Зробити стартовою
26,42
29,82
РУС

Як виник скандал навколо "брудної" нафти: хронологія подій

Основні події перерахував гендиректор "Укртранснафти"

До появи скандалу з "брудної" нафтою в трубопроводі "Дружба", Білорусь з початку 2019 року вела активну дискусію з Росією про відновлення безмитних поставок 4-5 млн тонн світлих нафтопродуктів на додаток до тих 18 млн тонн нафти, які вона отримує для переробки на своїх нафтопереробних заводах (НПЗ).

Про це заявив гендиректор української компанії Микола Гавриленко в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Давайте простежимо за хронологією подій ... На тлі відмови щодо нафтопродуктів Білорусь вирішує переглянути діючий тариф на транспортування. Потім звучить заява президента Білорусі про проблеми з нафтопроводами, їх можливої зупинкою для ремонтів", – розповів він.

За його словами, 19 квітня всі учасники нафтотранспортної системи в особі "Укртранснафти", угорської MOL, словацької Transpetrol, чеської UniPetrol і польських Orlen і PERN отримали листи про те, що на білоруському вузлі обліку "Мозир" виявлена ​​нафта з неналежними характеристиками.

"Ми зателефонували в "Транснафту" і європейським контрагентам, щоб почути їхню позицію з цього приводу, кожен з них запевнив, що все в порядку. Маршрутні телеграми продовжують приходити, нафта продовжує надходити на "Мозир" і здаватися європейським споживачам. Ми взяли проби і продовжили виконувати свою роботу", – додав Гавриленко.

При цьому він зазначив, що у нафтотранспортних компаній відсутня практика глибокого аналізу якості нафти.

"Для проведення дослідження якості за всіма параметрами нам необхідно мінімум два дні, відповідно результати за відібраними 21-23 квітня пробам прийшли нам вже після 25 квітня. Виходячи з того, в яких точках ми брали проби і з урахуванням швидкості проходження нафти по трубопроводу ми дійшли висновку, що нафта з підвищеним вмістом хлорорганіки в кращому випадку потрапила в українську частину нафтопроводу приблизно 8-10 квітня", – сказав гендиректор "Укртранснафти".

Гавриленко також підкреслив, що "Укртранснафта" ніякого впливу на якість нафти не робить, за винятком природних особливостей транспортування і зберігання, але для видалення механічних домішок і води компанія періодично відстоює нафту і дренує воду.

"Коли ми зрозуміли, що сторони, які приймають нафту, ніяк не реагують на ситуацію, про яку оповістила Білорусь, ми вирішили звернутися до них офіційно, щоб вони документально підтвердили готовність приймати нафту з високими показниками хлороганіки. Як тільки ми їм написали цього листа, вони відразу нам відповіли, що не хочуть приймати цю нафту. Відповідно, після цього ми зупинили прокачування", – сказав він.

Нагадаємо, на даний момент Україна призупинила транзит російської нафти європейським споживачам. В "Укртранснафті" повідомили, що 20 травня відновили прокачування, але знову довелося її зупинити, щоб провести додаткові технологічні операції з заміщення "брудної" нафти.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Як виник скандал навколо "брудної" нафти: хронологія подій". Інші Економіка дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь