Українці не знаю, що купують. Максимально інформувати споживача про зміст упаковки – чи не головний обов'язок виробника. Цей європейський стандарт давно працює і в Україні. Журналісти "Сегодня" дізнавалися, чи дійсно маркування свідчить про якість товару і чи всі покупці здатні пояснити складні комбінації з букв і цифр.
Українські споживачі зазвичай дивляться на назву товару і термін придатності. Але і це не в пріоритеті – головною залишається ціна.
Виявляється, багато хто взагалі не знає, що таке маркування. А хто знає – не вірить тому, що написано на етикетці. Адже недобросовісних виробників повно. Наприклад, часто не вказується повний склад продукту. Є люди з діабетом, а виробники можуть не написати, скільки цукру міститься в товарі. Крім того, покупці скаржаться, що на упаковці зазвичай використовується дуже дрібний шрифт.
Британець Тоні Віл живе в Україні вісім років. Він керує проектом ЄС, який повинен поліпшити контроль безпеки харчових продуктів. Віл порівняв маркування товарів, привезених з Європи, і вироблених в Україні. Експерта дивує, що відсутність ГМО тутешні виробники іноді використовують мало не як головну ознаку якості продукції .
"Это украинская каша. Здесь указано, что продукт без ГМО. В Европе все иначе. Там отметка "ГМО" стоит только на тех товарах, где есть модифицированные организмы", – рассказывает Тони Вил.
"В Европейском Союзе есть общий формат информации о товаре, которому следуют все страны. Давать полную информацию о товарах – это правовое требование в законодательстве. В Украине такого закона нет", – рассказывает Тони Вил.