Реформа "Укрзалізниці": рейки – державі, поїзди – приватникам, подорожчання проїзду – народу

Мінінфраструктури презентувало законопроект про перебудову на залізниці. Експерти: головна проблема – як компенсувати транспортникам збитки від перевезення пасажирів

Мінінфраструктури взялося за реформування залізниці – вчора міністр Андрій Пивоварський презентував у Кабміні законопроект "Про залізничний транспорт".

Ключові моменти такі: монополіст-гігант розділять на кілька незалежних структур. Рейки, вокзали і т. д., а також те, що залишиться незатребуваним, залишаться у власності держави, а локомотиви, вантажні та пасажирські вагони – приватизують (зараз бізнес-структурам належить лише частина вантажних вагонів). Також планують створити Нацкомісію з регулювання тарифів на пасажирські та вантажні перевезення (НКРТ), і якийсь орган безпеки – який займатиметься видачею ліцензій машиністам, контролем техстану шляхів і рухомого складу. Думки експертів розділилися: одні вважають це доброю ідей, яка зможе вивести УЖД з крутого піке, а інші – що по суті нічого не зміниться, лише квитки на проїзд подорожчають.

Реклама

ПОЗБАВЛЕННЯ. Як роз'яснив Пивоварський, реформа УЗ необхідна: у держави немає грошей на закупівлю локомотивів та пасажирських вагонів, знос більшості яких близький до 100%, а у бізнесу гроші є, але немає можливості купити. Якщо закон приймуть, то, за словами міністра, зміни на краще народ побачить вже через два роки: люди поїдуть до нових вагонах, а держава зможе заробляти на здачі в оренду рейок.

На думку директора Центру транспортних досліджень Сергія Вовка, зміни в роботі "залізяки" назріли давно, а передача рухомого складу в приватні руки, зі збереженням контролю держави за інфраструктурою і тарифоутворенням, повинні зробити роботу дороги ефективною і прозорою. Це, за його словами, дозволить побудувати нові під'їзні шляхи та залізничні гілки – адже, за підрахунками ЦТС, для оновлення та модернізації залізниць потрібно до 2020 р вкласти близько $13 млрд. У тому числі половину – на локомотиви, близько $3 млрд – на вантажні вагони, $2 млрд – на пасажирські і більше $3 млрд – на колії і станції.

ПОЧОМУ ПРОЇЗД. Як нагадав нам Вовк, зараз в Україні всі пасажирські перевезення збиткові і дотуються УЗ самостійно – за рахунок прибутку, отриманого від транспортування вантажів. Цю схему хочуть скасувати як непрозору. "НКРТ встановить економічно обґрунтовані тарифи на всі перевезення. Вартість пасажирських може збільшитися", – говорить Вовк.

Реклама

Окрема тема – оплата соціальних пасажирських перевезень: приміського транспорту (електричок) та інших маршрутів, які важливі для пасажирів, але неприбуткові. Для відшкодування збитків закон пропонує перевізникам оплачувати такі перевезення з місцевих бюджетів на підставі договору з УЗ і монетизувати пільги населенню.

РАДА. "Закон про реформування залізниці потрібен. Я прихильник того, щоб дорога залишила собі тільки базові активи і віддала рухомий склад та непрофільні підприємства. Але питання адресних дотацій за перевезення пільговиків дуже складний. Його треба глибоко опрацювати", – сказав нам член транспортного комітету ВР Ігор Шкіря.

"Ця ідея була запропонована ще рік тому, коли я був міністром інфраструктури, – говорить нардеп Максим Бурбак. – Віддати рухомий склад приватникам – це європейський досвід, схожа схема працює в Польщі. Закон потрібний, думаю, за нього проголосують".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63265.4

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3025.17

Litecoin (LTC)

80.62

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти