Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Запускаємо онлайн-фотосервіс: бізнес-план

18 серпня, 04:30

Христина Коновалова

Послуги створення фотоальбомів онлайн принесуть 108 тис. грн на місяць

Реклама

У сучасному світі люди фотографуються чи не щохвилини. Благо, для цього завжди є під рукою смартфони, фотоапарати, планшети і купа аксесуарів до них на кшталт селф-палиць або лінз. Але чи багато тих фото люди зберігають в пам'яті телефону або ноутбука?

"Щоб фотографії могли дійсно радувати людей, все актуальнішими стають замовлення в студіях або лабораторіях фотоальбомів або фотокниг. Це відбувається так. Скажімо, відзначила пара річницю весілля. Потім чоловік і дружина відбирають вподобані знімки і відправляють їх дизайнеру – онлайн або приносять особисто в студію. Спеціаліст верстає гарний фотоальбом або фотокнигу з цих знімків, погоджує макет з замовниками і віддає роботу до друку. В результаті люди отримують гарну річ, яку приємно переглядати і згадувати про подію. Ця послуга нині дуже затребувана на ринку, тому дизайнери можуть запропонувати такий онлайн-сервіс клієнтам навіть в невеликих містах", – вважає голова Асоціації франчайзингу Андрій Крівонос.

"Сьогодні" вивчили перспективи запуску онлайн-фотосервісу у Києві.

1. Характеристика проекту

Запускаємо в Києві сервіс по дизайну і фотодруку онлайн "Фотомайстер". Запропонуємо клієнтам можливість віддалено замовити фотообробку важливих заходів – весілля, дня народження, корпоративу тощо. Для цього потрібно буде вибрати форму друку – наприклад, фотокнига, фотоальбом. Клієнт надсилає обумовлену кількість фотографій з невеликим запасом, якщо фото з якихось причин виявляться невдалими. Після цього протягом 3-4 днів дизайнер виконує обробку знімків у відповідній концепції, погодить формат з клієнтом і передасть замовлення на друк в фотолабораторію, яка буде працювати з нашим сервісом на партнерських умовах. Крім цього, клієнти зможуть замовити за бажанням фотосесії, дизайн і друк фотошпалер, фотографа на свято тощо. За нашими оцінками, якщо щодня три людини замовлять в сервісі послуг на середній чек в 1200 грн, проект окупиться через 8-9 місяців.

2. Стартовий капітал

Перед запуском сервісу закупимо необхідне обладнання. Для роботи потрібні хороший ноутбук, модем-роутер, мобільний телефон, багатофункціональний пристрій (сканер, принтер і ксерокс в одному пристрої), дзеркальний фотоапарат і інша техніка. На ці цілі закладемо близько 80 тис. грн.

Потрібна і своя веб-сторінка. Там розмістимо важливу для клієнтів інформацію: перелік послуг, розцінки і схеми для знижок, умови виконання замовлення і варіанти доставки, контактні дані, графік роботи, варіанти готових робіт і відгуки клієнтів тощо. У такому випадку витратимо близько 22 тис. грн. Цього достатньо для створення сайту і покупки домену та хостингу терміном на рік. 

ВСЬОГО: 102 тис. грн

3. Маркетинг, реклама

Наш проект будемо просувати, використовуючи безкоштовні інструменти. Для цього заведемо сторінки в соцмережах на кшталт "Фейсбук" і "Інстаграм". Будемо там розміщувати цікаві новини з сегмента фотоіндустрії і наше портфоліо, пропонувати новинки і акції, обговорювати різні теми з підписниками. Також плануємо розміщувати пропозиції про наші послуги в групах за інтересами, де організують івенти, радяться щодо деталей проведення весіль, шукають фотографів для проведення дитячого свята.

Не забудемо і про використання платних варіантів розкрутки проекту: на онлайн-рекламу і друк візиток закладемо 4 тис. грн.  

ВСЬОГО: 4000 грн щомісяця

4. Поточні витрати

В ході роботи проекту можна відмовитися від оренди офісу, так як оформлення фотокниг та фотоальбомів можна проводити вдома. Такий підхід дозволяє заощадити на оренді офісу, але доведеться врахувати витрати на мобзв'язок, інтернет, електрику, рішення техпроблем і закупівлю канцтоварів. На ці цілі закладемо 2000 Грн.

Якщо ж говорити про співробітників – в проекті знадобиться людина, яка буде працювати дизайнером (оформляти фотокниги) і адміністратором (приймати замовлення, оновлювати сайти). На старті цим може займатися власник бізнесу (15 тис. грн). Ще потрібен бухгалтер на півставки (3000 грн).

ВСОГО: 20 тис. грн щомісяця

5. Окупність проекту

За оцінками експертів, виготовлення фотокниги розміром 20 х 20 см на десять розворотів коштує в середньому від 1200-1400 грн. При цьому приблизно 2/3 цієї вартості віддамо фотолабораторії за друк замовлення. Орієнтуючись в цьому діапазоні цін, припустимо, щодня три людини звернуться до нас за замовленням фотокниги на середній чек в 1200 гривень. Тоді заробимо на місяць 108 тис. грн. Мінусуємо 2/3 оплати послуг фотолабораторії (72 тис. грн). Залишається 36 тис. грн. Відмінусуємо поточні (20 тис. грн) і маркетингові (4 тис. грн) витрати (всього 24 тис. грн), залишається 12 тис. грн. Якщо згадати про стартових витратах в 102 тис. грн, розуміємо: наш проект оформлення фотокниг онлайн окупиться через 8-9 місяців.  

Пропонуємо креативні послуги

Наш бізнес-план онлайн-сервісу створення фотоальбомів або фотокниг у Києві проаналізував керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. Експерт вважає, що цей проект може стати затребуваним, але конкуренція в цьому сегменті дуже висока. Тому важливо чітко продумати бізнес-модель нового сервісу.

"У великих містах компанії швидко заповнюють ринок таких сервісів. Але у підприємців-початківців також є можливість зайняти своє місце під сонцем. Для цього потрібно запропонувати покупцеві широкий асортимент вибору різних дизайнів, яких ще немає ні у кого з конкурентів. Як варіант, можна привернути увагу споживача, зацікавивши його нестандартними послугами, акціями, новинками. Це може бути привабливо споживачеві завдяки ціні, безкоштовній доставці, іншим фішкам. Такий сервіс буде цікавим і прибутковим проектом, якщо правильно підійти до цієї справи", – вважає Андрій Забловський. 

Тому експерт рекомендує підприємцям-новачкам включити креатив, щоб продумати, де ще можна запропонувати послуги фотодизайну?

"Наприклад, мені подобається ідея, коротко зазначена в бізнес-плані, – виготовлення фотошпалер. Але можна не обмежуватися виготовленням цієї продукції. Чому б не запропонувати клієнтам фотодрук на футболках, фіранках, скатертинах, подушках, тортах, дитячому посуді? Такий дизайн в чорно-білому кольорі добре виглядає в сучасних квартирах, де використовуються ідеї, скажімо, мінімалізму або лофту", – уточнює Забловський.

Ще аналітик вважає, що можна максимально розширити спектр послуг. І, крім фотодруку, запропонувати такі варіанти: курс навчання дизайну або мистецтву фотографії, найм фотографа на урочисті заходи тощо. Але, крім широкого спектру послуг, важливо враховувати і місце розташування конкурентів.

"Хоча фотосервіс буде працювати в онлайні, людям важливо отримати замовлення максимально швидко. Тому доставка повинна спрацювати в чітко обумовлений час", – вважає Забловський.

Заведемо легальний бізнес

Щоб запуск сервісу фотопослуг в онлайні став законним, потрібно зареєструвати суб'єкт підприємницької діяльності: фізособу-підприємця або юрособу. Ще важливо вибрати відповідну групу оподаткування.

"Для здійснення малого бізнесу такого формату ідеально підходить спрощена система оподаткування. Також доцільніше зареєструватися як фізособі-підприємцю. Вся процедура оформлення буде тривати до 14 днів", – пояснює партнер Адвокатського об'єднання "А.Д.ХОК " Ярослав Добровольський. 

Якщо ж говорити про торгівлю в онлайні, то, відповідно до законодавства України, така діяльність сервісу ліцензуванню не підлягає.

"Тому при відкритті сервісу зі створення фотокниг та фотоальбомів отримувати ліцензію не потрібно. Але важливо врахувати перелік вимог, яким повинна відповідати інтернет-сторінка сервісу. Правила прописані в ЗУ "Про електронну комерцію", – говорить юрист.

Ще одним держорганом, куди треба звернутися, є Держслужба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС).

"Якщо сервіс буде орендувати офіс для роботи, тоді важливо зареєструвати декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам пожежної безпеки. Саме тер. органи ДСНС здійснюють функції реєстрації декларацій відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки", – зазначає Добровольський.


Законом також передбачено, що запуск сервісу повинен узгоджуватися з органами місцевого самоврядування та установами Держсанепідслужби. Тому перед відкриттям онлайн-фотосервісу в реальному офісі потрібно повідомити про це письмово до органу місцевого самоврядування (його виконавчого органу), на території якого буде здійснюватися відповідна госпдіяльність.

Треба відзначити, що відкриття нового бізнесу – складна процедура, що вимагає часу, зусиль і знань законодавства. Тому при необхідності підприємцям-новачкам краще радитися зі складних питань з фахівцями.

Фішки: відхід у садки і фото поштою

Експерти впевнені: зараз на ринку фотопослуг спостерігається дуже висока конкуренція, тому новачкам зайти в цю нішу буде непросто. Але все ж місце під сонцем можна завоювати:

"Якщо п'ять-десять років тому в світі робилося по одній фотографії в хвилину, то зараз кожну секунду робляться мало не 800 тисяч (!) знімків. Тому індустрія обслуговування цих фотографій може розвиватися в різні боки", – каже київський фотограф Олена Карлова.

За її словами, якщо говорити про класичні офлайт-фотостудії, то в таких закладах можна запускати прокат фототехніки, навчання мистецтву фотографії, майстер-класи, де можна вивчити різні жанри фотографій тощо.

"А ще можна піти в дитячі садки або школи, щоб розповісти, що таке фотографія. Як правило, в таких історіях кількість замовлень на дизайн фотоальбомів, зйомки у фотостудії, створення сімейних портреров або колажів зростає в рази", – каже фотограф.

У перспективу запуску онлайн-сервісів з обробки фотографій вірить і експерт Андрій Кривонос.

"Найбільша проблема офлайн-фотостудій в тому, що людина банально туди не може дійти. А все тому, що їй не вистачає часу, щоб зайти в студію після роботи або ця студія може бути розташована не по дорозі. Тому дуже багато фотолабораторій в результаті виручає ідея запуску на своєму сайті послуги з обробки фотографій. Причому таку роботу може виконувати як штатний дизайнер, так і фахівець на аутсорсингу", – говорить Кривонос.

За його словами, цей сервіс точно працює, але треба правильно запропонувати клієнтам рекламне просування, доступні ціни.

"І особливо важливо розвивати для клієнтів сегмент допуслуг. Наприклад, шукати певну цільову аудиторію – весілля, діти, малюки тощо. Здавалося б, це прості і базові в бізнесі підходи. Але вони завжди ефективні", – вважає експерт. 

Важливо в сегменті фотопослуг приділяти увагу просуванню, і для цього варто застосовувати різні формати.

"Умовно, схема вайбер-номер. Залишаєте там заявку, і вам зателефонують для оформлення замовлення. В результаті люди можуть закинути ледь не у вайбер або інший чат-канал свої фото, а потім забрати поштою готову фотокнигу або фотоальбом", – наводить приклад Кривонос. 

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...