Як зареєструвати касовий апарат по-новому? Наскільки подорожчає оформлення паспортів? Як в святкові дні передати показники лічильників компаніям-постачальникам послуг? Читайте в спеціальному матеріалі сайту "Сьогодні".
В Україні спростили реєстрацію касових апаратів
В Україні вже дозволили використовувати гаджети замість касових апаратів, а відтепер і сама реєстрація "касової апаратури" буде здійснюватися за спрощеною процедурою. Про це повідомило Міністерство фінансів України, чий указ №64 про затвердження порядку ведення реєстру примірників реєстраторів розрахункових операцій (реєстр примірників РРО) і реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (реєстр ЦСО) вступив в силу.
Так, щоб отримати свідоцтво, тепер необхідно відправити заяву на реєстрацію, яку можна подати в електронній формі без додатків.
"Всі процедури здійснюються в електронній формі. За бажанням суб'єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО в паперовій формі і отримати реєстраційне посвідчення в паперовій формі", - відзначили в Мінфіні.
Реєстрація РРО буде здійснюватися в наступному порядку:
- виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО;
- виробник РРО включає екземпляр РРО в реєстр примірників РРО;
- ЦСО направляє електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО;
- суб'єкт господарювання – власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО;
- ДФС направляє в ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);
- ЦСО вводить РРО в експлуатацію і подає до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;
- ДФС видає реєстраційне посвідчення.
Скільки субсидій призначили у березні: названий середній розмір
Середній розмір призначеної у березні 2019 року субсидії на одне українське домогосподарство збільшився на 37,4% в порівнянні з аналогічним місяцем минулого року – до 660,4 грн.
Про це йдеться в експрес-випуску Державної служби статистики від 22 квітня.
У відомстві додали, що середній розмір призначеної в минулому місяці субсидії в містах склав 922,7 грн, а в селах – 383,9 грн.
За даними Держстату, субсидії на оплату житлово-комунальних послуг в березні були призначені 198,5 тис. домогосподарств (за січень-березень – 747,6 тис. домогосподарств).
В цілому субсидії в березні отримали майже 3,9 млн домогосподарств – 2,7 млн в містах та 1,2 млн в селах.
Нагадаємо, що виплати субсидій готівкою почалися з 4 березня, а через систему Ощадбанку – з 12 березня. За даними Мінсоцполітики, загальна сума березневих виплат склала 5,7 млрд гривень.
За оформлення паспортів тепер будемо платити дорожче
В Україні подорожчає оформлення паспортів: Кабінет міністрів України схвалив підвищення з 1 липня 2019 року вартості послуг з оформлення паспорта громадянина України (ID-карти) і паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також бланків цих документів.
Відповідне рішення уряд ухвалив 24 квітня, інформує прес-служба Державної міграційної служби (ДМС).
"Вартість оформлення документів вперше зросла з 2016 року і, за підрахунками експертів, таке підвищення збільшить надходження до місцевих бюджетів в 2019 році майже на 200 млн грн, які будуть спрямовані, в тому числі, на виконання програм місцевого значення", - сказано в повідомленні.
З 1 липня нові суми арбітражного збору складуть:
- оформлення ID-карти до 20 робочих днів – 345 грн (126 грн за послугу і 219 грн за бланк), а раніше – 279 грн;
- оформлення ID-карти до 10 робочих днів – 471 грн (252 грн за послугу і 219 грн за бланк), а раніше – 366 грн;
- оформлення закордонного паспорта до 20 робочих днів – 682 грн (352 грн за послугу і 330 грн за бланк), а раніше – 557,32 грн;
- оформлення закордонного паспорта до семи робочих днів і до трьох робочих днів за наявності підстав – 1034 грн (704 грн за послугу і 330 грн за бланк), а раніше – 810,32 грн.
Нагадаємо, в 2018 році українці оформили 4,5 млн біометричних закордонних паспортів. За даними ДМС, всього біометричні закордонні паспорти зараз мають майже 11 млн українських громадян.
Як передати показники лічильників електроенергії в святкові дні
У країні починаються тривалі вихідні. Відповідно, графік роботи центрів обслуговування постачальника електроенергії на період свят змінився. Компанія "Київські енергетичні послуги" нагадує клієнтам, що всі питання, пов'язані з постачанням електроенергії можна вирішувати в дистанційному режимі. Наприклад, передати показники лічильників з 1 по 4 травня можна за допомогою Особистого кабінету і автоматичного голосового помічника в телефонному режимі. Якщо ж ваше запитання вимагає особистого візиту в центр обслуговування, варто спланувати такий візит заздалегідь.
Центри обслуговування "Київських енергетичних послуг" в свята працюватимуть за таким графіком:
- 29 квітня, 1 травня і 9 травня – вихідний день.
- 30 квітня і 8 травня юридичні клієнти можуть вирішити свої питання з 8 до 16 годин, побутові – з 8 до 18 годин.
- Дарницький центр обслуговування (Драгоманова, 40-з) обслуговує побутових клієнтів 30 квітня з 9 до 17 годин, 8 травня – з 9 до 16 годин.
- Голосіївський центр обслуговування (Вільямса 3/7) 30 квітня і 8 травня приймає побутових клієнтів з 9 до 17 годин.
У всі інші дні центри обслуговування працюватимуть за звичайним графіком.
Контакт-центр "Київських енергетичних послуг", який допомагає вирішити більшість питань, пов'язаних з постачанням електроенергії без відвідування центрів обслуговування, працює в режимі нон-стоп, щодня, з 7 до 21 години.
Щоб передати показники лічильника у визначений державою період з 1 по 4 травня, найзручніше:
- самостійно вказати їх в Особистому кабінеті;
- зателефонувати до контакт-центру за номерами (044/067/066) 277-18-18, в тоновому режимі натиснути цифру "3", ввести номер особового рахунку (11 цифр) і показники лічильника і підтвердити їх;
- повідомити показники оператору системи розподілу, до мереж якого підключений об'єкт (через його контакт-центр або Особистий кабінет).
Нагадуємо, що вчасно передані показники лічильників допомагають зберігати сімейний бюджет: нарахування проводяться за фактичними даними. В іншому випадку кількість спожитих кіловат*годин розраховується за середньодобовим споживанням на підставі двох показників, переданих або зафіксованих раніше. Відповідно, дані в платіжці можуть відрізнятися від фактичних.
Стало відомо, де в Україні отримують найвищі і найнижчі пенсії
В Україні спостерігається істотних розрив у сумах середніх пенсій, які отримують в різних регіону країни. Про це повідомив глава Національної ради економічного розвитку Олексій Дорошенко.
Так, за даними ради 1 квітня 2019 року найвищий показник середньої пенсії був зафіксований у Києві, він становить 4059 грн, а в Тернопільській області найнижчий – 2202 грн. Тобто різниця складає 1857 грн.
"Тільки в семи областях пенсія перевищує середню по країні в 2899 грн, а саме: у Києві – 4059 грн, на Донбасі – 3866, в Луганській області – 3566, Дніпропетровській – 3337, Запоріжжі – 3103, Харківській області – 2942 та Київській області – 2935 грн", - зазначив Дорошенко на своїй сторінці в Facebook.
У всіх інших областях вона нижча за середню: у Полтавській – 2807 грн, Одеській – 2750, Миколаївській – 2697, Львівській – 2621, Сумській – 2598, Чернігівській – 2554, Черкаській – 2548, Кіровоградській – 2546, Херсонській – 2491, Житомирській – 2486, Івано-Франківській – 2464, Рівненській – 2406, Вінницькій – 2404, Волинській – 2402, Хмельницькій – 2389, Закарпатській – 2289, Чернівецькій – 2285 і Тернопільській – 2202 грн.
Нагадаємо, що підвищення пенсій в березні 2019 року стало початком зростання рівня пенсійного забезпечення українців. Тепер автоматична індексація пенсій відбуватиметься щороку, а розмір підвищення залежить від рівня інфляції і зростання середніх зарплат в країні.
Цього разу, за словами міністра соціальної політики Андрія Реви, в середньому пенсії зросли на 255 гривень. При цьому майже два мільйони українців отримують разові виплати на суму 2410 гривень. Кошти на цю виплату бюджет "заробив" на легалізації автомобілів на єврономерах.