Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Долар і бензин дешевшають, але невпевнено: чого чекати у березні

2 березня 2015, 08:20

Олександр Панченко

Експерти кажуть, що гривня серйозно зміцниться після 11 березня, коли МВФ дасть "добро" на кредитування України

Черг на АЗС не видно давно і заправляють в баки небагато. Фото з архіву "Сегодня"

Черг на АЗС не видно давно і заправляють в баки небагато. Фото з архіву "Сегодня"

Неконтрольоване зростання курсу долара і паніка навколо його покупки, схоже, припинилися. Нагадаємо, перед вихідними, 25-26 лютого, за нього давали навіть по 40 гривень. А вже в суботу та неділю деякі обмінники пропонували "зелень" по 28,5-32 грн/$, але охочих не було (притому, що ще кілька днів тому за доларом по 40 стояла черга). Очевидно, люди чекають подальшого зниження курсу.

А от експерти поки не обіцяють, що валюта в найближчий тиждень подешевшає до 20-22 грн/$, як вимагав від глави НБУ Валерії Гонтарєвої Президент Петро Порошенко. "Поки для цього немає підстав, адже валюта в країну не йде, Нацбанк лише зарегулював продажі, які практично, припинилися. Тому максимум, що можна прогнозувати, це стабілізацію курсу на нинішньому рівні, близько 30 грн/$, – говорить президент Украналітцентру Олександр Охріменко. – Більш зрозуміло, яким буде рівноважний курс, стане у понеділок, 2 березня, коли відкриються торги на міжбанку".

Заступник голови правління банку "Фінанси і кредит" Ігор Львов вважає, що курс не буде змінюватися 10-12 днів, до 11 березня. Тоді, нагадаємо, МВФ повинен прийняти рішення про нову програму фіндопомоги Україні. "Рішення Фонду швидше за все буде позитивним, питання лише в розмірі першого траншу, – говорить Львов. – Поки реальних продажів ВКВ немає ані на готівковому, ані на безготівковому ринку. Різких стрибків курсу Нацбанк вже не допустить, але і зміцнити гривню не вдасться, бо для інтервенцій у НБУ немає резервів".

В цілому експерти налаштовані оптимістично, оскільки почали виконуватися мінські угоди про припинення вогню і відведення техніки, що має зменшити тривожні очікування населення, скоротити попит на валюту і збільшити її приплив в країну з боку експортерів.

Реклама

ПАЛИВО ДОРОГО. Не дуже дешевшає поки і бензин, незважаючи на те, що долар відкотився майже на 25% порівняно з "днями паніки". Весь минулий тиждень пальне зростало в ціні практично щодня, а то й двічі на день, досягнувши до кінця лютого на окремих АЗС астрономічних 30 грн/л (А-95), хоча в середньому на цінниках стояло 28 грн/л. Поки, за даними консалтингової групи "А-95", середня по Україні ціна бензину А-95 була на 1 березня 27,59 грн/л. Тобто зниження по окремих мережах – від 40 коп. до 2 грн/л.

Аналітики паливного ринку обіцяють: як тільки ситуація з курсом проясниться, нафтопродукти подешевшають на 2-3 грн/л за рахунок того, що з ціни піде "ризикова складова". "В останні дні лютого не було реальних торгів на міжбанку, тому трейдерам складно зрозуміти, яким є курс долара, за який вони закуповують паливо за кордоном (більше 80% його імпортується. – Авт.). Топ-менеджери перестрахувалися, щоб не залишитися у збитках, і підвищували ціну слідом за курсом", – роз'яснив нам директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.

В тренді
Українці зможуть стати банкрутами: новий кодекс набув чинності

Також він нагадав, що сьогодні, з урахуванням нового податку 5% на роздрібний продаж, ціна літра А-95 "на пістолеті" становить 90 центів. Тобто, якщо долар коштує 32 грн, літр бензину повинен бути 28,8 грн.

Директор енергопроектів НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев говорить, що зниженню цін заважають ще й введені тиждень тому НБУ обмеження по оплаті – сума контракту на імпорт понад $50 тис. повинна затверджуватися Нацбанком. "$50 тис. – ціна однієї 120-тонної цистерни бензину в опті, а поставляють його ешелонами. Тому доводиться оформляти не один, а 40-50 контрактів на кожну цистерну окремо, що викликає затримки на всіх етапах – від підписання договорів до термінів проплат і розмитнення", – говорить Рябцев.

Але, за його словами, Кабмін вже зрозумів проблеми трейдерів: днями вперше відбулася зустріч міністра економіки Айвараса Абромавічуса з представниками найбільших постачальників палива та експертами паливного ринку, за підсумками якої протягом двох тижнів будуть вироблені взаємоприйнятні "правила гри" для імпортерів.

 

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...