Потяги в Росію зібралися скасувати, а правила грошових переказів перепишуть: підсумки тижня

11 Серпня 2018, 10:23

Мінфін готує "облігації для народу", ціни на основні продукти підросли

<p style="text-align: justify;">Фото: Pixabay</p>
Фото: Pixabay

Тиждень, що минає запам'ятається українцям гучними заявами міністра інфраструктури Володимира Омеляна про скасування плацкартних вагонів і поїздів в РФ. Нововведення до нового ділового сезону готує і Мінфін - відомство готується організувати роздрібний продаж облігацій внутрішньої позики (ОВДП) і змінити правила грошових переказів.

Сайт "Сегодня" зібрав ТОП-5 ключових економічних тем тижня, новини по яким ви могли пропустити
.

1. Скасування потягів в РФ

Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про плани закрити залізничне сполучення з Росією. Як підкреслив Омелян, зараз мова йде виключно про припинення пасажирського залізничного сполучення.

"Ми зараз розглядаємо варіант закриття залізничного сполучення з Москвою", - заявив Омелян в ефірі одного з телеканалів, відповідаючи на питання про збільшення кількості поїздів сполученням Львів – Москва.

При цьому в 2017 році поїзд Київ – Москва став найприбутковішим напрямком "Укрзалізниці". Цей маршрут отримав понад 150 млн гривень прибутку. Серед інших прибуткових маршрутів напрямки – Одеса – Москва і Київ – Одеса. Але в загальному пасажирські перевезення далекого прямування в 2017 році були для компанії збитковими. "Укрзалізниця" втратила понад 3,5 мільярда гривень.

Тому припинення залізничного сполучення з Росією буде економічно невигідним насамперед "Укрзалізниці", вважає експерт з економічного аналізу та транспортну інфраструктуру Українського інституту майбутнього Ярослав Пилипчук. Вся справа в тому, що тарифи на транзитні пасажирські маршрути в три-чотири рази вище, ніж по Україні
.

"Укрзалізниця "втратить якраз прибутковий маршрут. Пасажири, які раніше їздили поїздами в Росію, просто пересядуть на автобуси. А скасування пасажирських перевезень тільки збільшить збитки пасажирського сегмента "Укрзалізниці", які становлять близько 10 млрд гривень на рік. Незрозуміло, чому це робити потрібно сьогодні, а не чотири роки тому. Якщо і приймати таке рішення, то потрібно показувати його економічне обґрунтування, а його - немає", - додає Ярослав Пилипчук.

Крім того, для скасування залізничних маршрутів Україні потрібно денонсувати з РФ міжнародні договори про партнерство, підписані ще в 90-х.

Втім, "Укрзалізниця" буде виконувати всі решення, прийняті на державному рівні, відповіли в залізничній компанії на запит "Сегодня". Головним органом, який формує і забезпечує реалізацію геополітику в транспортній сфері, є Міністерство інфраструктури.

2. "Ні" плацкарту в Україні

Міністерство інфраструктури України має намір протягом п'яти років скасувати використання на "Укрзалізниці" плацкартних вагонів

"Ми хочемо, щоб плацкарти в Україні зникли. Ми вважаємо, що це можна зробити, особливо переходячи на формат денних поїздів. Ми постараємося це зробити протягом п'яти років", – заявив глава ведоства Володимир Омелян в ефірі одного з українських телеканалів.

При цьому міністр зазначив, що, подорожуючи по Україні, він користується плацкартними вагонами, незважаючи на те, що "це незручно".

3. ОВДП для народу

В.о. глави Мінфіну Оксана Маркарова заявила про спрощення процесу купівлі ОВДП населенням, але деталі майбутнього спрощення поки невідомі. Поки відомо лише те, що облігації збираються продавати через державний ПриватБанк.

"Ми вже запустили такий продукт в ПриватБанку – ОВДП для населення. Продукт тестуємо в такому варіанті, як є (мінімальний обсяг операції – 1 млн грн), після чого запустимо в роздріб. Ще необхідні кілька нормативних змін для такого запуску", - розповіла Маркарова.

Зараз, як пояснив сайту "Сегодня" аналітик "Альпарі" Максим Пархоменко, ця сфера ринку не особливо розвинена через незацікавленість банків у продажу таких паперів.

За словами фахівця, на даний момент будь-який громадянин може купити облігацію внутрішньої позики на вторинному ринку і замінити її на депозит. На ринку також можна купити облігації, які номіновані в долари і таким чином закрити питання з курсом гривні
.

Але в цілому, якщо купівлю облігацій для українців спростять, це б посприяло стійкості гривні, підкреслює аналітик.

4. Грошові перекази по-новому

Мінфін виніс на публічне обговорення посилення контролю за грошовими переказами українців. Якщо законопроект набере достатню кількість голосів у парламенті, то навіть при переказі невеликої суми українцям доведеться вказувати свої дані.

У пояснювальній записці законопроекту зазначається, що його основна мета - боротися з відмиванням доходів. Найбільш жорсткі вимоги торкнуться великих сум (від 30 тис. грн), які українці будуть перераховувати, не відкриваючи рахунки в банку. Такий переказ треба буде "підкріпити" номером і серією паспорта, ідентифікаційним кодом і навіть інформацією про місце проживання як платника, так і одержувача коштів.

Якщо сума буде менше 30 тис. грн, досить мінімальної інформації про людину, яка переказує гроші (ПІБ або назва юридичної особи).

Без цих даних банкам, поштовим відділенням, кредитним спілкам, компаніям, які управляють активами, і навіть ломбардам хочуть заборонити переводити гроші. За порушення їм загрожують штрафи, які Мінфін пропонує збільшити в десять разів. Сьогодні за порушення законів, спрямованих на боротьбу з відмиванням коштів, доведеться заплатити до 3400 грн, а за запропонованими правилами - до 34 тис. грн
.

5. Ціни на м'ясо і овочі

В Україні з початку 2018 року виросли ціни на м'ясо. Про це свідчать дані Міністерства економічного розвитку і торгівлі.

Найбільш відчутним стало подорожчання яловичини. Тепер кілограм цього виду м'яса коштує в середньому 130 гривень, що на 16,4% більше, ніж було на початку року. Вартість свинини для українців піднялася на 10%. На ринку за кілограм цього м'яса просять близько 110 гривень. Практично незмінними залишилися ціни на м'ясо курки – в середньому близько 88 гривень за кілограм. Зростання з початку 2018 року склало 3,4%.

Крім м'яса, дорожчають і овочі. Так, з початку 2018 року ціни на капусту зросли на третину, до 5,7 гривень за кілограм. А на цибуля і зовсім стала дорожче в півтора рази. Тепер за кілограм цибулі доведеться віддати в середньому 11,5 гривні
.

В то же время, по данным Госстата, потребительские цены в Украине в июле 2018 года снизились на 0,7% по сравнению с июнем 2018 года – таким образом, в стране зафиксирована дефляция.

Ви зараз переглядаєте новину "Потяги в Росію зібралися скасувати, а правила грошових переказів перепишуть: підсумки тижня". Інші Економіка дивіться в блоці "Останні новини"

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...