У жовтні в рамках національного конкурсу "Підприємницький талант України 2015" у Львові пройшла конференція з управління бізнесом, на якій успішні представники малого та середнього бізнесу давали рекомендації з розвитку власної справи.
Одними із спікерів стали Наталя та Ігор Штогрин, незалежні підприємці Amway. За плечима у Наталії з чоловіком - успішний досвід управління сімейним бізнесом в різних сферах – від ресторану, спортклубу, компанії в галузі виробництва та продажу електроенергії до інвестиційно-будівельного проекту. Успішні підприємці поділилися секретами побудови довгострокових відносин з клієнтами.
Імідж – важлива складова успіху
Бізнес необхідно вести відповідально, оскільки імідж – ваш особистий і вашої компанії – відіграє важливу роль у прийнятті клієнтом рішення про те, чи захоче він комунікувати з вами, та й чи піде взагалі на перший контакт. У вас може бути унікальний продукт або бізнес-проект, але якщо ви не вмієте його презентувати – успіху досягти буде складно. Необхідно не просто вміти створити приємне перше враження, а й кожним своїм наступним дією підтверджувати його.
Атмосфера довіри
Спілкування слід вибудовувати так, щоб встановити довірчі відносини з людиною, а не прагнути нав'язати продукт або послугу, тому що сьогодні люди хочуть спілкуватися з тими, з ким їм приємно спілкуватися. Люди не хочуть, щоб їх перевантажували інформацією або своєю особистістю. Люди хочуть купувати задоволення і якість.
Потреби клієнта насамперед
У першу чергу необхідно визначити потребу клієнта: будь то продукт, послуга або бізнес-партнерство. І тільки потім можна починати спілкуватися про вашу пропозицію. Пам'ятайте, попит народжує пропозицію – не навпаки.
Компетентність
Клієнт очікує глибокого експертного розуміння в тому, що ви йому пропонуєте. Тому відмінне знання свого продукту або послуги, готовність у будь-який момент надати сервіс і особиста зацікавленість у наданні підтримки клієнту – є одним з ключових кроків побудови довгострокових відносин з ним.
Якість обслуговування
Кожен клієнт – цінність. І якщо обслуговування кожного клієнта буде вибудовуватися на рівні VIP, це неодмінно стане вашим перевагою серед конкурентів. Клієнтам подобається, коли про них піклуються і показують, наскільки вони цінні для компанії – це розташовує до побудови довгострокових відносин.
Постійний розвиток
У сучасному світі завдяки інтернет-технологіям навчання доступно всім, хто прагне вчитися. Одним зі складових успіху є ваш постійний розвиток і підвищення кваліфікації.
Тайм менеджмент
Грамотне планування свого дня зробить вас щасливою людиною, а з такими людьми набагато приємніше працювати. Займайтеся хобі, сім'єю, своїм здоров'ям. Якщо ви будете жити в режимі "поспав – поїв – попрацював", то до 50 років ви, можливо, і станете багатою людиною, але навряд чи здоровим і щасливим – хіба в цьому мета життя? У житті для щастя потрібна збалансованість у всьому.
Післяпродажний сервіс
Важливою складовою побудови довгострокових відносин з клієнтами є післяпродажний сервіс. Постійний контакт з клієнтом дозволить ненав'язливо нагадувати про себе і вибудовувати більш близькі дружні стосунки. Зараз для цього є прекрасний інструмент – соціальні мережі. Дуже добре, час від часу зустрічатися особисто, відправляти листівки з поздоровленнями на свята. Такі маленькі речі у спілкуванні з людьми допомагають досягати великих цілей і розвивати довгострокові відносини як з клієнтами, так і з партнерами по бізнесу.