Все більше магазинів в Україні пропонують товари в розстрочку. Ціну можна розбити на кілька платежів. Журналісти "Сегодня" з'ясовували, як не попастися на приховані прийоми продавців і додаткові платежі.
Майже у всіх магазинах техніки вже з'явилися гасла: "Кредити без відсотків, переплат та прихованих платежів". На оформлення покупок в розстрочку шикуються черги.
Але на ділі суми покупок часто збільшуються через розстрочки. Наприклад, Олег хотів купити телефон в інтернет-магазині і платити за нього протягом року.
"Коли суть дійшла до оформлення – виявилося, що мені потрібно доплатити ще 2,5 тисячі гривень за додаткові сервіси, так зване обслуговування телефону", – розповів Олег.
Кореспонденти "Сегодня" спробували самі оформити покупку в розстрочку. На стійці оформлення зізналися – один додатковий платіж все ж є.
"Банківська розсилка тільки 300 гривень за весь пільговий період – за 10 місяців. Це єдина переплата. На місяці вона становитиме 800 гривень", – розповідають при оформленні розстрочки.
На надання таких послуг заробляють банки. Магазини намагаються отримати "плюс" іншими методами-наприклад, змушують оформлювати гарантійний сервіс, що робить покупку дорожче.
Навіть якщо додаткових умов і переплат дійсно немає – ні магазини, ні банки не будуть пропонувати в розстрочку без вигоди для себе, пояснюють експерти.
"Магазин зацікавлений в збільшенні продажів, і іноді він може навіть домовлятися з банком про те, що він співфінансує кредит. Коли ви бачите нульовий кредит – це продавець, швидше за все, якусь частину відшкодовує цьому банку", – пояснив економіст Дмитро Яблоновський.
Економісти радять уважно вивчати умови і брати товар в розстрочку, тільки якщо впевнені, що встигнете погасити борг.
Нагадаємо, раніше журналісти "Сегодня" з'ясували, як купити авто в розстрочку і не попастися "на гачок" банків і лізингових компаній.