Пропагандистські ЗМІ Кремля раділи тому, що Росія з Китаєм буде створювати перший після розпаду СРСР широкофюзеляжний пасажирський літак, проте реальність виявилася набагато суворішою.
Про це військово-політичний експерт Олександр Коваленко (Злий Одесит) пише на своїй сторінці у Живому журналі.
Як стало відомо, китайська СОМАС має намір позбавити Об'єднану авіабудівну корпорацію (РФ) можливості заробляти на продажах майбутнього лайнера CR929 в КНР. Китайці хочуть розділити ринок збуту літака, тим самим розділивши і дохід від нього.
Тобто, літак, на який було витрачено 20 млрд доларів в рівних частках, продаючись у Китаї буде приносити дохід лише СОМАС, а продаючись у Росії та за кордоном – ОАК, пише військовий експерт.
Він зауважив, що комусь ця схема може здатися справедливою, але справа в тому, що потреба ринку Китаю в CR929 складає більше тисячі літаків, а РФ – близько півсотні. Якщо ж говорити про експорт літака за кордон, то там росіяни муситимуть конкурувати з Boeing і Airbus.
Таким чином, Китай не тільки позбавляє Росію можливості заробити на проекті, а й можливості хоча б компенсувати витрати на літак. І якщо чесно, ОАК нині набагато вигідніше залишити спільний проект, ніж продовжувати тягнути цей тягар, резюмував Коваленко.
Нагадаємо, раніше з посиланням на Злого Одесита повідомлялося, чому російським винищувачам не бачити берегів Індії .
А раніше експерт пояснив, чому Росія не може побудувати суперавіаносець.
Довідка. CR929 – проект перспективного спільного російсько-китайського широкофюзеляжного літака на 250-300 пасажирів. Розробляється Об'єднаною авіабудівною корпорацією і китайською COMAC.
Базова версія широкофюзеляжного далекомагістрального літака буде позначатися як CR 929-600, молодша версія – CR 929-500, а старша версія – CR 929-700.
CR929-500 (230 крісел) – 14 000 км
CR929-600 (280 крісел) – 12 000 км
CR929-700 (320 крісел) – 10 000 км
А ранее эксперт объяснил, почему Россия не может построить суперавианосец .