Українці після дна кризи знову "підсіли" на снеки

У виробників чіпсів, сухарів і насіння з'явилися приводи для оптимізму

Два минулі роки в Україні були складними для більшості виробників продуктів харчування, особливо тих, хто займається товарами не першої необхідності. Споживачі масово відмовлялися від звичних обсягів і продукції відомих брендів на користь більш дешевих і найнеобхідніших товарів – круп, недорогого м'яса і молока. Але тренди останніх декількох місяців свідчать: люди звикли до нових цін і валютних коливань і відновлюють колишню споживчий кошик. Про це розповіла директор з маркетингу S.Group Ольга Семченко, передає "Дело".

За її словм, в 2015 році на ринку снекової продукції (арахіс, сухарики, чіпси, насіння, сушена риба, фісташки, екструзія тощо) не спостерігалося особливих змін.

Реклама

"Через девальвацію гривні в 2-3 рази подорожчали категорії продуктів, які на 80% залежать від імпорту (горіх, риба). Жорсткість деяких митних процедур по відношенню до горіхової групі (фісташки) теж не сприяло зменшенню цін. Відповідно, споживач, і без того заляканий валютними гойдалками і падінням доходів, впевнено відмовився від "зайвої" покупки і перерозподілив видатки на користь гречки, рису і макаронів. Обсяги імпорту пішли на спад через брак попиту. А як наслідок – впало і виробництво снеків", – пояснила Семенко.

Що стосується снеків, собівартість яких формується всередині країни, то девальвація зачепила їх побічно, зазначає експерт. Зросли ціни на паливо, на сировину, упаковку, на зарплату. Сухарі, грінки та насіння подорожчали в 1,5-2 рази (2015 р. до 2014 р.). В цілому весь ринок снеків в 2015 році в порівнянні з 2014 роком впав на 14%.

"Однак тенденції продажів зими 2015-го – початку весни 2016-го показують, що українці поступово повертаються до колишнього споживання. Звичайно, глобально ми все ще очікуємо подальшого просідання ринку – до 10%. Однак тягнути показники вниз будуть практично тільки імпортозалежним групи. Решта категорії або залишаться на колишньому рівні продажів (в штуках / кг), або навіть виростуть", – прогнозує Семченко.

Реклама

Причин для оптимістичних прогнозів, за її словами, кілька. По-перше, адаптація ринку до побажань споживача і його ужавшемуся фінансового ресурсу. Збільшилася частка товарів, які виробляються під private label торгових мереж. З іншого боку, частка дорожчої продукції падає. Якщо в 2013 році преміальні марки в портфелі великого виробника займали 14%, то вже підсумками 2015 – 5%, і поки частка буде залишатися стабільно невисокою.

Другий фактор, що дає привід для оптимізму щодо подальшого зростання ринку – демогрофія і соціальна структура споживачів.

"Наприклад, одним із драйверів зростання ринку снеків є сухарики, для яких ключовою цільовою аудиторією є школярі-підлітки. Охоплення цієї ніші сьогодні, за нашими, оцінками, не більше 20-30%. Відповідно, потенціал для зростання величезний. В тому числі, і за рахунок збільшення кількості самих підлітків. Більш глибока робота з цим сегментом може принести плоди навіть на тлі нейтрального поведінки решти ринку", – вважає експерт.

Реклама

Ще один "традиційний" український снек – насіння – сьогодні теж отримують нову для себе цільову аудиторію з великим потенціалом зростання. Це сегмент офісних співробітників, "білих комірців". Активне входження нових гравців в цей сегмент також може дати хороший поштовх для зростання, вважає Семченко.

71b6ff2c42988bc4af660f9b6263c4af

При цьому, за словами експерта, немає особливих приводів для оптимізму щодо арахісу, фісташки і риби.

"За нашими оцінками, в 2016 році ринок просяде ще на 20-25%. Не в останню чергу, "завдяки" жорсткішого регулювання алкогольного ринку, за яким пиво віднесено до категорії міцних напоїв, а також ініціатив багатьох місцевих органів влади щодо заборони на продаж алкоголю після 22:00", – резюмує експерт.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64306.31

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3158.64

Litecoin (LTC)

83.75

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти