Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Жити в Україні, заробляти на Заході: які ніші європейського і американського бізнесу займають українці

16 квітня, 15:27

Економіка послуг менше залежить від матеріальних ресурсів, ніж виробництво, проте ефективно наповнює бюджет країни

/ Фото: Pixabay

Реклама

Протягом 20 років сфера працевлаштування зазнає кардинальних змін. Як зазначають експерти міжнародного економічного форуму у Давосі 2019, ключову роль для економіки відіграватимуть фрілансери, підприємці та самозайняті працівники. Міста і країни конкуруватимуть між собою за залучення такої мобільної робочої сили. А як ці тенденції проявляються серед українців нині?

А як ці тенденції проявляються серед українців зараз?

Українські працівники не пасуть задніх, в пошуках роботи за кордоном. . Вони вже давно освоїли міжнародний ринок праці як фахівці високого рівня. Будівельники, лікарі, інженери, IT-спеціалісти – це далеко не повний перелік європейських посад українців. Також наші співвітчизники – одні з лідерів у міжнародному фрілансі. І тепер українці все частіше завойовують світ, відкриваючи власні компанії за кордоном. Найбільше таких – у сфері послуг. При цьому українці можуть надавати послуги як безпосередньо в країні, так і онлайн, дистанційно ведучи бізнес з України чи іншої точки світу..

А що там в ЄС?

Економіка послуг менше залежить від матеріальних ресурсів, ніж виробництво, однак ефективно наповнює бюджет країн. Так, європейці за 2018 рік найбільше надавали послуг у галузі транспорту, туризму, фінансових послуг, податкового консультування, IT, маркетингу і реклами та інших.

Мешканці ЄС надають послуги не лише в межах Єврозони, а й на експорт – зокрема, до інших країн Європи, а також у США, Швейцарію, Китай, Японію та інші ринки Азії і Південної Америки.

Які позиції у Європі можуть займати українці?

Приміром, конкурувати у галузі європейського туризму доволі важко – готельний, рекреаційний чи екскурсійний бізнес потребують знання локальних особливостей і постійного "перебування на місцях". Такими "локалізованими" галузями послуг також є транспортна, послуги з обслуговування і догляду.

Однак у галузі е-комерції, створення сайтів і контенту для них, послуг IT, маркетингу і реклами – українським компаніям простір необмежений.

Для ведення бізнесу особливо цікавить наших співвітчизників Польща, Чехія, країни Балтії. Їх приваблює простота ведення бізнесу, територіальні близькість, а також однакові стандарти і процедури документообігу та звітності для міжнародних клієнтів.

Яка кількість українських компаній у Європі?

Повної відкритої статистики про українські компанії в ЄС навряд чи хтось зможе навести – це персональні дані, захищені європейським законодавством. Існує лише часткова статистика.

Як зазначає e-Residency, естонська урядова програма, яка дозволяє нерезидентам вести бізнес в Естонії, українці лідирують за кількістю відкритих компаній. Понад 3 тисяч українців отримали статус е-резидентів, і зареєстрували більше 600 компаній. Вони надають ІТ-послуги, веб-дизайну, а також e-commerce,графічного дизайну, бізнес-консалтингу та ін.

Чому українці обирають Європу?

Здебільшого українці до такого кроку підходять, коли досягли "стелі" в Україні і прагнуть масштабувати своє підприємництво за її межами.

"Я займався виготовленням та продажем акваріумів і аксесуарів до них в Черкасах, згодом відкрив магазин у Києві, – розповідає підприємець Андрій Нос, один з е-резидентів. – Утім, після спаду попиту з 2014 року, вирішив вийти на європейський ринок. Я спочатку перевіз компанію, а згодом і сам переїхав сам до Естонії".

Або ж українські компанії для іноземних клієнтів реєструють додаткову юрособу за кордоном, фактично залишаючись в Україні. Це значно економить час і гроші для спілкування з міжнародними клієнтами.

Подібний досвід має і українець Андрій Омеляненко, який керує двома компаніями – українським "Агентством корпоративних новин" і естонським Corporate News Agency.

"Спочатку ми обслуговували іноземних клієнтів через українську компанію, – згадує Омеляненко. – Та це було дуже незручно: під кожної операції треба було робити контракт, рахунок і акт, а також просити іноземних партнерів поставити на документах печатку, що їх дуже дивувало. Крім того, це позначалося на вартості для клієнта, тому ми вирішили відкрити аналогічну компанію у Європі і таким чином "розвести" роботу з різними ринками".

Як працюють у США?

Понад третина працездатного населення СШАотримує дохідна фрілансі чи як самозайняті працівники і підприємці. Їх налічують від 42 до 56,7 млн осіб, а це приблизно, як все населення України.

За даними 2018 року, вони принесли американській економіці не менше 1,3 трильйона доларів, що становить 6,7% ВВП США.

Майже 20% американських фрілансерів, а це понад 10,7 мільйонів осіб – працюють у сфері послуг. Зокрема це такі галузі, як будівництво, креативні послуги, послуги з догляду, навчання, продажу та e-комерції, консультування та коучингу, маркетингу, IT та охорони здоров’я.

"Американська мрія" для українських підприємців

За версією незалежного дослідження, проведеного фінтех-сервісом Payoneer, США залишаються найцікавішим ринком віддаленої роботи. Причина доволі проста – в середньому фрілансери, що працюють на американський ринок, отримують $60 за годину. А це втричі більше, ніж у штатних працівників аналогічних спеціальностей. Однак причини не лише в цьому.

"США – це один з найприорітетніших ринків, куди можна експортувати ІТ послуги, – зазначає Максим Петрук, власник WeSoftYou. – За рік наша команда зросла з 3 до 23 осіб, і ми реалізували понад 20 проектів. Ми плануємо і далі нарощувати базу міжнародних клієнтів з високопотенційними проектами, а для цього маємо бути конкурентними не лише продуктом, а клієнтським сервісом – швидкістю документообігу, спрощеною бухгалтерією і т.д. Тому, можливо, ми розглядатимемо варіанти, реєстрації компанії в США для роботи саме на американському ринку".

Та навіть реєструючи компанію у США, українці нарощують присутність на батьківщині. Наприклад, компанія Astound Commerce, заснована в США трьома вихідцями з України, має близько 700 фахівців в українській команді. Вони працюють у Вінниці, Чернігові, Києві, Ужгороді та Луцьку.

Дивіться також сюжет "Сьогодні" про те, як почати свій бізнес в Європі.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...