Проведення анбандлінга – відділення оператора газотранспортної системи (ГТС) від "Нафтогазу України" за моделлю, на якій наполягає Кабінет міністрів, містить ризики програшу російському "Газпрому" в новому арбітражі.
Про це 17 травня написав виконавчий директор української компанії Юрій Вітренко на своїй сторінці в Facebook.
Він нагадав, що прем'єр-міністр Володимир Гройсман наполягає на моделі Ownership Unbundling (OU), так як вважає її найприйнятнішою.
"Навіщо руйнувати юридичну позицію "Нафтогазу" в новому арбітражі проти "Газпрому", наслідком якої буде втрата для України 3 мільярдів доларів замість виграшу понад 11 мільярдів доларів", - зазначив Вітренко.
Напередодні Гройсман зажадав від "Нафтогазу" провести анбандлінг до кінця 2019 року за моделлю, що прийнята в липні 2016 року (виведення оператора і ГТС за межі групи). На його думку, компанія втратила багато часу, і робота з даного питання не була успішною.
Проте "Нафтогаз" вважає, що при поділі компанії газотранспортні активи повинні залишитися в "Нафтогазі", а незалежний оператор передається незалежному органу або стороні.
Раніше в компанії повідомили, що анбандлінг повинен пройти так, щоб Україна не втратила право вимагати у "Газпрому" в арбітражі компенсацію в розмірі близько 12 мільярдів доларів у разі припинення транзиту після 2019 року. В "Нафтогазі" підкреслили, що порушити арбітражний процес – це "знищити один з важливих аргументів України в переговорах про продовження транзиту".Детальніше читайте в матеріалі: Три моменти, про які треба пам'ятати при анбандлінгу: коментар "Нафтогазу"
Слухання в новому арбітражі відбудуться в 2021 році.
Читайте також: