Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Як відкрити бюджетну перукарню: бізнес-план

13 грудня 2014, 08:30

Христина Коновалова

За розрахунками «Сегодня», міні-салон краси може принести до 10 тис. грн доходу на місяць

Навіть у кризу індустрія краси вважається цікавим варіантом для інвестування. А все тому, що люди, незважаючи на труднощі в житті, все ж хочуть виглядати красиво. Навіть якщо падають зарплати, то багато жінок можуть відмовитися від масажу або солярію, але робити стрижку або манікюр не припинять. Як зазначає бізнес-тренер Владислав Вавілов, цього року ринок б'юті-послуг впав десь на 20-30%: "Це не означає, що впав попит. Просто раніше люди стриглися раз на місяць, а тепер – раз в два місяці. Населення почало економити".

На думку експертів, в цих умовах починаючим підприємцям має сенс вкласти кошти у відкриття міні-салону краси, де могли б обслуговуватися люди з невеликим достатком. "Наприкінці року спостерігається вирівнювання попиту на послуги перукарень, тому в економ-сегменті можна відкрити невелику перукарню, витративши на ці цілі в межах $ 8-30 тис.", – розповіла нам керівник напряму "ДЮСО-Консалтинг" Ольга Хайновська.

Учасники ринку відзначають: ці витрати почнуть окупатися в середньому за чотири роки, але успішний стартап повинен приносити дохід уже на 3-4 місяці після відкриття, інакше стратегію ведення бізнесу варто терміново переглянути. Саме тому "Сегодня" вивчила перспективи та ризики вкладення коштів у міні-перукарню, працюючу в Києві в одному зі спальних районів, але недалеко від станції метро (див. інфографіку).

За нашими оцінками, якщо інвестувати в бюджетний б'юті-проект близько 90 тис. грн, купивши на ці гроші меблі, обладнання та косметику, то при щомісячних витратах в межах 32 тис. грн на "комуналку", зарплату і оренду, наш міні-салон почне окупатися через дев'ять місяців.

222_02

Бізнес-план перукарні

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Відкриваємо невеликий салон краси "Гребінець" у Києві. Набір послуг стандартний: стрижка, фарбування, укладання волосся, манікюр і педикюр. Крім того, в салоні будемо продавати косметику та аксесуари.

Працювати плануємо в економ-сегменті, тому відкриємо перукарню неподалік від станції метро "Дарниця". Для цих цілей візьмемо в оренду приміщення розміром в 30-40 кв. м в одному з місцевих торгових центрів. Вибір місця невипадковий: поруч метро, ринок, розвинена транспортна інфраструктура, спальні мікрорайони. Це дозволить забезпечити високий людський потік повз перукарні весь день: вранці і ввечері будемо обслуговувати студентів і місцевих жителів працездатного віку, вдень – мам з дітьми і домогосподарок.

Конкуренція в цьому місці висока: в межах 10-15 хвилин ходьби знаходиться мінімум сім-десять салонів краси середнього рівня. Спробуємо отримати свого клієнта за рахунок бюджетної вартості послуг – нижче на 5-10% середнього пропозиції по району.

За нашими розрахунками, при щоденному обслуговуванні двадцяти чоловік із середнім чеком 250 гривень наш міні-салон краси "Гребінець" почне окупатися через дев'ять місяців.

2. Стартовий капітал

Для відкриття міні-салону краси знадобиться закупити обладнання, меблі, зробити косметичний ремонт, закупити рушники, косметику для роботи майстрів і т. д. Також потрібно оформити асортимент товару для торгівлі в перукарні.

Реклама

Ремонт. З урахуванням того, що в оренду беремо приміщення в хорошому стані, з наявністю санвузла та кухні, зупинимося на косметичному ремонті робочого залу. Можемо зробити ремонт в стилі хайтек – пофарбуємо стіни, облаштуємо вентиляцію з труб, купимо лампи і 2-3 картини. Разом: 20-25 тис. грн.

Меблі та обладнання. Облаштовуємо два робочих місця для перукарів: знадобиться 2 крісла, 2 дзеркала з полицями для інструментів, 2 візки-стійки для інструментів і матеріалів, 2 настільних стерилізатора ультрафіолетового випромінювання, корзина для білизни, кошик для сміття, умивальник-стійка з кріслом, сушуар, 2 фена. А для манікюру-педикюру потрібні стіл і стілець, крісло, стерилізатор інструментів, шафа для зберігання матеріалів. Крім того, необхідні стійка для адміністратора і стілець, шафа для продажу косметики, диванчик для клієнтів, телевізор, 2-3 стільця. Разом: 35-40 тис. грн.

Косметика і комплекти. Потрібні рушники, накидки для клієнтів, уніформа, серветки, затискачі та інші дрібниці, а також косметика для продажу і поточних потреб (фарба, шампуні і т. д.). Разом: 20-25 тис. грн.

Всього: 90 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

При відкритті нашої перукарні потрібно зробити сайт-візитку (800-1500 грн), яку можна безкоштовно просувати в соцмережах, на сайтах послуг. Крім того, потрібно замовити вивіску (3000 грн), візитки, флаєри і т. д. Близько 1000-1500 грн можна закласти на проведення акцій. Потрібні також креативні ідеї – наприклад, "фарбуємо два нігтя в подарунок".

Всього: 5000 грн на старті і 1500 грн – щомісяця.

4. Поточні витрати

В тренді
Приватні пенсійні фонди в Україні не працюють, як потрібно: названі причини

Сюди входить оренда приміщення, "комуналка", зарплата і закупівля засобів побутової хімії. Оренда залу в 30-40 кв. м у ТРЦ обійдеться в 600-800 грн за "квадрат". Плюсуем сюди також оплату електроенергії – 1000-1200 грн. Що стосується зарплат, то спочатку на роботу візьмемо 2 перукарів (працювати позмінно, отримують 30% від замовлення), 2 майстрів манікюру (теж позмінно, на відсотку), а функції адміністратора та прибиральника на себе поки візьме власник бізнесу. Також потрібен бухгалтер на півставки (2-3 тис. грн). Крім того, потрібно закласти близько 2000 грн на місяць на закупівлю туалетного паперу, порошку, миючих засобів, мила.

Всього: 32,7 тис. грн.

5. Окупність проекту, ризики

Скільки заробимо. У ціні послуги 30-40% іде на витратні матеріали, 30% – майстру, 30% – роботодавцю. Тобто якщо середній чек відвідувача складе 250 грн, при обслуговуванні 20 осіб на день всього на місяць отримаємо 150 тис. грн. Дохід власника складе при цьому близько 45 тис. грн на місяць. Мінусуємо поточні (32,7 тис. грн) і рекламні (1500 грн) витрати (34,2 тис. грн) і виходимо на 10,8 тис. грн. З урахуванням стартових (90 тис. грн) та рекламних (5 тис. грн) витрат (всього 95 тис. грн) наш проект почне окупатися через дев'ять місяців.

Реклама

В принципі проект життєздатний: попит на недорогу стрижку є навіть у кризу. Основний ризик тут становить зростання курсу долара, адже тоді закупівля косметики дорожчає. Вихід: переходити на якісну косметику маловідомих брендів.

333_01

У б'юті-бізнесі потрібен консультант

За словами експертів, відкриття салону краси не такий вже і простий процес, як може здатися на перший погляд, адже тут потрібна розробка цікавої концепції, вибір цільової аудиторії, пошук вдалого місця зі значним потоком людей. "Дуже багато часу і сил йде на те, щоб знайти гарне приміщення, зробити там ремонт, закупити меблі та обладнання, а ще – узгодити все це з пожежними та санстанцією, адже вимог у них чимало. Приміром, за законом, на одне робоче місце перукаря потрібно відвести не менше 8 кв. м площі, а під манікюр – не менше 6 кв. м! І це не кажучи про облаштування санвузлів, прання рушників, дезінфекцію обладнання... Тому відкривати перукарню, якщо підприємець не розбирається в цьому, краще не поодинці, а з консультантом", – пояснює нам власник перукарні в Одесі Інна Щербина.

ДЕТАЛІ. Експерт Владислав Вавілов зазначає, що зараз можна відкрити міні-перукарню, взявши салон краси в оренду і купивши проект по франшизі (працюючи по готовій бізнес-моделі), або почавши справу "з нуля". "У будь-якому випадку потрібно чітко розуміти, хто ваша цільова аудиторія. Адже в економ-сегменті є різні клієнти. Наприклад, якщо ви розраховуєте обслуговувати матусь з дітьми, то передбачте місце для коляски, обладнайте в салоні дитячий куточок, пропонуйте мамам постригти діток, – радить Вавилов. – А ще можна зробити ставку на обслуговування пенсіонерів, які теж хочуть бути красивими. Вони роблять стрижки і манікюр, хоч і витрачають на це невеликий бюджет. Але якщо ваша перукарня влаштує пенсіонерів, то вони стануть вашими постійними клієнтами, а це нехай невеликий, але стабільний дохід".

За його словами, з урахуванням цільової аудиторії потрібно і вибирати місце для перукарні економ-сегмента: "Це може бути приміщення біля інституту, зупинки, ринку – загалом, місця з високим пасажиропотоком. Або навпаки: спальні і житлові масиви. Але тоді бажано, щоб в 5-10 хвилинах ходьби не було конкурентів, тоді ваш салон зможе отримати клієнта".

444

Як утримати дохід

У б'юті-бізнесі важливо розуміти, як можна залучити клієнта, скільки можна заробити на послугах і як обходити ризики. Ольга Хайновська зазначає: якщо грамотно організувати салон краси, дохід на послугах і косметиці може скласти в середньому 20-25% на місяць: "Безпосередньо на послугах власник зможе заробляти до 30-40%, а націнка на косметиці, якщо її продавати в салоні, – може становити 40-100%, залежно від популярності та вартості товару. Крім того, можна реалізовувати біжутерію та інші аксесуари. Великою популярністю користується також продаж подарункових сертифікатів на послуги перукарні".

"ГАЧКИ". Щоб дохід був стабільним, потрібно добре продумати, як залучити клієнта. "Тут величезну роль відіграє реклама. Багато клієнтів вибирають перукарню в інтернеті, так що можна зробити невеликий сайт і подбати про позитивні відгуки. Добре б просувати послуги перукарні в соцмережах – це не вимагає грошей, можна робити все самому. Друк візиток, роздача флаєрів, підготовка акцій, наприклад, зі знижками в день народження – це все стандартний набір "гачків", який дозволяє утримати інтерес клієнта до салону. Але головне – гарна якість надання послуг, адже якщо клієнти будуть незадоволені стрижкою або манікюром, то ніяка реклама вже не допоможе", – пояснює Інна Щербина.

А Ольга Хайновська рекомендує використовувати для популяризації послуг салону будь-які дрібниці: "Наприклад, по телевізору в салоні можна крутити не тільки кіно або кліпи, а й показувати ролики про косметику, процедури. Або розмістите флаєри про послуги в сусідньому ресторані або магазині. Використовуйте для реклами фасадні вікна в салоні, або повісьте невеликий плакат з косметичними новинками поряд з робочим кріслом перукаря".

РИЗИКИ. На зниження прибутковості ринку б'юті-послуг впливає коливання валют. "Часто власники перукарень для роботи закуповують імпортні витратні матеріали. Відповідно, якщо долар або євро зростає, ці товари, наприклад, фарба для волосся, теж дорожчають. У свою чергу, вартість послуги прораховується в гривні, і цю ціну небезпечно підвищувати, оскільки клієнти можуть перейти до конкурентів з більш демократичними цінами. Тому для балансування витрат і доходів можна звернути увагу на якісні, але більш дешеві витратні матеріали як іноземного, так і вітчизняного виробництва", – вважає аналітик "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко.

А начальник департаменту маркетингу і сегментів UniCredit Bank Дмитро Коваленко зазначає, що бізнес-ризики можна "обдурити", якщо строго контролювати грошові потоки і мати в "заначці" суму грошей для ліквідації форс-мажорів: "У будь-якому випадку, важливо стежити за грошовими потоками . Наприклад, ваш дохід в місяць повинен скласти 20 тис. грн, а витрати – 15. Тобто ваш прибуток може скласти 5 тис. грн. в місяць. Але виникає питання: чи вистачить цих грошей на всі витрати, адже вони можуть бути як разові, так і великі – оплата оренди, зарплата співробітникам. Тому про всяк випадок варто відкласти якісь гроші, щоб вони стали фінансовою подушкою безпеки".

В цілому експерти уточнюють: крім економ-перукарень, можна інвестувати у відкриття точки експрес-манікюру, або в регіональне представництво косметичної торгової марки.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...