Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Реформа "Нафтогазу" і Кодекс ГТС: Кабмін схвалив план модернізації нафтогазового сектора

20 квітня 2015, 13:20

Уряд також планує спростити надання ЖКГ-субсидій і змінити правила видобутку газу

В Україні грядуть "нафтогазові реформи". Фото: u-f.ru

В Україні грядуть "нафтогазові реформи". Фото: u-f.ru

Реклама

Кабінет міністрів України затвердив узгоджений зі Світовим банком та Енергетичним співтовариством план реформування нафтогазового сектора країни. Вже виконані такі ключові заходи як твердження закону "Про ринок природного газу", збільшення цін на газ для населення і підприємств теплокомуненерго (ТКЕ), а також збільшення відпускної ціни на видобутий ПАТ "Укргазвидобування" газ.

Документ також передбачає розробку Кабміном низки актів щодо спрощення процедури надання населенню субсидій та необхідності забезпечення в держбюджеті достатнього обсягу фінансування для відшкодування населенню витрат на оплату ЖКГ-послуг і газу.

План передбачає надання до жовтня поточного року на розгляд Кабміну і Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), відомостей про структуру собівартості видобутку природного газу компаніями, в яких "Нафтогазу" належить більше 50%. Дані структури собівартості і довгострокові програми таких підприємств повинні бути перевірені авторитетними міжнародними компаніями.

Протягом квітня-жовтня 2015-го Міністерство енергетики та вугільної промисловості, Антимонопольний комітет України (АМКУ) і НКРЕКП (за згодою) повинні розробити та подати до Секретаріату Енергетичного співтовариства проект плану реструктуризації НАК "Нафтогаз України" з метою відокремлення діяльності з транспортування природного газу в відповідно до вимог закону України "Про ринок природного газу".

Забезпечення реструктуризації НАК "Нафтогаз України" відповідно до певної моделлю відділення для газотранспортної системи, що перебуває у державній власності і не підлягає приватизації, має бути завершено до липня 2016 року. Відповідальні – Міненерговугілля, Фонд держмайна і АМКУ.

Крім того, має бути розроблений і затверджений план заходів щодо запобігання виникненню ризиків, пов'язаних з реорганізацією "Нафтогазу" та її дочірніх підприємств у частині виконання кредитних зобов'язань.

До серпня 2016 Міненерговугілля за участю НКРЕКП доручено розробити і прийняти Кодекс газотранспортної системи, методологію визначення тарифів на транспортування природного газу для точок входу і виходу.

Міністерству фінансів, Міністерству економрозвитку і торгівлі (МЕРТ) доручено внести в парламент до липня 2015-го законопроект про внесення зміні до Податкового кодексу в частині перегляду ставок рентної плати за користування нафтогазоносними надрами.

Ці міністерства також повинні розробити і подати до липня-2015 законопроект про внесення змін до Податкового кодексу в частині впровадження з січня-2016 нової моделі оподаткування підприємств усіх форм власності, які здійснюють господарську діяльність з видобутку вуглеводнів, розроблену відповідно до передових світовими практиками, з метою збільшення обсягу вітчизняного видобутку, зменшення залежності від імпорту енергоресурсів та усунення дискримінації між платниками податків.

Міністерство екології та природних ресурсів і Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) повинні до серпня 2015-го винести на розгляд Кабміну проекти актів внесення змін до Порядку проведення аукціонів з продажу спецдозволів на користування надрами та Порядок надання спецдозволів на користування надрами з метою впровадження передових методик забезпечення прозорості процесу проведення аукціонів для залучення приватних інвестицій у видобуток вуглеводнів.

Мінприроди та Держгеонадра також відповідальні за проведення до травня 2016-го комплексного аудиту приватних і державних користувачів нафтогазоносних надр в частині виконання угод про умови користування надрами та умов ліцензій, а також програм робіт на ділянках. За результатами аудиту ліцензії, за якими в повному обсязі не виконується програма робіт, можуть бути анульовані і виставлені на відкриті аукціони.

При цьому для підприємств, у яких державі належить понад 50%, має бути розроблена програма поступового добровільної відмови не менше ніж від 5% загальної кількості спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами, по яких не передбачається можливість виконання програми робіт на ділянці надр в повному обсязі. Ці ліцензії також будуть виставлятися на аукціони.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...