Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Після трьох місяців падіння: що буде з цінами на пальне у вересні

1 вересня, 07:37

Віталій Андронік

За літо А-95+ подешевшав на 1,48 грн. Експерти вважають, що потенціал для зниження ще є на дві-три гривні

/ Фото: Getty Images

Реклама

Восени зростуть спецмита на автогаз і дизельне паливо з Росії. Це може привести до зростання цін на пальне. Однак оператори нафторинку вже почали шукати інші ринку і переорієнтувалися на море.

Чого чекати автовласникам у вересні розбирався сайт "Сьогодні"

Як за літо змінилися ціни на пальне

Все літо ціни на пальне падали. Найбільше подешевшав автогаз – на 1,89 грн і дизпаливо – 1,67 грн.

Цьому послужили кілька причин. Україна залежить від імпорту пального і купує його за валюту. Тому на зниження цін вплинуло зміцнення гривні. Якщо 1 червня долар за курсом НБУ коштував 26,87 грн, то 30 серпня – 25,23 грн. Вартість євро з 29,91 грн впала до позначки 27,93. Ще у вартості пального закладений акциз, який нараховується також в євро за курсом Нацбанку, відповідно, він теж знизився.

Протягом літа була ймовірність зриву поставок дизпалива і автогазу. СпочаткуРосія заборонила постачати нафтопродукти в Україну з 1 червня. Ще до початку літа українські АЗС почали поповнювати запаси. На ринку утворилися надлишки дизпалива і зрідженого газу. Це повинно було згладити подорожчання, в разі обмежень з боку РФ.

Однак побоювання не виправдалися. Росія скоригувала квоти на ввезення в Україну нафтопродуктів. Це і вплинуло на зниження і стабілізацію цін як бензинів і дизпалива, так і автогазу.

У підсумку, з 1 липня по 1 авгута АЗС опустили ціни на дизпаливо на 1,35 грн, автогаз – на 1,14 грн.

Але в другій половині липня Кабінет міністрів ввів спеціальне мито на імпорт зрідженого газу і дизельного палива з Росії. Згідно з документом, з серпня на імпорт ДТ встановлюється додаткове спецмито 3,75%, а з жовтня – 4%. В результаті Wexler Group – найбільший оператор продажів дизпалива, з 1 серпня призупинив поставки ДТ з РФ. Але все одно протягом серпня пальне подешевшало – на 10-13 копійок.

"Протягом серпня були слабкі тенденції до зниження цін. Вони спровоковані великими запасами, які були зроблені під час загострення ризиків зриву поставок. Через спецмита на трубопровідні дизпаливо і зріджений газ з Російської Федерації трейдери закупили великий запас нафтопродуктів всіх марок. При цьому гривня була стабільною, ціни на кордоні теж істотно не змінювалися. Тому ми входимо в осінь з досить привабливим для споживачів ринком, високими знижками в великих мережах з широким спектром різноманітних програм лояльності", – каже Геннадій Рябцев, директор спеціальних програм НТЦ "Психея".

За літо ціни на А-95+ знизилися на 1,48 грн. А-95 – на 1,56 грн, А-92 – 1,57 грн. Дизпаливо подешевшало на 1,67 грн, а автогаз – на 1,89 грн.

Чого чекати у вересні

Причин для подорожчання пального немає, вважають експерти. Так само, як немає і підстав для зміни курсу валют і зміни цін на пальне на кордоні.

"До кінця року гривня, безумовно, буде слабшати, але це буде не в найближчі тижні. Тому вересня пройде без якихось істотних потрясінь", – зазначає Рябцев.

Спецмито на трубопровідне паливо підштовхнуло операторів переорієнтуватися на поставки з Білорусі та морем. Тому у вересні ситуація обіцяє бути стабільною. Але деякі ризики все ж залишаються: за словами експерта енергоринку Леоніда Косянчука, все буде залежати від того, чи зможе Укрзалізниця розвозити пальне з морських портів замовникам. Поки в високий сезон локомотиви зосереджені на транспортуванні продукції сільського господарства.

/ Фото: Олександр Яремчук, "Сегодня"

"Після введення спецмит дизпаливо з труби стало неконкурентоспроможним, тому почалися пошуки інших поставок. В Україні є можливість поставляти пальне іншими способами. За це доведеться заплатити кінцевому споживачу. Поставки морем або залізницею дорожче приблизно на 60-80 коп/л в порівнянні з трубопроводом. Замінити обсяги дизпалива з труби не так просто. Якщо доставити пальне в порти не проблема, то розвести споживачам – складно", – каже Косянчук.

З 1 жовтня спецмито виросте ще більше. Ймовірно, оператори будуть і далі запасатися пальним, щоб не переплачувати. При цьому зберігати пальне – недешево, і щоб був постійний оборот, АЗС знижують ціни і стимулюють попит. За оцінками аналітика консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренка зараз в літрі бензину "зайві" 2-3 гривні. За словами експерта, ціна дизеля в опті зараз становить 20,5 грн.

"У роздробі досі зберігається можливість цінового маневру щодо зниження ціни. Зараз маржа в продажах дуже велика – хороша для операторів, не дуже гарна для споживачів. У нас були коливання на гривню-півтори за останні два місяці, але цього недостатньо – там зайвих 2-3 гривні в літрі, якщо порівнювати з маржею, за якою працювали трейдери в минулому році", – зауважує Сіренко.

При цьому можуть виникнути проблеми з поставками дизпалива і зрідженого газу. У вересні на ремонт закриваються відразу три заводи: два білоруських і один Укргазвидобування. Однак Білорусь обіцяє виконати всі контракти.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розповідали, скільки часу йде у грабіжників на злом авто з безключовим доступом.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...