Кому поскаржитися на банк і як це працює: перевіряємо на собі

Банкіри говорять, що скарги допомагають поліпшити сервіс, а швидка реакція на них – згладити невдоволення клієнта

Банківську картку можна зустріти в гаманці практично будь-якого українця. За допомогою банку можна швидко оплатити практично будь-які послуги, переказати гроші, інвестувати заощадження в депозит, взяти кредит тощо. Але що робити, коли в банку нахамили, списалася подвійна комісія або довелося провести три години в черзі у відділенні? Сайт "Сегодня" з'ясував, як і кому поскаржитися на банк.

Як поскаржитися на банк

Реклама

На сайтах банків є спеціальний розділ "Скарги та пропозиції". Будь-який користувач мережі може заповнити нескладну форму: вказати своє ім'я та викласти суть скарги або пропозиції. Після цього за бажанням можна написати свій номер телефону – тоді співробітник зателефонує і розповість, як вирішать це питання.

Ми вирішили випробувати, як це працює у банку ПУМБ. Заповнюємо форму на сайті – у розділі "ПІБ" вказуємо ім'я – "Петров Петро Петрович", а в розділі "коментар" описуємо вигадану проблему, нібито з телефону повільно завантажується сайт банку. Вводимо мобільний і вибираємо опцію "отримати відповідь". Через чотири хвилини на вказаний номер передзвонює співробітник банку.

- Здрастуйте, Петре Петровичу, вас турбує співробітник банку...

Реклама

- Так.

- Хотіли поцікавитися з приводу відгуку на сайті. Чи зручно вам розмовляти?

- Так.

Реклама

- Підкажіть, будь ласка, як часто у вас виникають проблеми з доступом до сайту банку?

- Ну ось в метро завантажував – сім хвилин чекав.

Після цього співробітник банку ввічливо порадив спробувати завантажити сайт в місці, де немає проблем з доступом до інтернету. Щоправда, не всі проблеми можна так легко вирішити. Наприклад, якщо в конкретному відділенні нахамили – на розгляд скарги знадобиться близько п'яти днів, в банку проведуть внутрішнє розслідування. Після цього співробітник розповість клієнту, які заходи вжито для того, щоб подібна ситуація не повторилася.

Поскаржитись також можна за допомогою кол-центру. Для цього потрібно зателефонувати до банку, в тональному наборі натиснути цифру, яка відповідає специфіці питання. Вибирати розділ потрібно для того, щоб відразу потрапити на фахівця в потрібній сфері. Наприклад, в розділі "кредитні продукти" проконсультують чи зареєструють скаргу, яка стосується позик, а в розділі "депозитні продукти" – працюють фахівці в сфері депозитів.

Дзвонимо на номер банку, вказаний на сайті. Вибираємо в тональному наборі розділ "власники депозитів і інших продуктів". Нас попереджають: "Розмова може бути записана". Відповідає оператор Наталя.

- Вітаю! Як я можу до вас звертатися?

Називаємо все те ж вигадане ім'я і знову скаржимося на повільний доступ до сайту в метро. Дівчина чемно пояснює: в підземці дійсно погано "ловить" мережу і обіцяє зареєструвати звернення.

Розмова з оператором записують, щоб передати питання керівництву, провести розслідування і поліпшити роботу банку, пояснює голова правління ПУМБ Сергій Черненко. Крім того, оператор може попросити дозволу передзвонити і повідомити, як вирішена зазначена проблема.

"Якщо ви подзвонили на гарячу лінію і не отримали відповідь на своє питання або з вами погано спілкувався оператор, не кладіть трубку. Попросіть зафіксувати скаргу. Детально опишіть оператору її суть. Залиште свій номер телефону", – радить Сергій Черненко.

Як зазначає банкір, більшість українців залишають скарги в кол-центрах, при цьому поступово зростає і число користувачів інтернет-сторінки сайту.

_____-01

Чому скарга для банку – це добре

Скаржитися безпосередньо до банку, а не в форумах або соціальних мережах, набагато ефективніше, впевнений Сергій Черненко. Так, якщо фінустанова знає про проблему, керівництво зможе швидко її вирішити. Крім того, банк бачить недоліки в своїй роботі і знає, як поліпшити сервіс. Наприклад, в ПУМБ розповідають: на прохання клієнтів банк встановив сучасні термінали самообслуговування. Тепер через них можна швидко поповнити картку або повернути кредит.

Виконавчий директор Національної асоціації банків України Олена Коробкова зазначає, що оперативна реакція на скарги і рішення проблеми сприяє підвищенню лояльності до бренду.

"В Україні жоден інструмент реклами та просування продуктів не працює так добре, як сарафанне радіо. До того ж, це, напевно, один з найдешевших каналів комунікації і побудови надійних відносин з клієнтами. Якщо людина дійсно має рацію, то отримавши справедливу і оперативну реакцію на свою скаргу, з подальшим вирішенням проблеми, – вона обов'язково розповість про це своїм друзям, знайомим, напише відповідний відгук у соціальних мережах, на профільних ресурсах тощо. Всі адекватні люди розуміють, що від помилок ніхто не застрахований і людський фактор присутній у всіх сферах нашого життя. Таким чином, налагодивши механізм роботи і комунікації з клієнтами, можна істотно оптимізувати бюджети на просування послуг і підвищення лояльності до бренду. І, навпаки, якщо банк ігноруватиме своїх клієнтів – навіть мільярдні бюджети на рекламу, дадуть короткостроковий ефект", – впевнена Олена Коробкова.

Як показує практика, 95% тих, хто скаржиться, готові дати банку "другий шанс". До слова, за оцінками експертів, найчастіше (в 68% випадків) клієнти йдуть з банку через байдужість персоналу, і тільки 14% – незадоволені продуктом банку.

Якщо ж на скаргу клієнта в банку не відреагували, українці можуть звернутися на "гарячу лінію" Національного банку або ж відправити їм лист. Якщо права клієнта порушені і це суперечить чинним постановам або законам, НБУ направить до банку лист з роз'ясненням. Після цього банк повинен виправити ситуацію. Тільки за минулий рік до Нацбанку звернулися понад 80 тисяч українців, найчастіше питання стосувалися депозитних договорів і кредитів.

3_logo

Передача "Народний банкір" по вівторках на ТРК "Україна". Хочете стати героєм сюжету? Задайте нам запитання на [email protected]

ПАТ "ПУМБ". Усі види банківських послуг. Банківська ліцензія НБУ №8 від 06.10.2011 р. Генеральна ліцензія НБУ № 8-2 від 12.02.2015 р.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63448.06

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3067.65

Litecoin (LTC)

81.1

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти