на внутрішньому ринку і конкуренція з товаром, вирощеним на присадибних ділянках, собівартість якого ніхто не рахує
.

Реклама

Полуниці об'їлись

Виробництво ягід в Україні становить 125 – 130 тис . тонн в рік . За останні п'ять років обсяги збільшилися на 5 – 9 % , а частка сільгосппідприємств досягла 10 % ( решта 90 % – господарства населення ) .

Ємність внутрішнього ринку ягід фахівці оцінюють приблизно в 120 тис . тонн . При цьому потенційно він може вирости в чотири рази . Адже зараз середньостатистичний українець , за словами Мозгової , з'їдає всього 3,2 – 3,7 кг ягід на рік , що набагато менше , ніж в Європі ( 12 – 16 кг /осіб на рік ) .

Але їсти більше українці не можуть – немає чим платити . Тому , як зазначає заступник директора Інституту садівництва НААН України Олександр Ярещенко , виробництво найбільш ходової в Україні ягоди – полуниці – досягло свого піку ( майже 62 тис . т ) .

" Внутрішньо виробництво полуниці сповільнилося . Немає привабливої ціни , і виробники змушені шукати нові ринки збуту " , – зауважив Ярещенко .

strawberries-528791_960_720Полуниці в Україні стало занадто багато

Крім того , ремонтантні сорти полуниці ( здатні неодноразово цвісти і плодоносити протягом одного вегетаційного періоду ) не так популярні , а тому її площі не ростуть . А споживчий попит зміщується в бік малини , яка довше представлена на ринку в свіжому вигляді .

Реклама

" Свіжа ягода в Україні реалізується ще й тому , що не вистачає потужностей по її зберіганню . Тому селекціонери збільшили сезон продажів , задіявши нові сорти , які дозволяють збирати кілька врожаїв за сезон " , – пояснила Мозгова .

Основні продажі йдуть через ринки . Приблизно чверть ягід продається через організовані ринки , ще 24 % – через оптові , 20 % – через стихійні . Прямо з поля " йде " близько 10 % товару і 14 % віддається на переробку . На мережевий роздріб припадає не більше 7 % реалізації .

Продажі свіжої ягоди через роздрібні мережі незначні , тому що не скрізь є умови для зберігання . Через мережі продають в основному полуницю ( 79 % ) .

Ягоди роблять модними

Реклама

Не маючи коштів на будівництво переробних комплексів або сучасних складів , виробники шукають вихід у розвитку нішевих високоприбуткових культур . " Наприклад , лохина продемонструвала феноменальне зростання " , – зазначив Олександр Ярещенко .

Лохина і раніше популярна і поступово її плантації переміщаються з північних і центральних районів країни в бік південних областей .

" Але ця ягода складна у вирощуванні , а тому високі ризики втратити інвестиції при порушенні технологій . Проблему поглиблює дефіцит профільних фахівців – агрономів і той факт , що в даний бізнес прийшли інвестори з галузей , не пов'язаних з аграрним виробництвом . Тому є деяке згасання інтересу " , – пояснила Мозгова .

breakfast-1575064_960_720Лохина стала наймоднішою ягодою

Експерти вважають , що вирощування унікальних продуктів , орієнтація на дітей ( як в продажах молочних або кондитерських виробів ) може збільшити продажі . Наприклад , за рахунок " сюрпризів " в упаковках – тих же іграшок .

Також в Україні все активніше проявляються і сучасні світові тренди . По-перше , це правильне харчування . Споживач хоче отримувати прості свіжі і екологічні чисті продукти ( як в натуральному вигляді , так і в якості добавки ) . Ця тенденція спостерігається у всій харчовій промисловості ( молочка , кондитерка та ін . ) .

По- друге , в моді так званий " супер перекус " . Споживачі очікують особливої поживної цінності від закусок . Це можуть бути ягідні фреші , асорті , добавка ягід в готові продукти . Популярна і комбінації смаків , наприклад , плодово – ягідно – овочевий соус .

Та ж лохина може служити прикладом так званого " супер фрукту " , який шукають споживачі . Такий товар багатий антиоксидантами , уповільнює старіння , а також має цілющі властивості , та й просто смачний . Другою за популярністю можна назвати ягоду Годжі .

Сусіди на десерт

Наші аграрії розраховують і на експорт ягід . Але з цим поки не все гладко . " Українські фермери звикли , що головне – виростити продукт . А кому його продати думають вже після . За кордоном все навпаки : продукцію вирощують під конкретного замовника " , – розповів глава асоціації " Укрсадпром " Дмитро Крошка .

За його словами , в Україні вирощували сорти фруктів , розраховані на смаки жителів країн СНД , а в Європі чи Азії популярні зовсім інші продукти .

Тому аграріям потрібно визначити перспективні культури , в тому числі нішеві , які на малих обсягах можуть давати суттєвий дохід . В першу чергу за рахунок експорту в країни ЄС , де існує , наприклад , дефіцит органічних фруктів і ягід . Плюс – є споживачі , здатні дорого платити за якісний товар .

За кордоном продукцію вирощують під конкретного замовника.

Однак , за словами першого віце – президента ТПП України Михайла Непрана , наші сільгоспвиробники не хочуть возитися з виробництвом продукції експортної якості . " У минулому році ми спробували організувати такий проект з експорту ягід в країни Західної Європи , але він не пішов . У тому числі тому , що фермерам треба працювати на більш високому рівні " , – сказав Непран .

За його словами , сучасні умови міжнародної торгівлі вимагають створення агротехнологічного конвеєра , на якому працюють багато дрібних і середніх підприємств .

" Треба об'єднуватися в кооперативи для формування товарних партій . Працювати над якістю продукції , її сучасною упаковкою . Це не просто піти і продати , як на базарі . Тут потрібно психологію фермера міняти " , – вважає віце – президент ТПП України .

raspberries-965504_960_720В Європі є дефіцит ягід, але наші виробники не дотягують за якістю

Крім того , як зазначає Дмитро Крошка , Україна могла б продавати і свої гібриди рослин , що ще більш вигідно , ніж продаж готової продукції . Але для цього потрібно подолати чимало регуляційних бар'єрів по реєстрації та сертифікації нових сортів в країнах – сусідах .

" Раніше ми були впевнені , що все буде продано в Україні , а тепер розуміємо , що треба шукати нові ринки збуту . Ніхто не приїде на поле за товаром , або куплять дуже обмежені обсяги " , – говорить директор ТОВ " Брусвяна " Ліліана Дмитрієва .

Заступник міністра аграрної політики і продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева пообіцяла, що всі звернення аграріїв з інформацією про наявність попиту в тій чи іншій країні на нашу продукцію будуть взяті в роботу. Держава також почне процедури взаємного визнання сертифікатів відповідності. "У цьому році на безпосередню підтримку садово-ягідного господарства в бюджеті заплановано 75 млн грн, в тому числі, на компенсацію закладки нових садів. Крім того, є відшкодування ставок по кредитах", – запевнила Трофімцева.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64187.7

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3080.21

Litecoin (LTC)

81.18

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти