Бензин і дизпаливо можуть подорожчати відразу на 5 гривень за літр через квоти

12 Квітня 2018, 11:57

Влада розглядає ідею введення 30% мита на імпортні нафтопродукти

<p style="text-align: justify;">Від введення квот найбільше постраждають власники автомобілів на дизельному паливі</p>
Від введення квот найбільше постраждають власники автомобілів на дизельному паливі. Автор фото: Григорій Салай, "Сегодня"

В Україні можуть подорожчати бензин і дизпаливо, хоча наші нафтопереробні заводи (НПЗ) поступово нарощують їх випуск. Причина – можливе введення з 1 травня квот на його імпорт для захисту вітчизняного виробника в обсягах не більше 50% ринку для палива з РФ і Білорусі і 30% – для інших зарубіжних постачальників.

Все, що понад квоту, обкладатиметься митом у розмірі 30% вартості палива (без акцизів), що призведе до його подорожчання до плюс 5 грн/л. Нагадаємо: зараз Україна імпортує близько 80% нафтопродуктів, в тому числі 54% бензину (частка Білорусі становить 40%, ЄС – 14%) і 85% ДТ (32% – з Білорусі, 42% – з РФ і 11% – з ЄС).

Очевидно, що якщо квоти введуть (зараз ця пропозиція на розгляді в міжвідомчій комісії при Кабміні), то, за словами експертів паливного ринку, це призведе до дефіциту насамперед дизпалива, використовуваного для вантажоперевезень і в агросекторі. Влада поки скупо коментує, яке може бути прийнято рішення. "Пропозиція вивчається", – відповіли нам в міжвідомчої комісії.

"Кременчуцький НПЗ (дає 90% нашого палива) може дати 4,5 млн т на рік, – каже директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн. – На піку споживання, це серпень-листопад, дефіцит на ринку становитиме близько 30%, це приблизно 200 тис. т. На всі додаткові обсяги, які потрібно завести, необхідно буде платити мито в розмірі 30% вартості. Сьогодні дизпаливо коштує $ 600/т, 30% виходить, що ми будемо змушені імпортувати з митом, яка додасть цінами близько 5 грн/л".

Втрати становитимуть понад 2,5 млрд грн

Голова Федерації металургів України Сергій Біленький оцінив втрати гірничо-металургійного комплексу, на який припадає 7-8% споживання ДП, від неминучого подорожчання палива в разі введення квот в 2,5 млрд грн на рік. Це як прямі втрати від закупівлі палива для виробничих потреб, так і непрямі, від подальшого подорожчання залізничних тарифів.

"Наші втрати прямі і непрямі становитимуть понад 2,5 млрд грн, кожен громадянин відчує на собі ці наслідки через виток інфляції, девальвації і так далі. Якщо хочете цій галузі допомогти, є незліченна кількість інших механізмів, аж до прямої державної підтримки, але це не повинно бути за рахунок інших галузей і населення", – заявив Біленький.

Проти квотної ініціативи і президент "Нафтогазової асоціації України" Дмитро Кулик. За його словами, це не тільки викличе дефіцит палива, але і зруйнує сформовану диверсифіковану систему його поставок на український ринок.

"Немає сенсу навіть починати процедуру розслідування, оскільки підстав для введення квот або мит немає. Зараз ми отримуємо паливо з 10-ти напрямків і забули, що таке криза. Введення обмежень призведе до підвищення цін для всіх споживачів і запустить ланцюжок інфляції", – упевнений Кулик.

Можуть бути відповідні заходи

Нарешті, юрист Анжела Махінова впевнена, що ініціатива обмежити імпорт палива з усіх країн несе великі ризики для України як країни-члена СОТ.

"У рамках СОТ Україна має негативний досвід введення мит. Це 2013 р коли ми ввели обмеження на імпорт легкових автомобілів, а Японія це рішення оскаржила. В результаті ми змушені були скасувати їх. Зараз ми можемо наступити на ті ж граблі, але тоді ми були відносно "молодим" членом СОТ і нас могли зрозуміти і пробачити, але якщо ми повторимо це – то нас можуть розцінювати як злісного порушника міжнародних правил торгівлі", – зазначила Махінова.

Також, за її словами, обмеження на імпорт палива до України може спровокувати відповідні заходи постраждалих країн щодо українського експорту.

Ви зараз переглядаєте новину "Бензин і дизпаливо можуть подорожчати відразу на 5 гривень за літр через квоти". Інші Економіка дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Олександр Панченко

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...