Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Керівник Антикризового штабу ДТЕК Дмитро Сахарук: "Поставки вугілля стали політикою"

22 грудня 2014, 07:43

Алевтина Нагорна

Глава Антикризового штабу ДТЕК розповів про запаси вугілля, причину колапсу і про ціну електрики з газу

- Які підсумки минулого тижня по ситуації в енергетиці України? Чи вдалося вирішити хоч частину проблем чи все погіршилося?

- Через брак потужності "Укренерго" довелося збільшити обсяги аварійних відключень з 3,5 ГВт до 6,5 ГВт. З настанням холодів ситуація може погіршитися. На складах всіх ТЕС в Україні залишився тільки 1 млн т вугілля, а в такий же час рік тому було 4 млн т. антрацитового вугілля, на якому працюють 7 з 14 ТЕС, залишилося 225 тис т (тиждень тому було 250 тис т, а рік назад – 2 млн т). Половина електростанцій з мінімумом палива.

- Загалом, ситуація все ще плачевна. До речі, раніше стверджувалося, що на ТЕС антрацитового вугілля залишилося на 4-5 днів, але через 10 днів вугілля не закінчилося. Його заощадили, закупили?

- Одна ТЕС за добу споживає від 5 до 12 тис. т вугілля, залежно від навантаження і погоди. Нескладно прикинути, на скільки днів залишилося палива на ТЕС, де залишилося менше всього вугілля: Трипільська ТЕС – 6 тис. т і Зміївська ТЕС – 10 тис. т (обидві входять у ПАТ "Центренерго"), ДТЕК Луганська ТЕС – 11 тис. т, ДТЕК Криворізька ТЕС – 16 тис. т, ДТЕК Придніпровська ТЕС – 28 тис. т. П'ять цих станцій працюють на дефіцитному вугіллі антрацитових марок А/т, яке є тільки на Донбасі. Економити вугілля на цих станціях дозволяє те, що ДТЕК в 1,5 рази збільшили навантаження на шести інших своїх електростанціях, що працюють на вугіллі марки Г. Також ситуацію рятує імпорт вугілля. Наприклад, ДТЕК з серпня по листопад імпортував більше 1,4 млн тонн антрациту – це 64% всього імпорту вугілля в Україні за період і витратив на ці цілі понад 1,5 млрд грн.

- Що робить держава для вирішення проблеми? Що робить для цього конкретно ДТЕК?

Реклама

- Держава вводить графіки аварійних відключень електроенергії в пікові години. Всі електростанції зв'язані в єдину систему, і якщо хоч одна ТЕС через брак вугілля відключиться, це може призвести до лавини відключень на інших електростанціях. При мінусовій температурі вода в трубах станцій замерзне і пошкодить їх. Запустити зупинені ТЕС не вийде до весни.

Станції ДТЕК у режимі підвищеного навантаження зараз виробляють 75% електроенергії всіх теплоелектростанцій України. З 2007 року ДТЕК інвестував понад 6 млрд грн у модернізацію 15 енергоблоків. Завдяки своєчасній техпідготовці енергоустаткування зараз витримує екстремальні умови роботи. Шахти ДТЕК у Павлограді та Добропіллі за 11 місяців цього року видобули 34,5 млн т вугілля газового вугілля, завдяки запасам якого зараз вдається утримувати на плаву всю енергосистему України. Крім того, ДТЕК привозив антрацит з Австралії і ПАР, а також з наших ростовських шахт ДТЕК ШУ Обухівська, купували в Кузбасі.

В тренді
В Україні збираються скасувати військовий збір: економісти оцінили план

- Який, на ваш погляд, вихід із ситуації, що склалася?

- Можна імпортувати електроенергію або імпортувати газ для виробництва з нього електроенергії, або імпортувати вугілля, а можна вивозити вугілля з Донбасу. Наприклад, при дефіциті в 6,5 ГВт імпортувати з Росії технічно можна тільки 1,5 ГВт. Електроенергія з газу коштує дорого – 2 грн за кВт-год, при тому як з вугілля – 86 коп за кВт-год. За імпортний газ і вугілля треба платити у валюті. З нинішнім курсом це складно. Кораблі з вугіллям з Австралії і ПАР йдуть по два місяці. А Росія з 21 листопада без пояснень стала затримувати вагони з уже передоплаченим вугіллям.

При цьому в зоні АТО в Луганській області на складах українських шахт лежить 3 млн т вугілля, з яких 2,5 млн т – це вугілля ДТЕК. Цього вистачило б на три місяці. Але це вугілля не можна вивезти, оскільки зруйнована залізнична інфраструктура, ніхто її не відновлює. Немає ніякої державної позиції в Україні, вивозити це вугілля з Донбасу чи ні. Це вугілля вже оплачене – шахти заплатили за електроенергію та обладнання, шахтарям виплачено зарплати. Зараз поставки вугілля з Росії та зони АТО стали політичним питанням. Для його вирішення потрібна політична консолідація зусиль на рівні перших осіб держави.

- Який ваш прогноз розвитку ситуації?

- На жаль, з серпня, коли вже були чіткі прогнози про насування енергетичної кризи, державою не було прийнято ніяких системних рішень. Підготовка до цієї ситуації по суті не проводилася. Чиновники ходили на наради в Міненерговугілля, тримали в руках готові варіанти рішень, але нічого не робили. Наприклад, перше вугілля з ПАР за держконтрактами прибуло в Україну лише в грудні і в недостатньому обсязі. Якщо так буде йти і далі, то всім треба буде готуватися до більших відключень електроенергії, ніж зараз.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...